تماشا کنید؛ بازوبند Myo تکنولوژی کنترل کامپیوترها و پهباد ها

Myo بازوبندی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا ابزار و وسایل هوشمند خود را کنترل کند.

تماشا کنید؛ بازوبند Myo تکنولوژی کنترل کامپیوترها و پهباد ها

به گزارش کلیک، کمپانی کانادایی Thalmic توانسته بازوبند هوشمندی بسازد که این امکان را به کاربر می دهد تا با یک حرکت کوچک دست و یا عضله دستگاه هوشمند خود را کنترل کند. این بازوبند از طریق بلوتوث به دستگاه های هوشمند متصل می شود و با این اتصال و برقراری ارتباط با عضله های دست توانایی کنترل را به کاربر می دهد.

امروزه برای کنترل بسیاری از وسایل هوشمند از ابزارهای کنترل از راه دور استفاده می شود. برای استفاده از ابزارهای کنترل از راه دور حتماً نیاز است که کاربر دستگاه را در دستان خود بگیرد و شاید در این شرایط کاربر توانایی انجام کارهای دیگری به صورت هم‌زمان را نداشته باشد.

Myo این امکان را فراهم کرده که با دست خالی و فقط با بستن یک ابزار کوچک به بازو یا دست وسیله هوشمند خود را کنترل کنید. Myo با سنسورهای Electromyographic توانایی تشخیص حرکات را دارد و شاید حتی اسم این دستگاه نیز از نام سنسورهای آن آمده است.

تماشا کنید؛ بازوبند Myo تکنولوژی کنترل کامپیوترها و پهباد ها

سنسور Electromyographic تنها سنسور به کار رفته در Myo نیست بلکه دسته‌ای از سنسورهای ژیروسکوپ، مغناطیسی و شتاب سنج در Myo آن را به دستگاهی قدرتمند تبدیل کرده است.

Myo توسط پردازنده ARM Cortex M4 قدرت گرفته است و توانایی استفاده با ویندوز و سیستم عامل های Mac،iOS،Android را دارد. باتری لیتیومی این دستگاه با هر بار شارژ، یک روز کاری را جواب می دهد.

استفاده از Myo هیچ محدودیتی ندارد. با استفاده از Myo کاربران می توانند در بازی های کامپیوتری، سخنرانی، کنترل از راه دور پهباد و بسیاری موارد دیگر از آن استفاده کنند. کمپانی سازنده Myo اپلیکیشنی برای کنترل این بازوبند طراحی کرده اند.

ارسال نظر