تصاویر ارسالی زیبای فضاپیمای کاسینی از نوار رنگین کمانی سیاره زحل

فضاپیمای کاسینی ناسا تصاویر زیبا و اطلاعات ارزشمندی از حلقه ی زیبای دور زحل به زمین ارسال کرده است و باعث حیرت جهانیان گشته است.

تصاویر ارسالی زیبای فضاپیمای کاسینی از نوار رنگین کمانی سیاره زحل

به گزارش کلیک، هدف فضاپیمای کاسینی بررسی سیاره زحل است و در اطراف این سیاره گردش می کند، این فضاپیما در آخرین مخابره اش توانسته است با فرستادن عکس های بسیار زیبا همه را شگفت زده کند.

۲۰۸۶۸۵۷۸۰۹_۹۱۶e0f74c6

سیاره ی زحل همیشه بستر توجه بسیاری از محققان و علاقمندان به فضا بوده است، در همین راستا فضاپیمای کاسینی در تازه‌ترین تصاویر خود از کاوش زحل، منظره زیبایی از نوارها و شکل‌های خط خطی گرداب رنگی دور زحل، به زمین ارسال کرده که شبیه حرکات قلم مو در نقاشی آبرنگ است.

nf00284121-2

ناسا در توضیح این تصویر اظهار کرده است که هر نوار عرضی جغرافیایی نشانگر جریان هوا در سرعت‌های مختلف و ابرها در ارتفاعات گوناگون نسبت به نوارهای کناری است. بر اثر تعامل این نوارها با هم،‌ اشکال و خطوط مختلف زیادی ایجاد می‌شود.

nasa-cassini-saturn-storm

لازم به ذکر است که منطقه قطب شمال زحل دارای یک شکل شش‌گوشه معروف است که گرداب قطبی شمال را محدود می‌کند. این گرداب به شکل یک لکه تاریک در قطب سیاره به تصویر کشیده شده که به عنوان "چشم توفان" شناخته می‌شود.

saturnsrings

ارسال نظر