تماشا کنید؛ سرآشپز این رستوران یک پرینتر سه بعدی است!

به تازگی در رستورانی در لندن به نام Food Ink غذاها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی چاپ می‌شوند! در این رستوران مفهومی، دنیای فردای فناوری را به وضوح مشاهده می‌کنید و در آن تقریبا همه چیز با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تهیه می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

تماشا کنید؛ سرآشپز این رستوران یک پرینتر سه بعدی است!

به گزارش کلیک، در این رستوران می‌توان قدرت واقعی فناوری را مشاهده کرد؛ زیرا وقتی غذاها می‌توانند چاپ شوند، تهیه آن‌ها به صورت دستی بی معنی به نظر می‌رسد.

اگر بخواهیم این تجربه بی نظیر را توصیف کنیم، باید گفت که تهیه غذا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، تلفیق آشپزی با هنر، فلسفه و فناوری دنیای فردا است. این کار تجربه فوق‌العاده‌ای است. در رستوران Food ink، غذا، ظروف پذیرایی، وسایل آشپزی و میز و صندلی و درواقع همه چیز با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تهیه می‌شود؛ اما چگونه می‌توان غذا را با استفاده از فناوری سه بعدی تهیه کرد؟

این کار به لطف بهره‌گیری از چاپگر سه بعدی جدیدی که by Flow نام دارد (چاپگر سه بعدی جدیدی است که این امکان را برای افراد فراهم کرده است که برای چاپ سه بعدی اشیای مختلف، علاوه بر پلاستیک از موادی همچون سرامیک، شیشه، برنز و بسیاری از مواد دیگر نیز استفاده کنند)، انجام می‌شود. این چاپگر سه بعدی جدید این امکان را به آشپزان می‌دهد که با استفاده از هوموس، موس شکلات و یا ترکیبات پوره‌ای دیگری، غذاهای فوق‌العاده با ظاهری بسیار زیبا تهیه کنند.

۳D-printed-restaurant-by-FOOD-INK-and-byFlow-4-1020x610

اگر بخواهیم روش تهیه غذاها به صورت سه بعدی را به صورت ساده توضیح دهیم، باید بگوییم در این روش از همان اصلی الهام گرفته شده است که قنادان برای تهیه کیک‌های خود با استفاده از قیف خامه زنی، از آن بهره می‌برند. در این روش ترکیبات پوره مانند از محفظه‌ای خارج می‌شوند و سپس در قالب‌های سه بعدی که به صورت دیجیتالی تهیه شده است، روی هم انباشته می‌شوند. در این روش بازوی مکانیکی چاپگر سه بعدی، قیف خامه زنی را در اختیار می‌گیرد و همزمان با فشار دادن قیف، آن را حرکت می‌دهد و این کار را با دقتی بیش از دقت انسان انجام می‌دهد.

اما جالب است بدانید تنها تعداد کمی از افراد می‌توانند طعم غذاهایی تهیه شده با استفاده از این فناوری را امتحان کنند. ماه گذشته تعدادی محدودی بلیط تنها برای سه روز فروخته شد و تنها افرادی می‌توانند طعم این غذاها را تجربه کنند که موفق به تهیه این بلیط‌ها شده‌ باشند. تهیه غذا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، جدیدترین کاربرد خلاقانه این فناوری است. قبلا نیز افرادی با حرفه‌های مختلف با شیوه‌های جالبی از این فناوری استفاده کرده‌اند. برای مثال پزشکان برای چاپ پوست و معماران برای چاپ خانه از این فناوری استفاده کرده‌اند و حتی در صنعت هوا و فضا هم برای چاپ سه بعدی قطعات موشک، از این فناوری استفاده شده است؛ اما می‌توان گفت استفاده از این فناوری برای چاپ غذا، جالب‌ترین کاربرد آن تا به حال بوده است.

ارسال نظر