تماشا کنید؛ قایق تندروی Yacht، شاهکار جدید لکسوس

لکسوس به تازگی مدل مفهومی یک قایق تندرو ورزشی به نام Yacht را طراحی کرده است که دارای دو موتور پنج لیتری V8 لکسوس است و وزن آن نیز نسبت به قایق های مشابه، ۱۰۰۰ کیلوگرم کمتر است. این قایق از امکانات رفاهی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

تماشا کنید؛ قایق تندروی Yacht، شاهکار جدید لکسوس

به گزارش کلیک ، همه ما برند لکسوس را با خودروهای لوکس آن می شناسیم که وقتی آن ها را می بینیم واقعاً مجذوب آن ها می شویم؛ اما لکسوس به تازگی پا را فراتر از این گذاشته است و مدل مفهومی یک قایق تندرو را نیز طراحی کرده است. این قایق برای نخستین بار در سواحل میامی در ایالت فلوریدای آمریکا به آب انداخته شد. دو موتور قدرتمند V8 لکسوس نیروی این قایق تندرو را تأمین می کنند.

این قایق توسط بخش دریایی تویوتا در ژاپن طراحی شده است. مرکز طراحی لکسوس فقط یک نمونه از این قایق تندرو به نام Yacht را طراحی کرده است و قصد تولید انبوه آن را ندارد. همانطور که گفتیم دو موتور قدرتمند V8 لکسوس، این شاهکار لکسوس را تأمین می کنند. این قایق قادر است در سفرهای تفریحی روزانه شش تا هشت مسافر را جابه جا کند. Yacht دارای طراحی خاص بسیار زیبایی است و به خوبی می توان آن را هدایت کرد. طبق گفته لکسوس، از سال ۲۰۱۵ تاکنون چندین بار در طراحی این قایق به دلیل وجود مشکلاتی در ساختار، تجهیزات و سیستم های دریایی آن، تجدیدنظر شده است.

نخستین مدل این قایق مفهومی که دارای قدرت بالایی نیز بود، شبیه یک چاقو بود؛ اما این طراحی حتی در زمان ساخت آن نیز یک طراحی قدیمی محسوب می شد؛ اما نسخه جدید این قایق که دارای ۱۲٫۷ متر طول است و خطی به طول ۳٫۸۶ متر بر روی بدنه آن ایجاد شده است، شبیه به یک چاقوی پوست کنی بسیار بزرگ است که طراحی واقعاً خوبی به نظر می رسد.

در طراحی این قایق به جای بهره گیری از اصول هیدرواستاتیک از اصول هیدرودینامیک بهره گرفته شده است. موتور دوگانه V8 پنج لیتری (۴۹۶۹ سی سی) ۳۲ سوپاپ این قایق که برای وسایل نقلیه دریایی طراحی شده است، بر اساس موتور ۲UR GSE لکسوس طراحی و تهیه شده است. موتور ۲UR GSE در خودروی کوپه RC F، خودروی سدان GS F و خودروی سوپر اسپرت LC 500 شرکت لکسوس به کار گرفته شده است. این دو موتور قادر هستند نیرویی برابر با ۸۸۵ اسب بخار تولید کنند که باعث می شود قایق با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت حرکت کند. فردی که هدایت قایق را بر عهده دارد، با استفاده از سیستم رانش سینه کشی قایق که با یک اهرم کنترل می شود، می تواند زمانی که Yacht در حالت تعلیق قرار دارد، با آن مانور بدهد.

شرکت لکسوس ساختار این قایق تندرو را نیز به شیوه نوینی طراحی کرده است. عرشه این قایق و قسمتی از بدنه آن که در آب فرو می رود، از رزین اپوکسی پلی یورتان دو قسمتی دست ساز تهیه شده است که توسط الیاف فیبر کربن دست ساز تقویت شده است و این دو ماده با ترکیب شدن با یکدیگر، به شکل یک ماده در قسمت درونی قایق به کار گرفته شده اند. این در حالی است که اکثر قایق های این چنینی با استفاده از فایبر گلاس ساخته شده اند. طبق گفته شرکت لکسوس، پلاستیک تقویت شده فیبر کربن به کار گرفته شده در بدنه این قایق، همان ماده ای است که در بدنه خودروهای سوپر اسپرت لکسوس مانند Lexus LFA و هواپیماهای نظامی و غیر نظامی با عملکرد بسیار خوب، به کار گرفته شده است. استفاده از این ماده در بدنه Yacht باعث شده است وزن بدنه آن نسبت به قایق هایی که بدنه آن ها با فایبر گلاس ساخته می شود، ۱۰۰۰ کیلوگرم کمتر شود.

کابین این قایق نیز به تجهیزات زیادی مجهز است. کابین این قایق مجهز به نمایشگر لمسی برای نمایش نمودارها است. همچنین می توان برای استفاده از سیستم های GPS، رادار و سیستم فاصله یابی صوتی (سیستمی که امواج صوتی را منتشر می کند و پس از انتشار آن ها، بازگشت آن ها را تشخیص می دهد و یا آن ها را اندازه گیری می کند)، نیز از این صفحه نمایش لمسی استفاده کرد. در ضمن این صفحه نمایش می تواند برای کنترل سیستم سرگرمی و روشنایی قایق نیز به کار گرفته شود. حتی دسته های صندلی کاپیتان کشتی نیز قابل تنظیم هستند و می توانند باز شوند تا دو فرد دیگر در کنار کاپیتان بشینند. در کابین این قایق قاب ها و نوارهای چرمی، شیشه ای و چوبی زیادی به کار گرفته شده است. شش صندلی برای صرف نوشیدنی به همراه یک میز، کولر، یک آشپزخانه کوچک به همراه یک یخچال در زیر پیشخوان آن و یک دوش، از امکانات کابین این قایق لوکس و قدرتمند هستند. در ضمن این قایق مجهز به یک سیستم سرگرمی با شبکه وای فای ۴G و یک سیستم صوتی دارای آمپلی فایر دیجیتال است که مسافران می توانند هر زمانی که از محیط اطراف خود خسته شدند، از آن ها استفاده کنند.

طراحی مدل مفهومی این قایق تندروی ورزشی از سوی لکسوس، توانایی خوب این شرکت در زمینه طراحی وسایل نقلیه دریایی را نشان داد و لکسوس با این کار خود ثابت کرد علاوه بر موفقیت در صنعت خودروسازی، می تواند در زمینه طراحی و تولید قایق های تندرو نیز موفق باشد.

در کلیپ زیر می توانید جزییات بیشتری را از Yacht تماشا کنید.

حجم ویدیو: 18.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 | دانلود ویدیو
ارسال نظر