ویدئوی زیبا از رنگین کمان مدور ۳۶۰ درجه

اکثر ما هنگام دیدن قوسی از رنگین کمان هیجان زده می شویم و به وجد می آییم. چه احساسی خواهید داشت زمانی که یک قوس ۳۶۰ درجه رنگین کمان را در آسمان در مقابل خودتان ببینید؟

ویدئوی زیبا از رنگین کمان مدور ۳۶۰ درجه

به گزارش کلیک، این تصویر شگفت انگیز توسط Brite Bernie Welch از Portsmouth از سواحل جنوبی انگلستان گرفته شده است. او شاهد منظره نادری بود که با قرار گرفتن بر مکان مرتفعی بدست آمده بود. او در ارتفاع ۱۷۰ متری (۵۶۰ فوتی) از شهر بر فراز برج Spinnaker ایستاده بود.

برای Welch که مدیر فنی برج بود، آن روز هم یک روز کاری بود تا زمانی که متوجه نوری شد که اطراف او را احاطه کرده بود.

او تقریبا ساعت ۷٫۳۰ صبح به محل کار رسیده و با همکارش در حال نصب تزیین کریسمس بودند. او به طور اتفاقی در زمان درستی در مکان درستی قرار گرفته بود و همان زمان رنگین کمان مدور را مشاهده کرده است.

با وجود اینکه دیدن رنگین کمان کاملا مدور نادر است، شرایط برای ایجاد آن ها کاملا شبیه رنگین کمان قوسی و نیم دایره ای است.

البته رنگین کمان هایی که ما مشاهده می کنیم در اصل به شکل فیزیکی وجود ندارند. آن ها یک توهم نوری هستند که به وسیله انعکاس (خم شدن) نور سفید از میان کره ای مرطوب کوچک مانند باران ایجاد می شوند.

این توهم تنها تحت شرایط خاص با چشم افراد قابل تشخیص است- وقتی که شما روبروی خورشید و به طرف قطره کوچک آب هستید با چرخیدن ۴۲ درجه به یک سمت دید خود را تغییر دهید. در آن مکان طول موج های مختلف تحت زوایای نسبتا مختلف از قطره کوچک آب انکسار پیدا می کنند که ما آن ها را به صورت نوارهای منحنی با رنگ های منحصر به فرد مشاهده می کنیم.

اگر شما در ارتفاع درستی قرار بگیرید، این امکان وجود دارد که این توهم نوری هم در بالا و هم در پایین ظاهر شود- ما به طور عادی شانس آن را نداریم که رنگین کمان را به این صورت مشاهده کنیم زیرا ما در خشکی قرار گرفته ایم و قطره های کوچک آب برای دیدن نمایش کامل ضروری هستند.

اما اگر شرایط خوب باشند، زاویه درست، سطح ارتفاع، میزان اتمسفر مرطوب در هوا همه مناسب باشند، شما می توانید مانند Welch، رنگین کمان کاملا مدور را مشاهده کنید، اگر خوش شانس باشید.

با وجود آنکه او شنیده بود که رنگین کمان مدور از برج Spinnaker طی ۱۱ سالی گذشته دیده شده است ولی از زمانی که برج باز شده است و او آنچا کار کرده است تاکنون چنین رنگین کمانی را مشاهده نکرده است.

برای یک نمایش سورئال از رنگین کمان مدور، یک هواپیما نمایش حیرت آوری از این اثر ۳۶۰ درجه را نمایش می گذارد، این ویدیو شگفت انگیز که این پدیده را حین چتربازی نمایش می دهد مشاهده کنید:

حجم ویدیو: 4.11M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32 | دانلود ویدیو
ارسال نظر