تماشا کنید؛ مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون هیچ واسطه‌ای

همیشه برای تماشای تصاویر سه بعدی از عینک های سه بعدی و یا از عینک های واقعیت مجازی استفاده کرده ایم، ولی این بار تکنولوژی به جهان عرضه شده که بدون هیچ واسطه ای می توانیم اجسام را سه بعدی ببینیم.

تماشا کنید؛ مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون هیچ واسطه‌ای

به گزارش کلیک، کمپانی های Brooklyn و Hong Kong تکنولوژی را به جهان فناوری عرضه کرده اند که با استفاده از این فناوری می توان تصاویر را به صورت سه بعدی دید بودن اینکه نیاز به زدن عینک یا استفاده از واسطه ای برای دیدن بعد سوم استفاده شود. این تکنولوژی به عنوان اولین صفحه نمایش سه بعدی مقرون به صرفه در جهان معرفی شده است.

در سال گذشته اخبار مربوط به واقعیت مجازی یا Virtual reality در صدر بوده اند و محققان پیوسته در تلاش برای پیدا کردن راهی برای دیدن ساده تر تصاویر سه‌بعدی بوده اند. بعد از سال ها تلاش دانشمندان آن ها بعد از ساخت عینک های سه بعدی به تکنولوژی ساخت عینک های واقعیت مجازی دست پیدا کردند که با گوشی های هوشمند نیز قابل استفاده است.

بر اساس صحبت‌های Frayne یکی از پژوهشگران این پروژه بعد از مدت ها که انسان ها تصاویر سه بعدی را با عینک ها و یا واسط‌های مختلف دیده اند، مشاهده تصاویر مجازی بدون هیچ واسطه قطعاً برای انسان لذت بخش خواهد بود. این دستگاه می تواند در هر بخشی از زندگی کاربرد داشته باشد و وجوه جدیدی را برای زندگی راحت تر به انسان نشان دهد.

تماشا کنید؛ مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون هیچ واسطه‌ای

بعد از تعریف و تمجیدهای سازندگان این دستگاه باید به سراغ بررسی مشخصات ظاهری دستگاه برویم. دستگاه بر روی پایه ای قرار گرفته است که امکان مشاهده گروهی از همه جهات با زاویه ۱۲۰ درجه را فراهم می‌آورد در این دستگاه از تکنولوژی LIGHTFOLDING استفاده شده است که روشی جدید در هدایت نور درایجاد تصاویر سه بعدی است.

در تصاویر دو بعدی که ما در تلویزیون‌ها و صفحه های نمایش مشاهده می کنیم تعدادی از پیکسل های رنگی که در کنار هم قرار گرفته اند را می بینیم که این پیکسل های رنگی تصاویر دو بعدی به ما می دهند. در این دستگاه جدید ما قابلیت دیدن ۲ میلیون پیکسل در حالت سه بعدی را داریم که به علاوه بر بعد اول و دوم بعد سوم را نیز القا می‌کند و ما می توانیم تصاویری با حجم مشاهده کنیم.

پیکسل ها در نمایش سه بعدی دستگاه با نام Voxel خوانده می شوند. در این نمایش سه بعدی ما میلیون ها پیکسل را که با روش Lightfolding مشاهده می‌کنیم.

ازنظر فیزیکی این دستگاه دارای ۲۱٫۲ اینچ ارتفاع و ۱۰٫۶ اینچ عرض و ۷٫۶ اینچ عمق دارد. صفحه نمایش واقعی که از هر طرف می توان مشاهده کرد ابعادی معادل ۵٫۹ اینچ داردکه ۱۰٫۱ اینچ عرض و ۷٫۶ اینچ عمق دارد. وزن این دستگاه ۳۰ پوند است و قابلیت اتصال به PC و Mac و اتصال با کابل HDMI را دارد.

تماشا کنید؛ مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون هیچ واسطه‌ای

تماشا کنید؛ مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون هیچ واسطه‌ای

بسیاری از کمپانی ها مانند کمپانی Adobe در این پروژه کمک های مالی را انجام داده و برخی از حامیان این پروژه متریال های رایگان را در اختیار پژوهشگران قرار داده اند تا این پروژه زودتر و بهتر به نتیجه برسد که امروز ما شاهد نتیجه بسیار خوب این پروژه هستیم.

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که این دستگاه نمایش سه بعدی دارد این است که می توان تصاویر را بدون هیچ واسطه ای سه بعدی دید و از این قابلیت درزمینه های بسیار گوناگونی مانند طراحی، کنفرانس ها و حتی بازی های کامپیوتری استفاده کرد.

دستگاه نمایش سه بعدی در آوریل ۲۰۱۷ با قیمت ۹۹۹ دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر