آیا گلکسی اس 7 از استاندارد ضد آب بهره‌مند می‌شود؟

طبق تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده مشخص شد که پرچمداران جدید سال 2016 سامسونگ به استاندارد ضد آب (IP) مجهز نبوده و تنها از طراحی مقاوم در برابر نفوذ آب بهره‌مند می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع باید پیش زمینه‌ای در رابطه با انواع لیبل‌های ضد آب ارائه کنیم.

آیا گلکسی اس 7 از استاندارد ضد آب بهره‌مند می‌شود؟

همانگونه که می‌دانید کمپانی سامسونگ در روز بیست و یکم ماه فوریه و با آغاز کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 از پرچمداران جدیدش یعنی دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج رونمایی می‌کند. تاکنون شایعات بسیار زیادی در رابطه با این دو محصول شنیده‌ایم و روز به روز به شدت این شایعات افزوده می‌شود. یکی از شایعاتی که طی چند وقت اخیر دائما به آن‌ها اشاره شده مربوط به طراحی کاملا ضد آب این دو گوشی است. اما بر اساس تازه‌ترین گزارشات به دست آمده که ظاهرا هم صحت کاملی دارند، دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و گلگسی اس 7 اج از استاندارد ضد آب که با کد اختصاصی IP نشان داده می‌شود بهره‌مند نبوده و تنها طراحی بدنه آن‌ها به نحوی مقاوم در برابر آب انجام می‌شود.

به منظور درک بهتر این موضوع باید تفاوت‌های مابین سه واژه و ویژگی Water-resistant به معنای مقاوم در برابر آب، Water-repellent به معنای دافع آب و Waterproof به معنای ضد آب را بهتر بشناسید. هنگامی که از واژه Water-resistant برای یک گوشی استفاده می‌شود، بدین معناست که دستگاه از پایین‌ترین سطح مقاومت در برابر نفوذ آب بهره‌مند است. هنگامی که یک دستگاه با لیبل Water-resistant معرفی می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که طراحی بدنه آن به گونه‌ای انجام شده که نفوذ آب به درون آن به سختی انجام می‌شود. بنابراین این موضوع بدان معنا نیست که دستگاه مد نظر کاملا در برابر نفوذ آب مقاومت است. در این نوع دستگاه‌ها اغلب از پوشش‌های محافظی نیز استفاده می‌شود که در درزها و مناطقی که نفوذ آب از آن‌ها آسان‌تر است نصب شده و بدین صورت مقاومت بیشتری در قبال این موضوع ایجاد خواهد شد. از اینرو دقت داشته باشید که گجت‌های بهره‌مند از استاندارد Water-resistant را نمی‌توانید به طور کامل در عمق مشخصی از آب مورد استفاده قرار دهید.

اما لیبل Water-repellent به معنای دافع آب است. جالب است بدانید که گجت‌های بهره‌مند از این استاندارد در زمینه نفوذ آب نسبت به گجت‌های بهره‌مند از لیبل Water-resistant مقاوم‌تر هستند. اگر گجتی از این لیبل بهره‌مند بود، بدانید که اجزاء تشکیل دهنده‌ آن آبگریز بوده و به طور بالقوه ذرات آب را دفع می‌کنند. در اغلب گجت‌هایی که به لیبل Water-repellent مجهز هستند از فناوری‌های نانو و پوشش‌های نازک نانوتلکونولوژی استفاده می‌شود. بنابراین گجت‌های دافع آب یا Water-repellent نسبت به گجت‌های مجهز به لیبل Water-resistant مقاومت بیشتری در قبال نفوذ آب دارند.

اما بالاترین رده از استاندارد ضد آب برای گجت‌ها با لیبل Waterproof به معنای ضد آب تعریف می‌شود. میزان ضد آب بودن یک گجت خود دارای طبقه بندی‌های مختلفی است که با کد اختصاصی IP شناخته می‌شود. به عنوان مثال کد ضد آب IP 68 را در نظر بگیرید. گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 سونی از این استاندارد بهره‌مند است و به موجب آن می‌تواند تا سقف 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از آن دوام داشته باشد. استانداردهای ضد آب مشخص شده با لیبل Waterproof باکیفیت‌ترین استانداردهای ضد آب هستند و گوشی‌های هوشمندی که از این سطح کیفی بهره‌مند باشند با کد استاندارد ضد آب IP درجه‌بندی خواهند شد.

1

به گزارش کلیک، گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ به استاندارد ضد آب یا Waterproof مجهز نشده و تنها بدنه‌ آن‌ها از طراحی مقاوم در برابر نفوذ آب (Water-resistance) بهره‌مند می‌شود. بنابراین برخلاف محصولات برند سونی که تقریبا تنها برند تولید کننده گوشی و تبلتی محسوب می‌شود که با اطمینان خاطر محصولاتش را در زیر آب قرار داده و ضد آب بودن آن‌ها را ثابت می‌کند، پرچمداران جدید سامسونگ از استاندارد ضد آب با کد IP بهره‌مند نمی‌شوند. ظاهرا برخی از اجزای داخلی تشکیل دهنده دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نظیر میکروفون و زائده سیم کارت دستگاه به لیبل Waterproof مجهز خواهند شد و این موضوع نشان می‌دهد که بدنه اصلی این دو محصول به طور Waterproof طراحی نخواهد شد. اطلاعات مربوط به این قطعات داخلی به تازگی در سایت Zauba منتشر شده است.

طبق اطلاعاتی که از سوی این سایت منتشر شده، گوشی هوشمند گلکسی اس 7 به صفحه نمایشی 5.1 اینچی مجهز می‌شود و نمایشگر گوشی گلکسی اس 7 اج هم 5.5 اینچی خواهد بود. هر دو محصول از پنل نمایشگر Super AMOLED با وضوح تصویر QHD یا 1440 در 2560 پیکسلی بهره‌مند شده و از نظر سیستم روی چیپ (SoC) شامل دو نسخه متنوع خواهند بود. نسخه اول با تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام و نسخه دوم با تراشه اگزینوس 8890 سامسونگ عرضه خواهد شد. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با پرچمداران سال 2016 سامسونگ باید تا روز بیست و یکم ماه جاری و آغاز کنگره جهانی موبایل 2016 صبر کنیم.

منابع:

hzo

phonearena

ارسال نظر