ماشین های خودران وایمو تصادف نمی‌کند!

رسانه کلیک – سیستم رانندگی اتومات ماشین های خودران وایمو ارتقا پیدا کرده است و حالا ماشین به‌ صورت خودکار موانع را از فاصله طولانی شناسایی می‌کند و احتمال هرگونه برخوردی را به صفر می‌رساند.

ماشین های خودران وایمو تصادف نمی‌کند!

ماه پیش شرکت آلفابت در شبیه‌سازی اتومبیل خودران خود «وایمو» را آزمایش کرد. وایمو در شبیه‌سازی سیگنال‌ها را از دوربین‌های ترافیکی دریافت کرده و موانع و مسیرهای پر رفت‌وآمد را بررسی می‌کند. در صورت شلوغ بودن مسیری که در آن حرکت دارد، از مسیر جایگزین برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کند.

در قسمت بالای ماشین‌های خودران وایمو از سنسورهای سفارشی استفاده‌شده است که در صورت رسیدن به تقاطع‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اطراف را بررسی کرده و بااحتیاط عبور می‌کند.

وایمو

این تمام قابلیت‌های وایمو نیست، وایمو برای تغییر موقعیت تصاویر دریافتی از سنسورهای عقب و جلو را ترکیب می‌کند و در چهارراه‌ها امکان ورود موتورسیکلت و یا دوچرخه را هم در نظر می‌گیرد.

محیط اطراف خودرو یا هر وسیله نقلیه‌ای به‌ صورت محیط ممنوعه نمایش داده می‌شود تا خودرو فاصله طولی و عرضی مطمئن را با وسیله نقلیه کناری و یا جلویی را حفظ کند.

وایمو

اگر وایمو بتواند در خیابان‌ها بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی رفت‌وآمد کند، بدون شک این سیستم قابل‌تعمیم به سایر خودروها است. یکی از قابلیت‌های جالب‌توجه وایمو، هشدار دادن به راننده در صورت نزدیک شدن دوچرخه‌سوار و یا عابر پیاده به ماشین است تا درصورتی‌که اگر سیستم فرآیند درستی نداشت، راننده زودتر از سیستم عمل کند.

ارسال نظر