ما تنها نیستیم؛ احتمال وجود فرازمینی ها قوت گرفت

طبق تحقیقاتی جدید، ستاره شناسان به مدارکی دست یافتند که احتمال وجود فرازمینی ها را تقویت می کند. البته تا تایید این خبر راهی طولانی در پیش است و به گفته دانشمندان، تایید این موضوع مدارک بیشتری می طلبد.

ما تنها نیستیم؛ احتمال وجود فرازمینی ها قوت گرفت

به گزارش کلیک، ستاره شناسان ۲۳۴ سیگنال دریافت کردند که معتقدند این سیگنال ها می تواند مربوط به موجودات فرازمینی باشد. ما تنها نیستیم.

در بین ۲٫۵ میلیون ستاره، ۲۳۴ مورد را بررسی کردند که پالس های عجیبی از آن ها دریافت کردند.

دو ستاره شناسی که برای مطالعه خود از Sloan Digital Sky Survey استفاده کرده بودند، اعلام کردند که به نظر می رسید این پالس ها از جانب فرازمینی ها بود و آن ها هم قصد برقراری ارتباط با ما را داشتند.

ستاره شناسان هم مانند کارشناسان، گمان می کنند که احتمالا فرازمینی ها درگیر این پالس ها بودند و به دلیل فقدان پاسخ های درست به این ارتباط، این رفتار های بیگانه می بایست بررسی شود.

دو ستاره شناس از دانشگاهی در کانادا ۲٫۵ میلیون ستاره را تحت بررسی قرار دادند و معتقدند این سیگنال ها از طرف فرازمینی ها بوده است که تلاش می کردند با زمین ارتباط برقرار کنند. نتیجه گیری آن ها مربوط به تحقیقات پیشین است که ادعا داشت سیگنال های هوش فرازمینی (ETI) را دریافت کرده بود. ۲۳۴ سیگنالی که اخیرا دریافت شده است کاملا با اطلاعات آن تحقیق همخوانی دارد.

تنها ۲۳۴ ستاره از ۲٫۵ میلیون ستاره در طیف خورشیدی، سیگنال های این چنینی دارد که با تحقیقات ETI هم همخوانی دارد. در حالی که ستاره شناسان امکان برقراری ارتباط با فرازمینی ها را ممکن می دانند، اما این، یکی از چندین گمانه زنی هایی است که علت وجود این سیگنال را توضیح می دهد. دیگر گمانه زنی ها هم "انتقال چرخشی مولکول ها" و یا "ارتعاشات تند" می باشد.

به اعتقاد محققین این پروژه، این یک کشف کامل نیست و ما احتیاج داریم این تحقیقات تایید شود که ما در این جهان تنها نیستیم. آن ها تصدیق کردند تحقیقات بیشتری می بایست در این حوزه انجام شود. همچنین باید به این موضوع توجه شود که وضعیت مشکوک این سیگنال ها در نتیجه ترکیب های شیمیایی عجیب در هاله های کهکشانی ستاره ها می باشد.

استیفن هاوکینگ فیزیک دان معروف و مارک زاکربرگ بنیان گذار فیس بوک، در برنامه های اکتشافی علمی و تکنولوژیکی شرکت دارند، و اعلام کرده اند برنامه هایی دارند تا یافته های این مطالعات گسترش پیدا کند. مدارک بیشتری از منابع خارجی مورد نیاز است تا این ادعا ها را ثابت کند.

بنابر گفته های این تیم تحقیقی "ادعا های خارق العاده، مستندات خارق العاده هم احتیاج دارد. هنوز خیلی زود است که به صراحت اعلام کنیم این سیگنال ها مربوط به فرازمینی ها است".

آن ها همچنین اضافه کردند که "پروتکل های توافق بین المللی برای یافتن مدارک کافی مبنی بر وجود زندگی فراسوی زمین (SETI)، داوطلبانی می خواهد تا در گروه های مستقل با تلسکوپ های خود به این تحقیقات بپردازند. داوطلبانی که برای تمامی توجیحات طبیعی، توجیحات فرازمینی نیاورند".

نظر سایت تکامل جمعی: ما تنها نیستیم

مدارک متقاعد کننده ای هم هستند که نشان می دهد ما در این سیاره تنها نیستیم و همواره تحت نظارت فرازمینی ها می باشیم. پیش از این مدارکی که دال بر این موضوع بود را در این سایت معرفی کرده بودیم.

به گفته هیل نورتون، دریاسالار ۵ ستاره ارتش: "مدارک بسیار زیادی در دست داریم که نشان می دهد ما تحت نظر فرازمینی ها بوده و هستیم. اینکه آن ها چه کسانی هستند، از کجا می آیند، و چه می خواهند باید موضوعی برای بررسی های علمی دقیق باشد نه اینکه چند روزنامه معمولی به آن بپردازند".

تصویر بزرگ تر

واضح است که این موضوع سوال های بسیاری را از حوزه علمی وارد حوزه مذهبی می کند. خوشبختانه این موضوع، همانند پرچم دروغین تروریسم، تاکتیکی برای ترساندن نیست. سخت است بپذیریم که کشف این موضوعات به طور اتفاقی درست زمانی آغاز شد که آزمایش بر روی سلاح های اتمی. مطمئنا، سیاره ما خیلی بیشتر از این حرف ها به توجه ما نیاز دارد و شاید تنها پیغام "بیرون را نگاه کن" این است که عمیق تر به خودمان نگاهی بی اندازیم.

نظر شما چیست؟

ارسال نظر