ربات های پوشیدنی به کمک افراد معلول می آیند

در حال حاضر یک پوشش محافظتی به فروش می رسد که نشانگر چگونگی ادغام داستان های علمی تخیلی با واقعیت و کمک ربات ها به انسان های معلول است.

ربات های پوشیدنی به کمک افراد معلول می آیند

به گزارش کلیک، آستین ویتنی کسی بود که چهار سال پیش در اثر یک صانحه رانندگی از کمر به پایین فلج شد. ولی او از روی صندلی چرخدار خود بلند شد و ده قدم تا سکوی برگذاری مراسم فارغ التحصیلی خود برداشت و توانست مدرک دیپلم خود را بگیرد.

exoskeleton3-1

او که یک لباس رسمی پوشیده بود، در واقع توانسته بود به کمک یکی از پوشش های محافظتی جدید که به باسن و پاهای او قدرت حرکتی میدادند، حرکت کند.

این لباس مخصوص که توسط SuitX (نام مستعار آزمایشگاه بیونیک آمریکا)ساخته شده است، می تواند به صورت مداوم چهار ساعت کار کند و به سرعتی حدود 1.1 مایل در ساعت برسد. قیمت چهل هزار دلاری آن نسبت به شرکت رقیبشان یعنی ReWalk که مشابه همین محصول را با قیمت هفتاد هزار دلار عرضه می کند، فرصتی مناسبی برای فروش آن به نظر می رسد.

همچنین به گفته همایون کازرونی، موسس SuitX و مدیر آزمایشگاه مهندسی رباتیک دانشگاه برکلی این وسیله به دلیل قیمت مناسب و پایینش بسیاری از بیمارستان ها و درمانگاه های بازتوانی خواهان آن خواهند بود.

از همه این ها که بگذریم، صنعت ساخت لباس برای معلولین اتفاق تازه ای نیست. از سال 2000 ارتش آمریکا سرمایه گذاری هایی را برای رشد و پیشرفت این رشته کرده است و توانسته به کمک این تجهیزات به سربازان خود که از مشکلات نقص عضو رنج می برند کمک کند.

البته ربات های پوشیدنی بیشتر این پتانسیل را دارند که سربازان قرن بیست و یکم را به ابر سربازانی تبدیل کنند که قادر به همه کاری هستند. از حمل کردن تجهیزات سنگین تا کمک رسانی به چندین مجروح گرفته، تا حتی کمک به کارگران کارخانه برای جابهجایی بار های سنگین؛ در واقع می توان گفت که این لباس ها در حال کاهش محدودیت های انسان هستند و اینطور که پیش بینی می شود در آینده از آن ها بیشتر خواهیم شنید.

منبع: cnet

ارسال نظر