کد خطای جدید وب توجه ها را به سانسور اینترنت جلب میکند

اینترنت در سراسر جهان در دسترس است، اما سیستم های قانونی متفاوت در کشورهای مختلف اغلب به سایت های مسدود شده و یا فیلتر شده ، به دلایلی که همیشه روشن نیست، منجر می شود.

کد خطای جدید وب توجه ها را به سانسور اینترنت جلب میکند

به گزارش کلیک ، یک کد خطا اینترنتی جدید با هدف حل عدم شفافیت در ارتباط با سانسور و موانع قانونی به وجود آمده است . اگر شما امروز در حال مشاهده وب بودید و به یک خطای 404 رسیدید، به طور معمول به معنی "صفحه مورد نظر شما یافت نشد "است.هم اکنون کد خطای 451 جدید طراحی شده است تا به شما اطلاع دهد که محتوای سایت مسدود شده است.
تیم بری، یک همکاری در نوشتن خصوصیات XML داشت ،می خواهد توسعه دهندگان وب را به اتخاذ کد خطا 451 دعوت کند.(اشاره به 451 درجه فارنهایت) به شما اجازه می دهد که وب سایت شما هشدار دهد که شما نمی توانید به یک سایت یا یک قطعه از محتوای سایت به دلایل قانونی دسترسی پیدا کنید. گروه فرمان مهندسی اینترنت (IESG) پیشنهاد اولیه با توجه به مارک ناتینگهام، رئیس IETF گروه کاری HTTP را تایید کرده است، اجازه می دهد توسعه دهندگان شروع به اجرای پیش از "چند بیت فرایند،" کنند.
هنگامی که بری در اصل پیش نویس برای کد وضعیت بیش از سه سال پیش ارسال کرد، بسیاری از سایت ها از کد وضعیت 403 ممنوع برای جلوگیری از خلیج دزدان دریایی در انگلستان بعد از حکم محکمه استفاده کردند . اگر به طور گسترده ای اجرا شود، کد جدید باید بری جلوگیری از سردرگمی در اطراف سایت های مسدود شده کمک کند، اما آن را تنها اختیاری وبا توجه به نیاز به توسعه دهندگان وب اقدام به اتخاذ آن می کند . بری توضیح می دهد "این تصور وجود دارد که برخی از مقامات قانونی ممکن است مایل به جلوگیری از شفافیتها باشند ، و نه تنها مانع دسترسی به منابع خاص شوند ، بلکه افشای آن محدودیت نیز وجود دارد"

منبع : theverge.com

ارسال نظر