افزونه web timer کروم؛ ابزاری برای مدیریت صحیح استفاده از اینترنت

رسانه کلیک - اگر قصد دارید فعالیت خود را در اینترنت مورد بررسی قرار دهید و با استفاده از نمودارهای روزانه و کلی استفاده خود از صفحات وب را تحلیل کنید، افزونه web timer کروم برای شما مناسب است.

افزونه web timer کروم؛ ابزاری برای مدیریت صحیح استفاده از اینترنت

احتمالا شما هم مثل بسیاری از کاربران اینترنت در روز به وب‌گردی می‌پردازید و احتمالا نمی‌دانید که به طور دقیق چه میزان از زمان شما صرف این کار می‌شود. با افزونه وب تایمر می توانید آمار و اطلاعات کاملی از وب سایت هایی که بازدید کرده اید و زمان صرف شده روی هر یک از آن ها بدست آورید.

آشنایی با افزونه web timer کروم

این افزونه مانند تمامی افزونه‌های مرورگر کروم به سادگی قابل دانلود و نصب است. برای نصب این افزونه می‌توانید با استفاده از مرورگر خود به این لینک مراجعه نمایید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه ابزارک این افزونه در قسمت بالا سمت راست مرورگر شما نمایان می‌گردد.

امکانات افزونه وب تایمر

بلافاصله بعد از نصب این افزونه، برنامه به طور خودکار شروع به ثبت مدت زمان مصرفی شما خواهد کرد و به طور خودکار مدت زمان حضور شما در تک‌تک صفحات وب را مورد بررسی قرار می‌دهد. داده‌های ثبت شده در هر زمان که شما اراده کنید به صورت اطلاعات تصویری (نمودار) و متنی در اختیارتان قرار می‌گیرد. کافی است روی ابزارک این افزونه در بالای صفحه کلیک کنید و تصویری شبیه‌ به تصویر زیر برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

web timer

میانگین استفاده از اینترنت

از روزی که این افزونه را بر روی مرورگر خود نصب می‌نمایید تا زمانی که اقدام به بررسی آمار خود می‌کنید به صورت میانگین در روز، در سایت‌های مختلفی فعالیت داشته‌اید. اگر قصد دارید بررسی کنید که میانگین استفاده شما از کدام سایت‌ها بیشتر بوده است می‌توانید بر روی گزینه Average کلیک کنید. به این ترتیب برای شما مشخص می‌شود که چند روز است که داده‌های شما در حال جمع‌آوری است و با توجه به این مدت زمان شما به طور میانگین در هر روز هر کدام از دامنه‌ها را به چه میزان بررسی کرده‌اید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدت زمان مصرف خود در روز به طور میانگین را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز این مدت زمان حضور در وب‌سایت خاص را بیشتر یا کمتر نمایید.

کل زمان مصرف اینترنت

امکان دیگری که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان آگاهی از کل زمان مصرفی برای هر یک از سایت‌هاست. بیشترین سایت‌هایی که در آن حضور داشته‌اید به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید مشخص کنید که در کدام‌یک از سایت‌ها به صورت کلی بیشتر حضور داشته‌اید.

تنظیمات بیشتر افزونه web timer

با کلیک بر روی گزینه Option شما امکانات بیشتری در اختیار دارید. به طور پیش‌فرض تمامی دامنه‌هایی که شما به آن سر می‌زنید ذخیره می‌شوند، در صورت نیاز می‌توانید لیستی تهیه نمایید تا سایت‌هایی که در این لیست قرار می‌گیرند محاسبه نشوند. برای این کار بعد از کلیک بر روی گزینه Option در قسمت Sites to Ignore لیست سایت‌های مورد نظر خود را که نمی‌خواهید در محاسبات قرار بگیرند بنویسید. توجه داشته باشید که آدرس دامنه هر سایت بایستی در یک خط قرار گیرد.

در ضمن به طور پیش‌فرض شما 7 مورد از سایت‌های بازدید شده را در خروجی نمودار و به صورت متنی می‌بینید که می‌توانید این تعداد را در بخش Chart Display Limit تا 99 سایت افزایش دهید.

در صورت استفاده از کلید Clear Data در بخش Storage کلیه اطلاعات ذخیره شده پاک خواهد شد.

اگر از افزونه web timer کروم استفاده کرده‌اید یا ابزارهای مشابه این ابزار را می‌شناسید، و یا حتی امروز با خواندن این مطلب تصمیم به استفاده از این ابزار گرفته‌اید، می‌توانید تجارب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر