ویچت اطلاعات کاربرانش را فاش می کند!

رسانه کلیک - طی انتشار خبری تعجب آور، تایید شده است که پیام رسان Wechat اطلاعات شخصی افراد را در اختیار دولت چین قرار می دهد.

ویچت اطلاعات کاربرانش را فاش می کند!

به گزارش کلیک ؛ به نقل از وبگاه the next web، پیام رسان Wechat اخیرا حالت امنیتی این اپلیکیشن را بروز رسانی و اعلام کرد که ممکن است اطلاعات شخصی افراد را برای مدت زمان طولانی حفظ و نگه داری و یا آن را افشا کند.

شرکت ویچت حکم، احضاریه و دیگر مراحل قانونی که طی واکنش مقامات دولتی، مجریان قانون و سازمان های مشابه به این شرکت اعمال شده است را عامل اصلی این اقدام دانست و اعلام کرد که به دلیل اجرای شرایط خدمات ویچت باید از حقوق، دارایی یا امنیت و همچنین حقوق و دارایی دیگر شرکت های وابسته و سایر کاربران ویچت محافظت کنیم.

گفتنی است؛ اپلیکیشن پیام رسان Wechat ساخت شرکت تنست (Tencent) کشور چین است. این برنامه که از‌ سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده هم‌اکنون ۲۰ زبان دنیا را پوشش می دهد. ضمن آنکه این سرویس در حال‌ حاضر ۶۰۰‌ میلیون عضو دارد که بیش از ۴۰۰‌میلیون ‌نفر از این کاربران در چین هستند. تنست مالکیت کیوکیو، بزرگترین پرتال چین را در دست دارد.

گزارشات حاکی از آن است که این برنامه در حال حاضر اطلاعات شخصی کاربرانش را از قبیل نام، مخاطبین، آدرس ایمیل و حتی موقعیت مکانی در صورتی که کاربر آن ها را با سرویس به اشتراک گذاشته باشد، افشا می کند. گفته می شود که این اقدام ویچت در ادامه سایر اقدامات تهاجمی دولت چین برای کنترل فعالیت های آنلاین کاربران انجام صورت گرفته است.

نکته‌ قابل توجه در مورد این اپلیکیشن آن است که از هیچ سیستم رمزگذاری برای ذخیره اطلاعات کاربرانش استفاده نمی‌کند و منابع مختلفی این موضوع را تایید کرده است که احتمالا دولت چین مکالمات کاربران ویچت را شنود می کند!

ارسال نظر