بازگشت پر قدرت WeChat به دنیای پیام رسان ها

اکنون که وی چت در حال آزمایش عملکرد مینی اپلیکیشن های خود است، کاربر می تواند از اپلیکیشن ها در میان وی چت استفاده کند.

بازگشت پر قدرت WeChat به دنیای پیام رسان ها

به گزارش کلیک، این ها اپلیکیشن در اپلیکشن هستند. مانند شیائومی، سازنده وی چت می گوید "این‌ها اپلیکیشن هایی هستند که نیاز به نصب ندارند. به سادگی از طریق جستجو یا اسکن آن‌ها را باز کرده و پس از استفاده آن را پاک می‌کنید."

هفته گذشته Tencent، که ذره ذره در حال سلطه بر فضای موبایل است، شروع به ارسال دعوت نامه به سازندگانی است که قادر به ساخت "اپلیکیشن های سبک" هستند که می‌توان آن‌ها را مستقیما در وی چت ادغام کرد. امید است که این کار نیاز دائم به حذف و نصب کردن اپلیکیشن ها بر اساس حافظه تلفن را کم خواهد کرد. با برنامه های مینی اپلیکیشن ، سازندگان قادرند "برنامه های جاسازی شده در وی چت را ایجاد کنند که نیاز به نصب اپلیکیشن های سنگین در تلفن نباشد."

پیام Tencent برای توسعه دهندگان خوش شانسی که دعوت نامه دریافت کرده اند، این گونه است "ما راهی برای توسعه دهندگان ایجاد می‌کنیم که به سرعت یک اپلیکشن بسازند که استفاده و انتشار آن در وی چت ساده باشد."

Tencent در حال حاضر مشغول نمایش وب اپلیکیشن های مورد استفاده است. در گزینه "Discover" یک نوار "Miniapp" خواهد بود که در آنجا کاربران می‌توانند اپلیکیشن ها را باز کنند. بخش های قابل دسترسی برای توسعه دهندگان شامل ویدئو، جی پی اس، حافظه نهان، ورودی، نمودارها و پرداخت وی چت خواهد بود.

البته همه موافق نیستند که اپلیکیشن های سبک کاربر را ترغیب به استفاده می‌کند. برای مثال، بیلی چان، که رئیس پلتفرم B2B فوالا در شانگهای است، می گوید "مینی اپلیکیشن ها برای بیسیک html خیلی خوب کار می کنند. اما همان‌طور که ما درحال افزایش پیچیدگی های برنامه ها در آینده هستیم، این اپلیکیشن ها ممکن است در عملکرد کلی برنامه های آینده تاثیر خوبی نداشته باشند."

ارسال نظر