"برنامه کوچک" ویچت دنیا را تکان خواهد داد

ویچت در حال آزمایش یک امکان جدید برای استفاده از خدمات همراه بدون نیاز به داشتن اپلیکیشن است. این شرکت از صاحبان تجارت های مختلف جهت امتحان "برنامه کوچک" (Little Program) دعوت کرده است.  به گفته متخصصان، این اقدام می تواند دنیای فروشگاههای اپلیکیشن را متحول کند.

"برنامه کوچک" ویچت دنیا را تکان خواهد داد

به گزارش کلیک، ویچت که بزرگ ترین اپلیکیشن پیغام رسانی و شبکه اجتماعی در چین محسوب می شود، اکنون در حال آزمایش بر روی امکانی جدید است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون دانلود کردن اپلیکیشن های متعدد، به تعدادی از خدمات گوشی همراه دسترسی یابند. متخصصان گفته اند که این حرکت ممکن است انقلابی عظیم در تجارت توزیع کنندگان بزرگ اپلیکیشن های گوشی های هوشمند ایجاد کند.

ویچت که توسط هولدینگ تنسنت (Tencent Holdings Ltd.) اداره می شود، به طور رسمی در وبلاگ خود اعلام کرده است که این تجارت ها می توانند نسخه آزمایشی را دریافت و استفاده کنند. نام این برنامه به چینی Xiaochengxu است که به انگلیسی Little Program و یا همان برنامه کوچک نامیده می شود.

همچنین متخصصان اذعان داشته اند که این کاربرد جدید، در صورتی که با موفقیت آزمایش ها را پشت سر بگذارد، قادر خواهد بود تا سلطه اپل استور را در چین متزلزل کرده و روش های کاربران برای استفاده از گوشی هایشان را به طور کلی تغییر دهد.

به جای نصب تعداد زیادی از نرم افزارها که هر یک از آن ها خدمات ویژه ای را ارائه می دهد، با استفاده از این امکان، کاربران قادر خواهند بود تا تمامی این خدمات را بر روی ویچت و یا با اسکن کردن QR code پیدا و از آن استفاده کنند.

"ژانگ شیاولونگ" که به نوعی پدر ویچت محسوب می شود، در ژانویه ۲۰۱۶ یعنی زمانی که ایده این برنامه بزرگ برای اولین بار مطرح شد، گفت: از ویژگی های این امکان، می تواند به این نکته اشاره کرد که استفاده از آن می تواند کمک بزرگی به استارتاپ ها برای پایین آوردن هزینه ساخت یک تجارت جدید باشد.

ویچت که در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد، از یک اپلیکیشن پیام رسانی ساده به جایی رسید که امروزه بسیاری از خدمات دیگر، مثل سفارش آنلاین تاکسی، امکان پرداخت آنلاین، تحویل غذا و کیف پول دیجیتالی را هم ارائه می دهد. این شرکت اعلام کرده است که ماهانه حدود ۸۰۶ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته است.

تحلیلگران بازار، این برنامه عظیم ویچت را به عنوان راهی برای تامین یک پلتفرم وسیع برای برنامه ها، اپلیکیشن ها و تجارت های مختلف تحلیل می کنند که می تواند سود اپل استور را با مشکل مواجه کند. چهار سال بعد از آن که غول بزرگ موتور جستجو گر آمریکا یعنی گوگل، در چین فیلتر شد، یعنی در سال ۲۰۱۴ گوگل پلی هم که مرجع اصلی فروش و دانلود اپلیکیشن اندروید است، ۲۰۱۴ در چین قفل و فیلتر شده بود.

این امکان جدید ویچت، همچنین ممکن است به کاربران اندروید اجازه دهد تا بدون نیاز به دانلود کردن اپلیکیشن ها از وبسایت های غیر معتبر، به خدمات جدید دسترسی یابند.

"فنگ داهوی" (Feng Dahui)، رییس دپارتمان Alipay درباره این اقدام ویچت گفته است: می توان به این برنامه ویچت، به چشم یک فروشگاه اپلیکیشن (app store) جدید تحت ویچت نگاه کرد. من باور دارم که به محض آن که این امکان در دسترس عموم قرار بگیرد، تعداد بسیار زیادی از تجارت های مختلف خواهان استفاده از آن خواهند بود.

ارسال نظر