ویژگی های جدید گوشی های سال ۲۰۱۷ چه خواهد بود؟

پیش بینی می شود گوشی های سال آینده با طراحی کاملا متفاوت، با سرعت و قدرت بیشتر و قابلیت های متنوع تر رونمایی و عرضه شوند و حتی هوشمندتر از هر زمان دیگری ظاهر خواهند شد. در ادامه ۱۰ ویژگی جدید گوشی های سال آینده را بیان خواهیم کرد.

ویژگی های جدید گوشی های سال ۲۰۱۷ چه خواهد بود؟

کلیک - پیش بینی می شود گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی را تجربه کنند. آن ها در سال آینده باریک تر و قدرتمندتر می شوند و حتی ممکن است قابلیت ها و میزان هوشمندی آن ها فراتر از انتظار کاربران باشد.

پیش بینی می شود در سال آینده امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی در گوشی های رده بالا فراهم شود و همچنین از پردازنده های گرافیکی قدرتمند، صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر و حافظه داخلی بیشتر برخوردار شوند. همچنین در سال آینده از گوشی های هوشمند بیشتر از هر زمان دیگری برای پرداخت وجه و ورود به وب سایت ها استفاده خواهد شد.

استفاده از فناوری یادگیری عمیق در گوشی های هوشمند می تواند تغییراتی در روش های تشخیص حملات و تهدیدات سایبری ایجاد کند و حتی می تواند تجربه کاربر را در مورد کار کردن با گوشی را تا میزانی بهبود بخشد. می توان به جرات گفت که سال آینده شاهد یک سری تغییرات انقلابی در طراحی گوشی های هوشمند خواهیم بود. همچنین با حذف جک هدفون، هدفون های بی سیم جایگزین هدفون هایی خواهند شد که با این پورت به گوشی متصل می شوند و پورت ها و کابل های شارژ نسبتا قدیمی جای خود را به پورت و کابل USB نوع C خواهند داد. در ادامه قصد داریم به ۱۰ مورد از ویژگی های جدید که پیش بینی می شود گوشی های سال آینده از آن ها برخوردار شوند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی جدید

۱

شایعات حاکی از آن هستند که گوشی های هوشمند سال آینده با طراحی کاملا جدید روانه بازار خواهند شد. مهم ترین شایعات حاکی از آن هستند که اپل سال آینده گوشی آیفون جدید خود را با یک طراحی کاملا متفاوت از طراحی محصولاتی که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تولید کرده است، عرضه خواهد کرد و سامسونگ نیز سال آینده یک گوشی تاشو رونمایی و عرضه خواهد کرد. البته با اطمینان کامل نمی توان گفت که این موارد به طور قطع اتفاق خواهند افتاد؛ اما احتمال اینکه سال آینده تغییرات کاملا جدیدی در گوشی ها ایجاد شود، بسیار زیاد است.

همانطور که می دانید امسال گوشی هایی مانند Moto Z موتورلا و ال جی G5 با طراحی منحصر به فرد مدولار عرضه شدند. این نوع طراحی امکان افزودن قابلیت های مختلف با استفاده از ماژول های مختلف را برای آن ها فراهم کرده است. این طراحی با الهام از پروژه لغو شده گوگل تحت عنوان Ara، ایجاد شده است. گوگل در این پروژه قصد داشت که گوشی های هوشمندی طراحی و تولید کند که تقریبا تمام اجزای آن ها از جمله پردازنده، باتری، صفحه نمایش و دوربین قابل تعویض باشد و همچنین ماژول هایی در قالب قاب یا یک قطعه برای افزودن قابلیت های بیشتر به این گوشی ها، به آن ها اضافه شود. امسال فناوری های مبتکرانه جدیدی در طراحی گوشی ها توسط شرکت های مختلف رونمایی و معرفی شد. لنوو یکی از این شرکت ها بود که نمونه اولیه یک گوشی تاشوی جدید به نام CPlus را معرفی کرد که می تواند همانند یک ساعت به دست بسته شود، ال جی و سامسونگ نیز در مورد گوشی هایی با صفحه نمایش تاشو، اطلاعاتی را ارائه کرده اند.

پردازنده های قوی تر و سریع تر

qualcomm-snapdragon-logo

گوشی های سال ۲۰۱۷ با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر عرضه خواهند شد. شرکت کوالکوم نیز قوی ترین پردازنده خود را که تاکنون ساخته است، یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ را معرفی کرده است که به احتمال بسیار زیاد سال آینده در پرچم داران اندرویدی شرکت های مختلف به کار گرفته خواهد شد. برخی از شرکت های دیگر نیز ممکن است تراشه Helio X30 را برای گوشی های خود انتخاب کنند که دارای پردازنده ده هسته ای است و دارای بیشترین تعداد هسته در میان سایر پردازنده ها است. در حال حاضر پردازنده های قدرتمند زیادی تولید و رونمایی شده اند و این موضوع باعث می شود در سال های آینده عملکرد کلی گوشی ها به عملکرد کامپیوترها بیشتر نزدیک شود.

واقعیت مجازی
۶۸۳egoogle-daydream-view-vr-headset2-1

پردازنده های قدرتمند و افزایش سرعت گوشی ها موجب شده است که امکان استفاده از واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند رده بالای جدید فراهم شود. کاربران برخی از گوشی ها می توانند از هدست واقعیت مجازی DayDream View گوگل برای تماشای فیلم ها و لذت بردن از بازی های واقعاً هیجان انگیز و غرق شدن در دنیای واقعیت مجازی، استفاده کنند.

در حال حاضر امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی تنها برای تعداد معدودی از گوشی های هوشمند رده بالا مانند گلکسی اس ۷ سامسونگ وجود دارد؛ اما پیش بینی می شود سال آینده امکان استفاده از این فناوری برای گوشی های میان رده و رده بالا نیز فراهم شود. برخورداری گوشی ها از صفحه نمایشی با وضوح بالا برای لذت بردن از فناوری واقعیت مجازی و تجربه بصری آن به بهترین شکل ممگن، لازم و ضروری است.

شبکه LTE سریع تر

۴

سرعت شبکه های LTE به لطف بهره گیری از فناوری های مدرن به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. گوشی های گلکسی اس ۷ سامسونگ و آیفون ۷ اپل می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت در ثانیه دانلود و ۱۵۰ مگابیت در ثانیه، آپلود کنند. سرعت دانلود با استفاده از مودم اسنپدراگون X16 شرکت کوالکوم که احتمالا تا چند ماه آینده رونمایی و عرضه خواهد شد. می تواند تا یک گیگابیت در ثانیه هم برسد. البته حداکثر سرعت دانلود به ظرفیت شبکه های اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنتی نیز بستگی دارد.

USB نوع C

moto-z-mods-14

پورت USB نوع C جایگزین پورت های قدیمی میکرو USB در گوشی های اندرویدی خواهد شد. این پورت دو طرفه است و از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است و علاوه بر شارژ می تواند برای اتصال گوشی به نمایشگرها و اتصال هدفون ها، فلش مموری ها و دیگر وسایل جانبی به گوشی ها مورد استفاده قرار گیرد.

هدفون های بی سیم

۳_here_one_both_colors-sa-1024x768

جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هنوز در بسیاری از گوشی ها دیده می شود، اما اپل امسال تصمیم گرفت این پورت را در گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود حذف کند و پورت لایتنینگ را برای اتصال هدفون ها به گوشی انتخاب کرد. کاربران گوشی های فاقد جک هدفون می توانند از هدفون های بی سیم بلوتوثی استفاده کنند؛ البته این هدفون ها هم قیمت بالایی دارند و هم مشکل شارژ آن ها وجود دارد. البته باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که حذف جک هدفون می تواند باعث ساخت گوشی های سبک تر و باریک تر شود. برخی از شرکت سازنده گوشی های هوشمند مانند LeEco و موتورولا حذف جک هدفون و استفاده از هدفون های بی سیم را آغاز کرده اند.

شارژ سریع تر

۲۶_۰۶_۲۰۱۵-wireles

گوشی های مجهز به پورت USB نوع C سریع تر شارژ خواهند شد؛ زیرا توانایی این پورت در انتقال برق به باتری بیشتر از پورت میکرو USB است. شرکت کوالکوم نیز فناوری شارژ فوق سریع خود را تحت عنوان Quick Charge 4 به تازگی معرفی کرده است که می تواند گوشی را تنها در عرض ۵ دقیقه کاملا شارژ کند و کاربران می توانند پس از شارژ شدن گوشی خود، ۵ ساعت و یا حتی بیشتر (البته در صورت استفاده متوسط) از آن استفاده کنند. این فناوری سال آینده در برخی از گوشی ها به کار گرفته خواهد شد.

هوشمندتر شدن گوشی ها

qualcomm-snapdragon1-1

گوشی های واقعیت افزوده Phab Pro 2 لنوو می توانند اشیای مختلف را تشخیص دهند، نقشه فضاهای مختلف را طراحی کنند و اطلاعات اشیای اطراف خود را بر روی صفحه نمایش خود نمایش دهند. این مورد می تواند به خوبی بیانگر این موضوع باشد که تغییر و تحولاتی که در گوشی های آینده صورت می گیرد، می تواند تجربه کاربران از گوشی های هوشمند را متحول کند و به میزان زیادی بهبود بخشد.

فناوری های یادگیری عمیق می تواند به گوشی های هوشمند کمک کند تا بهتر با صاحبان خود تعامل برقرار کنند. به عنوان مثال گوشی های هوشمند با کمک این فناوری می توانند نحوه استفاده یک اپلیکیشن خاص از سخت افزار گوشی را تشخیص دهند و پس از گذشت مدت زمانی میزان مصرف انرژی آن اپلیکیشن را تغییر دهد و اصلاح کند که می تواند منجر به افزایش عمر باتری شود. گوش های هوشمند در حال حاضر می توانند با استفاده از سرویس های آنلاین، تصاویر و همچنین صدا را تشخیص دهند؛ اما با بهره گیری از فناوری یادگیری عمیق می توانند هنگامی که آفلاین هستند، نیز از این ویژگی های برخوردار باشند.

نسخه ۵ بلوتوث

timthumb

به زودی نسخه ۵ بلوتوث در گوشی های هوشمند به کار گرفته خواهد شد. سرعت این نسخه از این بلوتوث نسبت به نسخه قبلی آن یعنی نسخه ۴٫۲، دو برابر شده است و برد آن نیز چهار برابر بیشتر از نسخه قبلی شده است. برد نسخه ۵ بلوتوث می تواند در فضاهای باز و بدون مانع تا ۴۰۰ متر و در فضاهایی که موانع زیادی وجود دارد، تا ۱۲۰ متر هم می رسد. افراد با استفاده از این نسخه بلوتوث می توانید با استفاده از یک گوشی یا تبلت، بلندگوهای بلوتوثی را از مسافت بیشتری کنترل کنند و قفل در خودروها را نیز از فاصله بیشتری باز کنند.

حافظه بیشتر

micro-sd

کاربران همیشه از حافظه بیشتر استقبال می کنند و هر چقدر حافظه گوشی بیشتر باشد، کاربران نگرانی کمتری برای ذخیره سازی تصاویر، کلیپ ها و بازی های مختلف دارند. در حال حاضر گوشی هایی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده اند و کارت های حافظه تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت نیز عرضه شده اند؛ اما شرکت SanDisk امسال از کارت حافظه یک ترابایتی خود رونمایی کرد. این شرکت هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این کارت حافظه را اعلام نکرده است؛ اما عرضه کارت های حافظه با چنین ظرفیت های بالایی به زودی محقق خواهد شد.

ارسال نظر