نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷؛ انتظارات و خواسته‌ها

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از تاریخ ۳۰ می تا ۳ ژوئن در تایپه برگزار می شود. باید دید سطح انتظارات امسال از این نمایشگاه تا چه حد است و امسال شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود.

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷؛ انتظارات و خواسته‌ها

به گزارش کلیک ، شاید بسیاری از کمپانی ها و علاقه‌مندان به تکنولوژی یک سال منتظر بوده اند تا نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ برگزار شود. این نمایشگاه از فردا در تایپه آغاز می شود، باید حاضر باشیم تا با آخرین محصولات کمپانی های مختلف آشنا شویم. باید منتظر آخرین محصولات وابسته به PC کمپانی های بزرگ باشیم. سال گذشته در این نمایشگاه اتفاقات بسیار خوبی افتاد و آخرین ورژن GPU ها عرضه شد که قابل استفاده بر VR نیز بود. کمپانی اینتل نیز کاربران را با اولین ۱۰-core desktop CPU هیجان زده کرد. سال گذشته ایسوس با رونمایی از اولین ربات خانگی خود با نام Zenbo مشتاقان را هیجان زده کرد، این ربات امسال در تایوان عرضه شده است.

امسال شاید کامپیوتکس با سال های گذشته کمی متفاوت باشد. اول از همه باید از مایکروسافت یاد کنیم که سر و صدای زیادی به پا کرده است و قبل از شروع نمایشگاه توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. امسال HTC Vive به صورت رسمی در نمایشگاه حضور ندارد، این به معنای حضور کمتر واقعیت مجازی در کامپیوتکس ۲۰۱۷ است، خبر های درز کرده نشان می دهد حضور واقعیت مجازی امسال کمی کمرنگ تر از سال گذشته خواهد بود.

نمایشگاه کامپیوتکس 2017، انتظارات و خواسته‌ها

بدون شک در این نمایشگاه PC های جدیدی از کمپانی های ایسوس،MSI،DELL ایسر و دیگر برند، دیده می شود. در واقع می توانیم بگوییم ایسر کمی جلوتر از مسیر نیز حرکت کرده است و لپ تاپ و تبلت جدید خود را در ابتدای هفته معرفی کرده است. درواقع ایسر استارت شروع این بازی را زده است.

اینتل به تازگی با تراشه نسل ۷،Core i7 خود عملکرد خوبی داشته است و باید از فردا نیز منتظر قدرت نمایی جدید ایسر باشیم. انتظارات از کامپیوتکس زیاد است و یکی از این انتظارات کارت گرافیک است که باید شاهد رونمایی از کارت‌های گرافیک از طرف کمپانی های مختلف باشیم، ایسر نیترو ۵ که نسل بعدی لپ تاپ های گیمینگ ایسر است نیز با کارت گرافیک GTX 1050 درخشان خواهد بود. یکی از انتظارات دیگری که از کامپیوتکس ۲۰۱۷ می رود عرضه دستگاه های میان رده با ویندوز Windows 10 S خواهد بود.

در رابطه با گوشی هوشمند خبر های گنگ و مبهمی وجود دارد و هنوز انتظارات دقیقی مشخص نشده است، باید صبر کرد و دید که آیا ایسوس از ZenFones ها و یا ZenWatch جدیدی رونمایی می کند. در جریان CES از ZenFone AR رونمایی شد، باید دید که در کامپیوتکس نیز خبری از واقعیت مجازی ایسوس است یا خیر. هنوز خبری از کوالکوم به گوش نرسیده است و به نظر نمی رسد در کامپیوتکس ۲۰۱۷ حضور پررنگی داشته باشد، چشم ها به MWC شانگهای است تا کوالکوم در آن جا خودنمایی کند.

نمایشگاه کامپیوتکس 2017، انتظارات و خواسته‌ها

در رابطه با CPU نیز خبر هایی به گوش رسیده است، حدود دو هفته پیش خبر های درز کرده ای در رابطه با Core i9 اینتل به گوش رسید. اینتل در این نمایشگاه تنها نیست و AMD نیز در این نمایشگاه در کنار اینتل خودنمایی می کند، به احتمال بسیار زیاد پردازنده ۱۶-core Threadripper در تابستان عرضه شود، البته هنوز خبر رسمی منتشرنشده است و حتی ممکن است پردازنده جدیدی نیز رونمایی شود.

اگر شما به دنبال محصولی خاص تر و قدرتمند تر هستید نگران نباشید به احتمال بسیار زیاد اینتل امسال بسیاری از مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد و با نسل هشتم تراشه های خود (Coffee Lake) به میدان می آید.NVIDIA نیز چند هفته ای می شود که در کنفرانس خود از محصولات جدید خود رونمایی کرده است ولی این کمپانی از تراشه ای رونمایی کرده است که این تراشه توانسته بسیار از خبر ها را به خود اختصاص دهد.

حالا نوبت به ربات ها رسیده است. در سال گذشته ایسوس از Zenbo رونمایی کرد، این ربات تنها در تایوان عرضه شد و به تعدادی محدود در اختیار عموم قرار گرفت. انتظار می رود کمپانی تعداد بیشتری از این ربات تولید کرده و به فروش برساند. هنوز خبری مبنی بر تولید ربات جدیدی از سمت ایسوس به گوش نرسیده است و چون Zenbo هنوز به مرحله کامل شدن نرسیده است بسیاری از کاربران انتظار دارند که امسال به روز رسانی های جدیدی برای Zenbo عرضه شود و لوازم جانبی این ربات نیز به بازار عرضه شود.

نمایشگاه کامپیوتکس 2017، انتظارات و خواسته‌ها

شاید بزرگ ترین کمبود کامپیوتکس ۲۰۱۷ حضور کم رنگ واقعیت مجازی HTC باشد، البته برند های دیگر در زمینه واقعیت مجازی فعالیت هایی خواهند داشت.ZOTAC از اولین هدست واقعیت مجازی VR eSports tournament رونمایی خواهد کرد، این هدست در روز سوم نمایشگاه رونمایی می شود. گفتنی ها در رابطه با کامپیوتکس ۲۰۱۷ گفته شد، باید منتظر ماند و دید که چه محصولاتی امسال به بازار تکنولوژی عرضه خواهند شد.

نمایشگاه کامپیوتکس 2017، انتظارات و خواسته‌ها

ارسال نظر