دلایل واقعی انفجار گلکسی نوت۷ چه می تواند باشد؟

زمانی که سامسونگ گلکسی نوت۷ برای اولین بار منفجر شدر، توجه همه به طور طبیعی به سوی عملکرد باتری جلب شد و همه مشکل را از آن می دانستند.

دلایل واقعی انفجار گلکسی نوت۷ چه می تواند باشد؟

به گزارش کلیک، این باتری ها که از قضا توسط خود سامسونگ تولید شده بودند، مقصر شناخته شدند. سازنده باتری چینی ATL، که در ساخت گوشی نوت۷ حدود ۳۰ درصد مشارکت داشت، مسئول جایگزینی باتری های معیوب با باتری های جدید شد.

حالا که گلکسی نوت۷ به اصطلاح امن تر شده، دوباره شروع به آتش سوزی و انفجار کرده است. واقعیت این است که به نظر می رسد موضوع فراتر از تنها یک باتری معیوب باشد و ظاهرا این گوشی ایرادات جدی سخت افزاری دارد. استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه کارنگی ملون به نام ونکات ویسواناتان، بیان می کند که ممکن است سیستم های کنترل ولتاژ باتری مقصر این اتفاق باشند. این استاد هم چنین می گوید که مواد بی کیفیت مورد استفاده در داخل سلول های گوشی می توانند یکی دیگر از دلایل این اتفاق ها باشند.

چو جائه فیل، مدیر مرکز تحقیقات Future Batteries می گوید که تولید تعداد زیادی باتری مورد نیاز برای واحد های جایگزین در این مدت کوتاه ممکن است به برخی کمبودها در QC منجر شده باشد. وی افزود که تلاش یک تامین کننده برای تولید انبوه باتری در مدت زمانی کوتاه می تواند مسائل بدتر و بیشتری را نسبت به قبل در پیش داشته باشد، چرا که فشار روانی کار و سرعت عمل بالا می تواند باعث نادیده گرفته شدن برخی از جزئیات مهم شود و روند گذشته را تکرار کند.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که اگر تنها یک خبر خوب برای سامسونگ وجود داشته باشد، آن این است که این انفجارها تنها در سری گلکسی نوت۷ رخ داده و گزارشی از انفجار یا آتش سوزی در مورد پرچم دار این شرکت گزارش نشده است. اس آر وون که یک تحلیلگر در Dongbu Securities در سئول است اشاره کرد که سامسونگ گوشی های سری اس را سه برابر بیشتر از سری نوت به فروش می رساند. یعنی نسبت فروش سری اس به نوت ۳ به ۱ است. حال تصور کنید این انفجارها دامن گیر پرچم دار سامسونگ هم می شد، آن وقت عمق فاجعه بسیار زیادتر می شد. این اولین باری باری است که چنین اتفاقی برای سامسونگ رخ می دهد.

ارسال نظر