ویژگی های یک کارت ویزیت خوب چیست؟

کارت ویزیت ها بازتابی از اینکه شما که هستید می باشد. نه تنها می توانید معرفی اولیه عالی از خود داشته باشید، بلکه یک کارت ویزیت منحصر به فرد می تواند به بسته شدن معامله کمک کند و نیز با دیدن آن همیشه شما را به یاد بیاورند.

ویژگی های یک کارت ویزیت خوب چیست؟

کلیک - شما می توانید به وسیله کارت ویزیت ، اطلاعات مربوط به یک شخص و یا شرکت را به زیباترین و ساده ترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید.

اما نکته ای که اغلب فراموش می شود، تاثیرگذاری اولیه یک کارت ویزیت است که معرفی درست و ارائه اطلاعات شما را به مخاطب عملی می کند چرا که اگر نکات اصلی و کلیدی در طراحی و اجرای یک کارت ویزیت رعایت نشده باشد، کارت ویزیت شما عملا با یک تکه کاغذی که فقط تزیین شده تفاوتی ندارد!

برای این که بتوانید یکی از جالب ترین و بهترین کارت ویزیت ها را طراحی کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • رنگ های با کنتراست برای کارت ویزیت:

یک روش خوب برای اینکه یک کارت در عین سادگی جذاب و زیبا به نظر برسد ایجاد کنتراست بین رنگ ها است.

  • منحنی های ظریف برای کارت ویزیت:

اگر فرمت مستطیل افقی را برای کارت ویزیت خود دوست دارید، می توانید لبه های سفارشی به کارت اضافه کنید تا برجسته تر و شکل تر شود. شکل کارت همچنان ساده است اما با انحنا دادن به حاشیه ها حس خوبی در آن ایجاد می کنید.

۳- بگویید که هستید:

استفاده از آیتم های مرتبط با حرفه و شغلتان در کارت ویزیت نمای بصری فوق العاده ای دارد. برای مثال، یک کمپانی فیلم سازی وقتی از یک کلاکت به عنوان کارت ویزیت استفاده می کند، یک گرافیک ساده که فورا به بیننده می گوید آنها که هستند و چه کاری انجام می دهند.

۴- جهت را تغییر دهید:

تغییر دادن جهت کارت از افقی به عمودی باعث می شود کارت شما برجسته تر به نظر برسد، همچنین اضافه کردن پترن یا الگو در حاشیه های کارت می تواند یک کارت ساده را به کارت پیچیده و حرفه ای تبدیل کند.

۵- با متن بازی کنید:

تایپوگرافی را می توان هم برای اطلاعات و هم برای تزیین بعضی از قسمت های طرح کارت ویزیت به کار برد.

۶- اضافه کردن آیتم های گرافیکی برای کارت ویزیت:

المان های گرافیکی قابل تعویض و تغییر مرتبط با کسب و کار شما می تواند راه جالبی برای افزودن تغییر و تحول به کارت ویزیت شما است. به این ترتیب نه تنها کارت های منحصر به فردی خواهید داشت بلکه از آنجا که تصاویر مختلف روی آن ها به کار رفته است جذاب و جالب خواهند بود.

۷-جنس کارت ویزیت:

انتخاب نوع کاغذ کارت ویزیت شما در طراحی آن بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال شما می خواهید کارت ویزیت با جنس کتان داشته باشید اما برای کارت خود از رنگ های تیره استفاده می کنید ، طرح چاپ شده شما به دلیل بافت دار بودن کاغذ کتان، جوهر را در خود جذب کرده و کارت ویزیت شما مات و کدر خواهد شد که علاوه بر پایین آمدن کیفیت کارت ویزیت، فونت و طرح نیز وضوح خود را در آن از دست خواهند داد.

نکته دیگر آن که ، کاغذهای خاصی برای مواردی خاص وجود دارند که غیر از کاغذهای معمولی ساده، تنوعی از کاغذهای بافت دار در دسترس است که ممکن است بخواهید از آن‌ها استفاده کنید. به ویژه اگر طراحی کارت شما نیاز به برجسته کردن برخی موارد خاص داشته باشد.

یک تغییر ساده در شکل می تواند کارت شما را از هزاران کارت دیگر که در آنها ار فرمت های معمول استفاده شده مجزا کند.

به عنوان مثال، با استفاده از تکسچرهای مختلف (مثل بافت چوبی) به کارت ویزیت ،حس ویژه ای به مخاطب منتقل می کنید. اما فراموش نکنید که این کار باید مرتبط به نوع حرفه و فعالیت شما باشد تا وظیفه و هدف اصلی کارت ویزیت به مخاطره نیافتد.

۸- اشکال منحصر به فرد کارت ویزیت:

ممکن است کارت ویزیت شما کاملا ایده کارت مستطیلی با حاشیه های صاف را نقض کند. اشکال منحصر به فرد را می توان جایگزین مربع و مستطیل های ساده کرد که این به شما اجازه می دهد یک کارت ویزیت سفارشی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر شکل مربع را دوست دارید اما می خواهید کارتتان کمی جذاب تر باشد، کمی آن را بچرخانید. چاپ روی کارت های لوزی به سادگی چاپ استاندارد است، فقط به اندازه کافی برای برجسته و منحصر به فرد بودن متفاوت است.

ارسال نظر