بررسی نقش اتومبیل های خودران در شهرهای متحرک

این‌طور گفته می شود که اتومبیل های بدون راننده باعث افزایش کیفیت شهرها می شوند. این اتومبیل ها می توانند به آپارتمان شما وصل شده و فضای بیشتری ایجاد کنند، یا در راه رفتن به اداره، دفتر کار شما باشند.

بررسی نقش اتومبیل های خودران در شهرهای متحرک

به گزارش کلیک ، با شرکت هایی همچون Uber که بودجه زیادی روی این فناوری سرمایه گذاری می‌کنند، تصور چنین آینده‌ای آسان است. این اتومبیل ها ممکن است جای تاکسی ها را بگیرند اما اساس زندگی در شهرها را تغییر نمی‌دهند، بلکه فقط دیگر نیازی نیست به دنبال جای پارک بگردند.

اتصال به اتوموبیل در حال حرکت

شرکت طراحی NewDealDesign در سان‌فرانسیسکو دید متفاوتی برای آینده دارد. در یک مفهوم که آن را Autonomics می نامد، خودروهای الکتریکی ممکن است زندگی برون شهری و حتی روستایی را تغییر دهند. این مفهوم تصویری از ربات های تحویل کوچک دارد که به ماشین در حال حرکت شما می رسند تا غذا تحویل دهند، خودروهای در اندازه اتوبوس می توانند به خودرو شما متصل شده تا در مسیر جاده خرید کنید و یا جشن بگیرید و چندین خودروی دیگر نیز می توانند به هم متصل شده و یک شهر چرخ‌دار را تشکیل دهند.

گادی آمیت، بنیان‌گذار NewDealDesign می گوید "ما در این مورد احتمالات زیادی را در نظر می‌گیریم که هنوز کشف نشده اند. تاثیرات شهری /حومه این خودروها هنوز پوشش داده نشده اند. و یکی از نکات کلیدی این است که شما بیشتر حرکت خواهید کرد زیرا رانندگی کردن ساده تر می شود. می‌توانید دور کشور را بگردید و در همان حین خدمات بهتری دریافت کنید."

به جای اینکه در خانه موارد لازم را تحویل بگیرید، می توانید آدرس ماشینتان را بدهید. این شرکت مطرح می‌کند که یک پهپاد موسوم به " Leechbot" در راه رفتن به تمرین فوتبال فرزندتان به خودروی شما می‌رسد، مک دونالد را به شما تحویل داده و دور می شود. با این کار شما زمانی را که در رستوران خواهید گذراند، صرفه جویی می کنید.

تصور آن سخت است؟ یک شبکه اجتماعی مانند توئیتر را در نظر بگیرید که استراتژی تبلیغاتی فوری را فعال کرده است که کاربران را به ماشین های غذا یا فروش کتانی هدایت می کنند. خودروهای بزرگ خواروبار فروشی محصولات تازه را می آورند و واگن های پزشکی خدمات مخصوص سلامتی را به مناطق روستایی ارائه می دهند.

NewDealDesign اتومبیل های بدون راننده را به عنوان وسیله نقلیه نمی‌بیند بلکه به صورت شبکه ای از افراد و شغل ها می‌بیند که طی ۴ میلیون مایل در جاده های آمریکا پراکنده هستند. این چیزی است که آمیت در نظر دارد در مورد "بازسازی کامل بازار املاک و مستغلات" انجام دهد و دیگر هیچ بخشی از املاک بیش از دیگری ارزش نخواهد داشت.

تنها نکته مهم در اینجا، بحث انرژی است. چنین برنامه ای در صورتی معنا دار خواهد بود که این خودروهای الکتریکی توسط انرژی خورشیدی شارژ شوند. در غیر این صورت طرح این شرکت، آینده ای مانند مدمکس را رقم خواهد زد.

ارسال نظر