بررسی پنج رویکرد برای بهتر شدن ویژگی های لپ تاپ ها در سال ۲۰۱۷

در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر پنج رویکرد بپردازیم که می توانند باعث بهتر شدن لپ تاپ ها در سال ۲۰۱۷ شوند. توجه به این رویکردها در هنگام طراحی و ساخت ها لپ تاپ ها، باعث می شود آن ها بتواند بسیاری از انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

بررسی پنج رویکرد برای بهتر شدن ویژگی های لپ تاپ ها در سال ۲۰۱۷

کلیک - اگر می خواهید امسال یک لپ تاپ برای انجام کارهای تجاری بخرید و یا صرفا قصد خرید یک لپ تاپ برای سرگرمی و انجام کارهای روزمره را دارید، باید بدانید که سال ۲۰۱۷ تحولات بزرگی در زمینه ساخت ها لپ تاپ ها صورت خواهد گرفت. شرکت های سازنده از به کار گیری ویژگی هایی که برای کاربران کارایی چندانی ندارد، فاصله خواهند گرفت و لپ تاپ هایی قدرتمند با طراحی زیبا عرضه خواهند کرد.

نتیجه توجه به نیازها و انتظارات، ساخت لپ تاپ هایی با طراحی زیبا و قیمتی مقرون به صرفه است؛ به عنوان مثال شرکت HP با ساخت لپ تاپ ۲۰۱۶ Spectre X360 به نظرات کاربران توجه کرد و لپ تاپی با عمر باتری خوب، مجهز به چهار بلندگو و با قیمتی مقرون به صرفه تولید کرد. از سویی دیگر شرکت لنوو اعلام کرده است که مدل های جدید لپ تاپ های Think Pad را بدون هیچگونه نرم افزار از پیش نصب شده ای به بازار عرضه خواهد کرد. این کار باعث افزایش سرعت لپ تاپ می شود و کاربر در هنگام کار کردن با آن با مشکل لگ و تاخیر مواجه نمی شود. در ضمن دو سال پیش لپ تاپ های لنوو همراه با نرم افزارهای از پیش نصب شده ای عرضه شدند که آلوده به نرم افزارهای جاسوسی بودند و این موضوع توجه رسانه های زیادی را به خود جلب کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ۵ مورد از رویکردهای مثبتی که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ برای بهتر شدن عملکرد و کیفیت ساخت ها لپ تاپ ها به کار گرفته خواهند شد، می پردازیم. با ما همراه باشید.

افزایش قدرت پردازنده ها

اینتل اذعان کرده است که قدرت پردازش پردازنده های Kaby Lake نسبت به پردازنده های skylake که سال گذشته عرضه شدند، به میزان کمی افزایش پیدا کرده است؛ اما پردازنده های نسل هفتم این شرکت، کمی نسبت به پردازنده های قبلی متفاوت است و چنانچه از کامپیوترهایی استفاده می کنید که حداقل سه پیش ساخته شده اند، توصیه می شود پردازنده های آن ها را ارتقا دهید و از پردازنده های نسل هفتم اینتل استفاده کنید.

همانطور که می دانید اجرای بازی های سنگین و سایر فعالیت های گرافیکی دیگر، نیازمند کارت گرافیک مجزا است؛ اما اینتل مدعی است که کاربران با استفاده از پردازنده های Kaby Lake که دارای پردازنده های گرافیکی HD ادغام شده هستند، می توانند بازی های HD را به صورت کاملا روان اجرا کنند. در ضمن پردازنده های Kaby Lake طراحی شده برای لپ تاپ ها، دارای مصرف کمتری هستند و باعث می شوند طول عمر باتری لپ تاپ افزایش پیدا کند.

طراحی

طراحی در سال ۲۰۱۷ صفحه نمایش نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید کننده لپ تاپ در حال حرکت به سمت تولید لپ تاپ هایی باریک هستند؛ به عنوان مثال امسال شاهد بودیم که اپل مک بوک Macbook Pro 2016 خود را به صورت کاملا باریک طراحی کرد و قاب اطراف صفحه نمایش را نیز به میزان زیادی کاهش داد که باعث شد ابعاد جدیدترین مک بوک این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

شرکت Dell نیز هر سال لپ تاپ های XPS 13 خود را ضخامت کمتری نسبت به مدل قبل، وارد بازار می کند. از سویی دیگر رقبای این شرکت یعنی HP و لنوو نیز امسال به ترتیب لپ تاپ های Spectre X360 و Yoga 920 را به بازار عرضه کردند که هر دو لپ تاپ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند و در اطراف صفحه نمایش آن ها تقریبا هیچ قابی دیده نمی شود.

امسال لپ تاپ های تجاری نیز با ضخامت بسیار کمی عرضه خواهند شد. لنوو در نمایشگاه CES امسال لپ تاپ Think Pad X1 Carbon را در معرض نمایش قرار داد که دارای ضخامت کمی است و ابعاد آن نیز کاهش یافته است. علاوه بر این، در این محصول یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی در لپ تاپی که ابعاد آن به اندازه یک لپ تاپ ۱۳ اینچی است، تعبیه شده است.

امروزه سازندگان لپ تاپ ها یا ابعاد صفحه نمایش خود را کاهش می دهند و یا لپ تاپ های خود را با همان ابعاد مدل های قبلی خود تولید می کنند و در عوض اندازه صفحه نمایش آن ها را افزایش می دهند.

پورت تاندربولت

سال ۲۰۱۶ پورت USB-C توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد و سال ۲۰۱۷ همین اتفاق برای پورت تاندربولت ۳ رخ خواهد داد. هر دو استاندارد اتصال، از یک پورت دو طرفه برای اتصال استفاده می کنند، با این تفاوت که پورت اتصال تاندربولت ۳، دارای یک نماد کوچک شبیه به نماد رعد و برق است.

این پورت قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۰ گیگابیت انتقال دهد. همچنین می توان از این پورت برای شارژ لپ تاپ نیز استفاده کرد. این پورت قادر است ۱۰۰ وات برق برای شارژ به باتری انتقال دهد. در ضمن از این پورت می توانید برای متصل کردن لپ تاپ به نمایشگرهای ۴K UHD نیز استفاده کنید.

کاربران لپ تاپ های دارای این پورت، می توانند داک استیشن های اکسترنال را به دستگاه خود متصل کنند و به این صورت لپ تاپ آن ها مجهز به پورت های مختلفی می شود و می توانند وسایل جانبی مختلفی را نیز به دستگاه خود متصل کنند. همچنین کاربران لپ تاپ های مجهز به پورت تاندربولت می توانند از کارت گرافیک های اکسترنال و همچنین پاورهای اکسترنال برای تقویت عملکرد لپ تاپ خود استفاده کنند.

تنوع محصولات

چه قصد خرید لپ تاپی را دارید که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را داشته باشد و چه قصد خرید لپ تاپ های قدیمی تر را دارید، باید این مژده را به شما بدهیم که به زودی تبلت های ویندوزی با طراحی و شکل جدیدی عرضه خواهند شد. شرکت Dell در نمایشگاه CES امسال، از لپ تاپ واقعاً منحصر به فردی رونمایی کرد که در آن طراحی لپ تاپ های کانورتبل (convertible) با طراحی لپ تاپ ۲ در ۱، ترکیب شده بود. صفحه نمایش این لپ تاپ هیبریدی به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد و کاربر می تواند از این لپ تاپ به عنوان یک تبلت نیز استفاده کند. دل در این لپ تاپ خود به جای استفاده از پردازنده های سری core i اینتل که معمولا از آن ها استفاده می کند، از پردازنده Intel Core M با معماری Kaby Lake استفاده کرده است؛ زیرا هم مصرف آن بهینه سازی شده است و هم استفاده از این پردازنده باعث شده است ضخامت و وزن لپ تاپ کاهش پیدا کند.

اینتل نیز اعلام کرده است که یکی از سخت افزارهای جدید این شرکت تحت عنوان Compute Card می تواند، تلویزیون، لوازم خانگی و حتی برخی از وسایل تجاری را هوشمند کند. زمانی که افراد یک تلویزیون هوشمند خریداری می کنند، عملکرد آن پس از گذشت چند سال ضعیف می شود؛ زیرا توان پردازشی پردازنده آن کاهش پیدا می کند، شما بدون اینکه مجبور باشید یک تلویزیون جدید بخرید، می توانید از این سخت افزار برای ارتقای تلویزیون خود استفاده کنید. این سخت افزار می تواند به پیشرفت فناوری اینترنت اشیا نیز کمک کند.

لنوو هم امسال در راستای ایجاد طراحی مدولار و سخت افزارهای مدولار فعالیت های مهمی انجام داد و لپ تاپ ThinkPad X1 خود را با پردازنده ای با معماری Kaby lake به بازار عرضه کرد. در ضمن صفحه کلیدها، پروژکتورها، دوربین هایی با قابلیت اسکن سه بعدی و مجموعه باتری های (battery packs) مدولار، نیز بار دیگر دوباره تولید شدند. در ضمن شرکت موتورولا که تحت مالکیت لنوو قرار دارد، نیز گوشی Moto Z خود را با طراحی مدولار و به همراه ماژول های Moto Mode عرضه کرد.

شرکت ایسوس نیز لپ تاپ گیمینگ جدیدی به نام Predator 21x را معرفی کرده است. این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک GTX 1080 انودیا با پردازنده دوگانه است که دو منبع تغذیه برای تأمین نیروی این کارت گرافیک لازم است. این لپ تاپ دارای یک نمایشگر ۲۱ اینچی منحنی است و با فناوری واقعیت مجازی نیز سازگار است. شرکت Razor هم یک لپ تاپ مفهومی با عنوان Project Valerie معرفی کرده است که دارای سه نمایشگر ۱۷ اینچی با وضوح ۴K است و شما می توانید در کنار بازی با این لپ تاپ، از دو نمایشگر دیگر برای انجام کارهای دیگر مانند تماشای فیلم استفاده کنید. قطعا در صورت عرضه این لپ تاپ، کاربران زیادی از آن استقبال می کنند؛ اما متاسفانه تمام لپ تاپ های Project Valerie در نمایشگاه CES امسال پیش فروش شدند.

لپ ناپ Predator 21x

لپ تاپ Project Valerie

چنانچه تصور می کنید که با ظهور اولترا بوک ها، دیگر دوران لپ تاپ های کوچک و باریک به پایان رسیده است، در اشتباه هستید؛ زیرا یک شرکت چینی تولید کننده کامپیوتر به نام GDP، لپ تاپ جیبی خود را با نام GDP Pocket Laptop با صفحه نمایش ۷ اینچی و پردازنده X7 اینتل عرضه کرده است که به راحتی در جیب جای می گیرد.

شارژ بی سیم

شرکت دل نیز به تازگی تبلت جدیدی به نام Latitude 7285 را عرضه کرده است که مجهز به فناوری شارژ بی سیم (با استاندارد شارژ القایی چی) است و تنها کافی است تبلت خود را روی پد شارژ بی سیم این دستگاه قرار دهید تا به راحتی شارژ شود.

شرکت دل اعلام کرده است که در آینده محصولات بیشتری از این شرکت به این فناوری مجهز خواهند شد. هنوز مشخص نیست که آیا سایر شرکت های تولید کننده لپ تاپ نیز در آینده محصولات خود را به این فناوری مجهز خواهند کرد یا خیر.

در سال های اخیر برخی از گوشی های هوشمند مانند گلکسی اس ۷ اج نیز به این فناوری مجهز هستند. تنها عیب این فناوری این است که برای شارژ یک وسیله به صورت بی سیم، پد مخصوص آن نیز مورد نیاز است. قبلا اطلاعاتی در مورد یک سری طرح های مفهومی در رابطه با شارژ بی سیم وسایل با استفاده از امواج مانند امواج وای فای بدون نیاز به استفاده از پد یا هر گونه وسیله مشابه دیگری، ارائه شده است.

در هر صورت شارژ لپ تاپ به صورت بی سیم قطعا بهتر از استفاده از کابل های مزاحم برای شارژ آن است؛ حتی اگر لپ تاپ شما برای شارژ شدن مجهز به USB-C باشد.

ارسال نظر