هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن Hike بدانید

پیام رسان Hike چیست و چه کاربردی دارد؟چقدر در مورد این اپلیکیشن پیام رسان موبایلی می دانید؟ آیا عملکرد این پیام رسان بهتر از دیگر پیام رسان های اسمارت فون های جدید است؟

هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن Hike بدانید

کلیک- ایرانیان بیشتر با سرویس‌هایی نظیر تلگرام، وایبر، واتس‌اپ آشنایی دارند تا Hike و این پیام رسان موبایلی برای ایرانیان ناشناخته مانده است.اپلیکیشن Hike یک پیام‌رسان موبایلی است که در کشور هندوستان ساخته شده و این موضوع با نگاهی به اغلب بخش‌های برنامه به چشم می‌خورد و گویا توسعه دهندگانش علاقه خیلی خاصی به کشور خود دارند

hike app

اپلیکیشن Hike یک پیام‌رسان موبایلی ساخت هندوستان است و گرچه طرفداران زیادی دارد ولی باید بدین نکته نیز توجه کرد که این سرویس فعلا چندان که باید در کشور ما جا نیفتاده است و کاربران بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل زمانی که شما بخواهید آن را به عنوان پیام‌رسان اصلی خود انتخاب کنید با افراد کمی قادر خواهید بود ارتباط برقرار کنید و برای ارتباطات گسترده‌تر می‌بایست به سمت سرویس‌های دیگری نظیر تلگرام یا واتس آپ بروید.

hike app

نکته جالب توجه در این مسنجر به امکانات ویرایش و ارسال فایل ها برمی گردد.شما در این مسنجرامکان ارسال فایل‌های مختلف را نیز خواهید داشت و البته نکته جالب در خصوص ارسال تصاویر به قابلیت ویرایش آن‌ها باز می‌گردد که بعد از انتخاب تصویر، صفحه‌ای نظیر اینستاگرام نمایش داده می‌شود و از طریق آن می‌توانید تصویر خود را ویرایش کنید و سپس به اشتراک بگذارید.

hike app

قابلیت دیگر این برنامه نیز در حین بارگذاری تصویر به نمایش در می‌آید. برنامه Hike سه کیفیت مختلف را برای شما عرضه می کند و شما می توانید از میان آنها هر کدام که حجم خاص خود را دارند و بر اساس سرعت طبقه بندی شده‌اند را انتخاب کنید و با انتخاب هر کدام از آ‌ن‌ها تصویر شما با آن کیفیت و حجم ارسال خواهد شد. علاوه بر این کاربران می‌توانند فایل‌هایی با حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت را در این برنامه با یکدیگر تبادل کنند.

hike app

در مورد حجم این اپلیکیشن باید گفت که این اپلیکیشن در حدود ۱۶٫۲ مگابایت حجم در دستگاه شما را اشغال خواند کرد و شما باید همانند سایر سرویس‌های پیام‌رسان که در ابتدا نیاز به طی کردن مراحل عضویت دارد، مراحلی را طی کنید. و بعد از آن پیامکی جهت تایید ارسال خواهد شد و در صورت عدم دریافت آن نیز تماسی گرفته خواهد شد و شماره کد گفته می‌شود.البته احتمال دارد که شما این شماره کد را نتوانید از طریق پیامک دریافت کنید و مجبور شوید آن را از طریق تماس بگیرید.

در مورد ساختار و شیوه کار این پیام رسان هم باید گفت که این برنامه نیز عملکردی مثل پیام‌رسان‌های مختلف دارد و از طریق آن می‌توانید با دوستان خود در ارتباط باشید و پیام‌های متنی مختلفی را ارسال نمایید و یا در گروه‌هایی عضو شوید.

hike app

در مورد استیکرهای عرضه شده هم می توان استیکرهای مختلفی داشت، این برنامه سعی کرده تا با برنامه هایی نظیر تلگرام و نمونه‌های مشابه رقابت کند و به همین دلیل شاهد استیکر‌های جالبی در Hike هستیم که البته شکلک‌های برنامه نیز جالب هستند.

hike app

یکی از فقدان‌هایی که اپلیکیشن تلگرام دارد به عدم امکان ایجاد تماس صوتی در آن باز می‌گردد که اپلیکیشنی نظیر وایبر دارای آن ویژگی بود اما حال Hike نیز قابلیت تماس صوتی را بر روی خود افزوده است و کاربران از طریق آن می‌توانند با سایر مخاطبان خود که در این سرویس عضو هستند تماس صوتی رایگان برقرار کنند.از آنجایی که این پیام رسان در هندوستان قرار دارد ویژگی مختص به کاربران هندی را ارائه می کند که در آن امکان ارسال روزانه ۲۰ پیامک رایگان ارائه می‌گردد.

hike app

همانند سرویس‌هایی نظیر لاین و… در این برنامه نیز شاهد تایم‌لاین هستیم که در آن کاربران مختلف می‌توانند تصاویر و متن‌های مختلفی را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند و البته امکان لایک کردن آن تصاویر و… نیز وجود دارد.

Hike برای زیبا کردن هرچه بیشتر محیط برنامه چندین تم را برای محیط چت در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند یکی را انتخاب کنند و با آن ظاهر بهتری به برنامه ببخشند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در این برنامه زمانی که شما در یک چت دو نفره تم را عضو می‌کنید، تم آن صفحه در کاربر مقابل نیز تغییر خواهد کرد.در Hike نیز همانند تلگرام امکان ضبط و ارسال فایل صوتی وجود دارد و می‌توانید از طریق آن نیز ارتباطات خود را تکمیل‌تر سازید.

در بخش تنظیمات Hike نیز شاهد بخش‌های مختلفی هستیم که برای مثال می‌توان به نوتیفیکیشن، تنظیمات پیامک، تنظیمات چت و… اشاره کرد که عملا تنظیمات بخش پیامک در ایران مورد استفاده نیست. از طریق بخش Media نیز می‌توانید تنظیمات مختلفی را در زمینه فایل‌های دریافتی اعمال کنید که این قابلیت برای زمان‌هایی که عضو گروه‌های خاصی هستید و روزانه چند صد فایل تصویری در آن‌ها تبادل می‌شود و ترافیک اینترنتی شما نیز بدون دلیل مصرف می‌شود بسیار مناسب است و از طریق آن برای مثال می‌توانید دانلود تصاویر، ویدیو‌ها و… را در حین استفاده از شبکه موبایل یا وای‌فای غیر فعال کنید.

hike app

علاوه بر تمام این موارد باید گفت به دلیل کمتر مورد استفاده قرار گرفتن این اپلیکیشن در ایران هنوز نظرات خاصی از کاربران ایرانی در مورد آن گفته نشده است. چنان چه از این مسنجر استفاده کرده اید خوشحال خواهیم شد نظرات خود را درباره کارایی و بهینه بودن این مسنجر با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر