چه انتظاراتی باید از iPad Air 3 داشته باشیم؟

ماه اکتبر بدون رونمایی از یک مدل iPad Air سپری شد، اما با شایعاتی برای ۱۵ مارس همراه بود.

چه انتظاراتی باید از iPad Air 3 داشته باشیم؟

کلیک - طبق این شایعات، اپل نمیتواند ۲ سال کامل را بدون ارتقاء و به روز رسانی تبلت ۹۹٫۷ اینچی خود سپری نماید. در سال ۲۰۱۴، iPad Air2 در کنار iPad mini 3 عرضه گردید. اپل مدل مینی را ارتقا داده و iPad Pro را عرضه نمود. اما iPac Air هنوز هم جواهری در میان این تولیدات تلقی می‌شود و بسیاری از افراد iPad Air 2 را به سایر انواع مدل‌ها ترجیح می‌دهند.
به گزارش کلیک، عرضه‌ یک ipad در ماه مارس رویدادی تازه و نو تلقی نمی‌شود. اولین ipad در ۲۷ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۰ عرضه گردید و سوم آوریل نیز مدل دیگری ارائه شد. در دوم مارس ۲۰۱۱ خبر از عرضه‌ مدل جدیدی به گوش‌ رسید و نه روز بعد این مدل هم وارد بازار گردید. خبر عرضه‌ ipad 3 در ماه اکتبر نیز پیش از ipad4 اعلان گردید.

چه انتظاراتی می‌توانیم از ipad air3 داشته باشیم؟
سرعت بیشتر. اما احتمالاً نه با سرعت ipad pro. ipad air 2 حرکتی نو برای اپل بود. پیش‌تر، ipad به عنوان پردازشگری شبیه به آیفون تلقی می‌شد اگرچه معمولاً دارای سرعت بیشتری بود. air2 بک پردازشگر سه هسته ای را ارائه نمود که در آن شاهد یک هسته پردازشگر بیشتر بودیم تا عمل ادغام را صورت دهد. این امر موجب افزایش بسیار زیاد سرعت در ipad air 2 گردید. در حقیقت، پردازشگر پیشرفته‌ A9 در آیفون ۶ دارای سرعت خطی بیشتری است و ipad air 2 هنوز هم با آزمون چند هسته ای پیشین درگیر است.
ipad air 3 در کجا به کار خواهد گرفته شد؟ این احتمال وجود دارد که ipad air 3 بوسیله یک پردازشگر A9X عمل نماید که کنترل ipad pro را نیز بر عهد دارد.
A9X، ipad را وارد قلمرو PC نمود و این روند با سرعتی بیش از لپ تاپ و دسکتاپ روی داد. اما اپل خواهان حفظ A9X برای Ipad pro ی ِ خود می‌باشد. نکته‌ جالب، نوع سه هسته ای تراشه‌ A9 در آیفون می‌باشد. این امر سبب می‌شود که ipad Air 3 از سرعتی مشابه با ipad pro برخوردار گردد و هنگام اجرای عملکردهای پیشرفته (از قبیل انجام چند عمل همزمان) دارای سرعت و قابلیت خوبی باشد، اما عملکرد کلی چندان بهتری را در مقایسه با ipad po دارا نمی‌باشد.
کیبورد هوشمند. اگرچه صنعت تبلت دارای سرعتی اندک و آرام است، اما صنعت هیبرید با سرعت رو به رشد است. اکثر افراد به جای لپ تاپ از تبلت استفاده میکنند. آیپد از کیبوردهایی بهره مند است که آن را تبدیل به یک لپ تاپ می‌کنند و اکنون آیپد حرفه ای دارای کیبورد هوشمند است و می‌بایست کیبورد هوشمند مشابه ای با air3 را شاهد باشیم. این امر بدان معنا است که آیپد ایر ۳ از یک اتصال دهنده‌ هوشمند بهره مند است که به عملکرد کیبورد هوشمند یاری می‌رسند و می‌تواند انتخاب‌های جالب توجهی را ارائه دهد.

سیستم اسپیکر ipad Pro. فکری بسیار جالب درباره‌ ipad pro، سیستم صدای آن است. می‌توانیم به سهولت این پدیده را در آیفون ۶ و ipad air 2 شاهد باشیم. با اسپیکرهایی در هر گوشه از تبلت، صدا را می‌توانید به شکل دلخواه خود تغییر دهید و بنابراین هرگز شاهد صدایی خفه نباشید. اگرچه ممکن است ipad air 3 از این شاخصه‌ صدایی بهره مند باشد اما فرصت خوبی برای طراحی نوع جدیدی از اسپیکر وجود خواهد داشت که از کیفیت پیشرفته ای برخوردار باشد.
مداد اپل. این مورد می‌بایست نوعی باشد که هنوز در دسته‌ شایدها قرار دارد. این امر نه تنها موجب افزایش سودمندی ipad air3 خواهد شد، بلکه هواخواهان اپل را افزایش خواهد داد. اگر میلیون‌ها نفر بتوانند از این شاخصه‌ ipad air 3 بهره ببرند یقیناً این شرکت می‌تواند انواع هوشمند بیشتری را به فروش برساند. اما چرا این ویژگی را در دسته‌ شایدها قرار می‌دهند؟ مداد اپل تنها یک شی قلم مانند است و عملکردی کاملاً متفاوت با یک قلم را داراست. اما فکر میکنم مداد پشتیبان نام بهتری باشد.

سایر شاخصه‌های مطلوب. ipad air 3 از یک فلش LED در دوربین خود بهره می‌برد. این امکانات به ارائه‌ تصاویر بهتر در شرایط کم نور یاری می‌رساند. درشرایط کم نور، air3 از یک iOS 9.3 بهره می‌برد که دربردارنده‌ ویژگی Night Shift می‌باشد، شاخصه ای که رنگ‌های صفحه را تغییر خواهد داد تا رنگ آبی در شب کمتر شود. قرار گرفتن در معرض نور آبی روشن مانع از خواب در برخی افراد می‌شود. به روزرسانی iOS دارای قفل‌هایی رمزدار برای یادداشت‌ها، به روز رسانی برای اپلیکیشن های اخبار و سلامت و سایر شاخصه‌های جدید نیز خواهد بود.

چه انتظاراتی نباید از ipad air 3 داشته باشیم؟
صفحه لمس سه بعدی. تاچ سه بعدی برای ipad بسیار کمک بزرگی است. نه تنها کنترل بیشتری را برای اپلیکیشن ها فراهم می‌آورد بلکه راهی جدید برای بازی کردن را نیز فراهم می‌آورد و همچنین فوایدی برای صنعت موسیقی دارا می‌باشد که از آن جمله می‌توان به کیبوردهای MIDI اشاره نمود، امکاناتی که به موسیقیدان‌ها این اجازه را می‌دهند تا با فشار بیشتر بر کلید، صدا را ایجاد نمایند.
عکس‌های زنده. چیزی درباره‌ عکس‌های زنده در air 3 نشنیده‌ام اما این پدیده یک شاخصه است که می‌توان آن را در آیفون اپل انتظار داشت و مشابه با مداد اپل می‌باشد.
منبع: ipad.about

ارسال نظر