گزیده ای از آنچه در رویداد گوگل گذشت

کمپانی نامدار و مشهور گوگل در ساعت ۱۹:۳۰ بعد از ظهر امروز به وقت تهران، در شهر سان‌ فرانسیسکو، رویداد بزرگ و باشکوه خود را برگزار کرد. در طول این رویداد، از چند دستگاه و گجت جدید از جمله تلفن هوشمند پیکسل، پیکسل ایکس ال، گوگل هوم، دستیار جدید گوگل، گوگل وای فای و... رونمایی شد. اگرچه قبل از برگزاری مراسم، تا حدودی از اتفاقات آن باخبر بودیم اما در طول این مراسم، محصولات جدید به صورت رسمی و با جزئیات تکمیلی تری معرفی شدند. رسانه کلیک به سرعت تمامی اتفاقات و خبرهای مهم این رویداد را به صورت خلاصه برای شما عزیزان تهیه کرده تا با مروری سریع، با تمامی محصولات جدید گوگل آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

گزیده ای از آنچه در رویداد گوگل گذشت

در طول این رویداد، از چند دستگاه و گجت جدید از جمله تلفن هوشمند پیکسل، پیکسل ایکس ال، گوگل هوم، دستیار جدید گوگل، گوگل وای فای و... رونمایی شد. اگرچه قبل از برگزاری مراسم، تا حدودی از اتفاقات آن باخبر بودیم اما در طول این مراسم، محصولات جدید به صورت رسمی و با جزئیات تکمیلی تری معرفی شدند. رسانه کلیک به سرعت تمامی اتفاقات و خبرهای مهم این رویداد را به صورت خلاصه برای شما عزیزان تهیه کرده تا با مروری سریع، با تمامی محصولات جدید گوگل آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، مهمترین محصول رونمایی شده در رویداد کمپانی گوگل، دو تلفن هوشمند مورد انتظار پیکسل و پیکسل ایکس ال می باشند که در گذشته به لطف انتشار شایعات مختلف و گوناگون، تا حدودی با سخت افزار این دو گوشی هوشمند آشنا شده ایم. در بخش زیر، به صورت جداگانه به معرفی محصولات رونمایی شده می پردازیم.

  • گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

google-pixel-xl-features

سرانجام پس از ماه ها انتظار و مطالعه شایعات گوناگون، کمپانی مشهور گوگل به صورت رسمی از دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرد. بر خلاف انتظارات، این شرکت به ساخت سری نکسوس خاتمه داد و با معرفی یک برند جدید، متفاوت تر از همیشه ظاهر شد. دو گوشی هوشمند معرفی شده از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تغییرات آن ها به کیفیت صفنحه نمایش و ابعاد آن محدود می شود. بر اساس گفته های کمپانی گوگل، ابعاد گوشی هوشمند پیکسل ۱۴۳.۸ در ۶۹.۵ در ۸٫۶ میلی متر بوده و وزن آن چیزی در حدود ۱۴۳ گرم می باشد. این در حالیست که ابعاد گوشی پیکسل ایکس ال ۱۵۴.۷ در ۷۵.۷ در ۸.۶ میلی‌ متر بوده و وزن آن نیز، ۱۶۸ گرم گزارش داده شده است.

هر دو مدل گوشی های هوشمند کمپانی اپل از بدنه فلزی بهره می برند. البته قسمت پشتی گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال به دو بخش شیشه ای و فلزی تقسیم شده که نیمه بالایی آن، از جنس شیشه ای بوده و نیمه پایین آن فلزی است. در قسمت جلو هر دو گوشی، اثری از دکمه خازنی نیست و تنها شاهد صفحه نمایش به همراه دوربین سلفی، سنسور های مجاورت و سنجش نور محیط و و اسپیکر مخصوص مکالمه‌ هستیم. در قسمت پشتی، دوربین اصلی، حسگر اثر انشگت، فلش و لوگوی گوگل (G) حضور دارند که زیبایی این دو تلفن همراه را دو چندان کرده اند. همانند تمامی پرچمداران، خوشبختانه دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال از فناوری ضد آب و ضد گرد و غبار بهره می برد و توسط گواهی IP53، این موضوع تایید شده است.

google-pixel-xl

رزولوشن و وضوح تصویر این دو گوشی متفاوت است. کمپانی گوگل در هر دو مدل از صفحه نمایش های امولد استفاده کرده اما در مدل کوچک تر (پیکسل)، شاهد صفحه نمایشی با ابعاد ۵ اینچ و با رزولوشن فول اچ دی (Full HD) هستیم. در طرفی دیگر، تلفن هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن کیو اچ دی (QHD) بهره می برد که کیفیت خارق العاده ای دارد.

و اما به مهمترین بخش یعنی بخش سخت افزار این دو گوشی جدید می رسیم. کمپانی گوگل با کمال تعجب، در هر دو گوشی هوشمند جدید خود از سخت افزار یکسانی استفاده کرده به طوری که عملکرد و پردازش پیکسل و پیکسل ایکس ال دقیقا مشابه یکدیگر است. این دو گوشی از پردازنده های قدرتمند چهار هسته ای اسپدارگون ۸۲۱ بهره می برند که در پردازش داده ها، عملکرد بی نقصی از خود به جا خواهند گذاشت. پردازنده به کار رفته نیز آدرنو ۵۳۰ است که به خوبی با پردازنده مرکزی آن سازگار می باشد. رم این دستگاه نیز به رم پی سی ها بسیار نزدیک شده و گوگل از رم ۴ گیگابایتی در این دو گوشی استفاده کرده است.

google-pixel

شایان به ذکر است این دو گوشی از نظر حافظه داخلی در دو مدل ۳۲ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. در انتها، ظرفیت باتری نیز ۲۷۷۰ میلی آمپر ساعت، دوربین اصلی آن ۱۲٫۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل گزارش شده است. طبق ادعای گوگل، دوربین این دو گوشی قادر به ثبت تصاویر با بهترین کیفیت ممکن هستند و عملکرد بسیار خوبی نسب به سایر گوشی های مطرح جهان دارند. گوشی هوشمند گوگل پیکسل با قیمت پایه ۶۴۹ دلار و گوشی پیکسل ایکس ال با قیمت پایه ۷۶۹ دلار در تاریخ ۲۰ اکتبر سال میلادی جاری مصادف با پنج‌ شنبه ۲۹ مهر ماه سال ۱۳۹۵ روانه بازار می شود.

  • گوگل وای فای (Google WiFi)

google-wifi

این روزها تمامی تجهیزات منزل پیشرفته تر از دیروز می شوند. به همین خاطر، کمپانی گوگل در کنفرانس رسمی خود، از گجت جدیدی تحت عنوان گوگل وای فای (Google WiFi) رونمایی کرد. این دستگاه جدید که همان روتر به شمار می رود، به راحتی می تواند به تمامی دستگاه های خانگی شما متصل شود و آن ها را مدیریت کند. همچنین شما به کمک این روتر کوچک می توانید تمامی دستگاه های خانگی را نظارت و با یک کلیک، آن ها را مدیریت کنید.

گوگل وای فای با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها ساخته و به همین خاطر، از جدیدترین اتصالات روز دنیا نظیر AC1200، بلوتوث و... پشتیبانی می کند. شما به کمک نرم افزار ساخته شده توسط گوگل، این محصول شگفت انگیز را مدیریت خواهید کرد و به کمک آن، تمامی دستگاه های هوشمند منزل خود را کنترل می کنید. قیمت دستگاه گوگل وای فای ۱۲۹ دلار اعلام شده که نسبت به سایر برندهای مشابه، قیمت پایین تری دارد. البته گوگل یک پیشنهاد ویژه ای برای خریداران این محصول ترتیب دیده است. در این پیشنهاد شگفت انگیز، شما با خرید سه دستگاه گوگل وای فای، بجای پرداخت ۳۸۹ دلار، تنها باید ۲۹۹ دلار پرداخت کنید. لازم به ذکر است Google WiFi در ماه دسامبر سال میلادی جاری به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

  • هدست واقعیت مجازی Daydream View

daydream-view

کمپانی گوگل در طول مراسم اختصاصی خود، از هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام Daydream View رونمایی کرد. در سال میلادی ۲۰۱۶، کمپانی های زیادی به دنبال ساخت هدست های واقعیت مجازی رفته اند به طوری که هم اکنون هدست های واقعیت مجازی زیادی در بازار یافت می شود. هر کدام از این هدست ها ایرادات خاص خودشان را دارند که کمپانی گوگل با برنامه ریزی دقیق، قصد دارد از تمامی اشتباهات سایر کمپانی ها درس بگیرد و هدست بی نظیری با تحت عنوان Daydream View روانه بازار کند. این هدست، بسیار سبک و با کیفیت است و با تمامی گوشی هایی که از پلتفرم دی‌ دریم پشتیبانی می‌کنند، سازگار است. به علاوه وزن این هدست چیزی در حدود ۲۰۰ گرم اعلام گردیده است.

یکی از مزیت های این هدست جدید، پاکیزه نگه داشتن راحتی آن است. گوگل در ساخت این هدست واقعیت مجازی از پارچه با کیفیتی استفاده کرده تا کاربران پس از هر بار استفاده، به راحتی بتوانند آن را پاک کنند. همچنین وجود قابلیت auto alignment باعث شده تا تمامی تصاویر به صورت خودکار تنظیم شوند و تجربه منحصر به فردی را به دارندگان القا دهد. جهت اتصال این هدست به گوشی هوشمند خود، احتیاجی به کابل و سیم ندارید چرا که به صورت بی سیم به گوشی شما متصل شده و تصاویر، فیلم ها و... با کیفیتی خارق العاده اجرا می شوند.

بنا به گفته کمپانی نامدار گوگل، قیمت هدست واقعیت مجازی Daydream View، چیزی در حدود ۷۲ دلار می باشد که در سه رنگ سفید، قرمز و خاکستری روانه بازار خواهد شد.

  • گوگل کروم کست اولترا (Chromecast Ultra)

chromecast-ultra

کروم کست جدید نیز در رویداد کمپانی گوگل رونمایی شد. این کروم کست جدید قابلیت های زیادی را برای کاربران خود به همراه دارد و ضمن این قابلیت ها، سرعت پخش آن نیز به طور چشم گیری افزایش یافته است. بر اساس گفته های گوگل، Chromecast Ultra می‌ تواند ویدیوها و محتویات رزولوشن ۴K را از طریق سرویس‌ های محبوب نظیر یوتیوب، نت‌ فلیکس و... پخش کند. برای استفاده از این دستگاه جدید، نیازی به تلویزیون های ۴K نیست و شما به راحتی می توانید از آن در تلویزیون های فول اچ دی نیز استفاده کنید.

به دلیل طراحی مجدد بخش اتصال این دستگاه، سرعت آن نسبت به مدل گذشته افزایش ۱٫۸ برابری داشته است. نحوه اتصال کروم کست اولترا همانند مدل گذشته به کمک درگاه HDMI صورت می گیرد. از نظر ظاهری این دستگاه، شاهد تغییرات اندکی هستیم و تنها نام کروم جای خود را به لوگوی گوگل (G) داده است. در حال حاضر این دستگاه از نرم افزار شناخته شده Google Play Movie پشتیبانی نمی کند اما کمپانی گوگل با انتشار نسخه بروز یافته این نرم افزار در ماه نوامبر، این دستگاه را با نرم افزار مذکور سازگار خواهد کرد.

قیمت کروم کست اولترا ۶۹ دلار اعلام شده و قرار است در ماه نوامبر سال میلادی جاری در ۱۶ کشور جهان عرضه شود.

  • گوگل هوم (Google Home)

google-home

پیشرفت تکنولوژی در این چند سال اخیرا به قدری زیاد بود که کم کم خانه ها و منزل نیز به سمت هوشمند سازی می روند. پس از معرفی لامپ های هوشمند و سایر تجهیزات هوشمند خانگی، کمپانی هایی نظیر شرکت بزرگ آمازون با ساخت و عرضه دستگاه آمازون اکو، به راحتی رویای خانه های هوشمند را به واقعیت نزدیک تر کردند. در کنفرانس رسمی کمپانی گوگل، این شرکت نامدار از محصول جدیدی به نام گوگل هوم رونمایی کرد.

شما به کمک این دستگاه می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و توسط دستیار صوتی، به آن دستور دهید و با این دستگاه جذاب صحبت کنید. در قسمت بالایی این دستگاه، سنسورهای لمسی قرار داده شده تا شما تنها با لمس آن، صدای موسیقی را کم و یا زیاد کنید و یا موزیک های دیگری را پخش نمایید. کمپانی گوگل از سه بلندگوی با کیفیت در دستگاه گوگل هوم استفاده کرده تا صدای تولید شده توسط این دستگاه، رضایت کاربران خود را به دست آورد. صدای تولید شده دستگاه نسبت به محصولات مشابه، کیفیت بهتری دارد اما همچنان آن را نمی توانید با بلندگوی های خانگی جایگزین کنید.

حال از پخش موسیقی این دستگاه بگذریم، به قابلیت "Ok Google" و سایر قابلیت آن می رسیم. گوگل مدعی است که کاربران به راحتی به کمک این دستگاه می توانند فعالیت های روزمره خود را مدیریت کنند و زندگی خود را بیشتر و بیشتر به زندگی هوشمند نزدیک سازند. مهمترین قابلیت دستگاه گوگل هوم، امکان صحبت با آن است. زمانی که شما گوگل را صدا می زنید، چراغ این محصول شگفت انگیز روشن شده و به سخنان شما گوش می دهد. خوشبختانه گوگل هوم با تمامی دستگاه های صوتی تصویری خانگی سازگار کرد و شما قادر هستید که آهنگ مورد علاقه خود را بین دو دستگاه مورد نظر انتقال داده و در نهایت، موسیقی خود را گوش کنید و لذت کافی را ببرید. به عبارت دیگر، Google Home با سرویس های موسیقی یوتیوب، اسپاتیفای، iHeartRadio، تونل آی ان هماهنگی لازم را دارد.

قیمت دستگاه Google Home چیزی در حدود ۱۲۹ دلار اعلام شده است و بر اساس گفته های شرکت سازنده آن، این محصول در تاریخ ۸ نوامبر سال میلادی جاری مصادف با سه‌ شنبه ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۵ در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا عرضه خواهد شد.

در پایان این مقاله، دیدگاه شما در رابطه با رویداد گوگل چیست؟ شما محصولات معرفی شده در طول این مراسم را چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر