آمریکایی‌ها در سال 2015 چه چیزهایی را جست‌وجو کرده‌اند؟

هیچ‌چیز مانند مرگ یک آدم مشهور نمی‌تواند مردم را مشتاق به جست‌وجو کند؛ اما در سال 2015، بیشترین جست‌وجوها برای مرگ انسان‌ها در ایالات‌متحده مربوط به مشاهیر نبود، بلکه در مورد کسانی بود که در اسارت پلیس مرده‌اند.

آمریکایی‌ها در سال 2015 چه چیزهایی را جست‌وجو کرده‌اند؟

به گزارش کلیک، گوگل جمع‌بندی سالانه موضوعاتی که آمریکایی‌ها، در سال جاری جست‌وجو کرده‌اند را منتشر کرد. این موضوعات بر حسب میزان جست‌وجو دسته‌بندی نشده‌اند؛ بلکه ملاک این جمع بندی، میزان گرایش کاربران به هرکدام از آن ها بوده است. این لیست به بخش‌های موضوعی مختلفی مانند مردم و اتفاقات طبیعی، تقسیم‌شده و شامل یک بخش مخصوص مردگان است.
کسانی که از دنیا رفتند
سومین فرد پرطرفدار در بخش مرده‌ها، Sandra Bland است، یک زن آفریقایی آمریکایی که در ماه جولای، سه روز بعد از اینکه در یک ایست بازرسی معمولی توسط پلیس دستگیر شد، در بازداشتگاه، درحالی‌که خود را به دار آویخته بود پیدا شد. Freddie Gray که به خاطر جراحتی در ستون فقراتش در بازداشتگاه پلیس فوت کرد، رتبه چهارم را در این لیست دارد.
فوت Whitney Houston، خواننده معروف وBobbi Kristina دختر Bobby Brown، در صدر لیست است و بعد از آن‌ها، گوینده با سابقه شبکه ورزشی ESPN، Stuart Scott قرار دارد.
بیشترین جست‌وجوهای سال
بیشترین موضوعات مورد جست جو، اصلاً در مورد فوت انسان‌ها نبوده است. بیشترین آن‌ها در مورد بازیکن سابق بسکتبال و عضوی از خاندان Kardashian ها، یعنی Lamar Odom، است که در ماه اکتبر، بی‌هوش داخل فاحشه‌خانه‌ای پیدا شد.
البته بیشتر جست‌وجوها ناگوار نبودند. بیشترین جست‌وجوهای ترند شده، در مورد موضوعات ساده‌تری است.

  • Lamar Odom
    Jurassic World
    American Sniper
    Caitlyn Jenner
    Ronda Rousey

خبرهای فوری

زمانی که خبر جدیدی منتشر می‌شود، مردم سریعاً به گوگل مراجعه کرده و به دنبال به‌روزرسانی‌ها و جواب‌هایشان می‌گردند. Google Trends مهم‌ترین اخبار جهانی را بررسی کرده و آمار آن‌ها را با گرافیکی جذاب ارائه داده که از می‌توان فهمید، اخبار چگونه در جهان پخش می‌شود مهم‌ترین سؤالات مردم چیست.
مهم‌ترین خبر امسال گوگل در مورد پاریس بود. وقتی‌که تروریست‌ها در 13 نوامبر به شهر حمله کردند، مردم جهان شروع به پرسیدن سؤال‌هایی مانند «چه اتفاقی در پاریس افتاده است؟»، «چرا داعش به پاریس حمله کرد؟» و «آیا سفر به پاریس امن است؟» کردند.
حدود 897 میلیون جست‌وجو در مورد حملات پاریس انجام گرفت. در رتبه‌های بعدی موضوعات زیر را داریم:

  • مراسم اسکار، 406 میلیون (در طول جنگ جهانی دوم مجسمه‌های اسکار در کجا ساخته می‌شدند؟)
    جام جهانی کریکت، 323 میلیون (چند پرتاب در یک بازی کریکت جام جهانی وجود دارد؟)
    زلزله نپال، 85 میلیون (چگونه می‌توانم به زلزله نپال کمک اهدا کنم؟)
    رسوایی تقلب شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، 13 میلیون (چه کسی صاحب فولکس‌واگن است؟)
    آب بر روی مریخ، 10 میلیون (چقدر طول می‌کشد تا به مریخ رسید؟)

سؤالات اصلی
گوگل جایی است که ما برای مهم‌ترین پرسش‌های زندگی‌مان به آنجا مراجعه می‌کنیم و امسال نیز چیزی تغییر نکرده است. بیشترین جست‌وجو با پیشوند «What is...»، جمله «What is 0 divided by 0?» بود.

  • حاصل تقسیم 0 بر 0 چیست؟
    Ashley Madison چیست؟
    گیاه buckeye چیست؟
    چالش Charlie Charlie چیست؟(یک بازی آنلاین که در آن می‌توانید شیاطین را احضار کنید)
    ماه‌گرفتگی چیست؟

اشتیاق برای سلامتی
خوب یا بد، گوگل اولین مکان برای پرسش در مورد نشانه‌های یک بیماری است. در سال 2015 مردم بیشتر نگران بیماری‌هایی مانند آنفولانزا، عفونت‌های کیسه صفرا، سرخک، مسمومیت غذایی و عفونت‌های سینوس بودند. در سال گذشته مهم‌ترین موضوع در رابطه با سلامتی، شیوع بیماری ابولا بود.
کم کردن وزن موضوع مشهور دیگری است و مردم به دنبال فهمیدن مقدار کالری موجود در هله‌هوله‌های ناسالم خود، می‌گشتند.
یک خبر بد این است که ، یک عدد Grilled Stuft Nachos صنایع غذایی Taco Bell دارای 570 کالری و یک برش از پیتزای بیکن سزار کوچک 450 کالری دارد و شمایی که عادت دارید همواره غذاهایی پر از بیکن میل کنید، بدانید که در جست‌وجو برای رژیم‌های لاغری مانند رژیم 20/20، رژیم دوره کربوهیدرات و رژیم Paleo، تنها نیستید.
سؤالات «چگونه»
یکی از 10 سؤال برتر امسال این بود: «چگونه 10 پوند از وزن خود را در مدت یک هفته کم کنم؟»(یک جواب ساده: Grilled Stuft Nachos نخور.)
سؤالات مشهور دیگر را در زیر می‌بینید.

  • چگونه از به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار اسنپ چت استفاده کنم؟
    چگونه یک مکعب روبیک را حل کنم؟
    چگونه نشانه‌های افسانه‌ای را به دست آورم؟ (در بازی ویدیویی Destiny)
    چگونه چالش Charlie Charlie را انجام دهم؟
    چگونه به‌روزرسانی ویندوز 10 را دریافت کنم؟
    چگونه شکلک‌های جدید بگیرم؟

سیاست، سگ، سلفی
گوگل جست‌وجوهای ترند شده در زمینه‌های ورزش، فیلم و سیاست را نیز بررسی کرده است. اصلاً عجیب نیست که مهم‌ترین ترفند در بخش سیاست مربوط به دونالد ترامپ، نامزد جنجالی ریاست جمهوری آمریکا باشد و بعد از او Bernie Sanders و Carly Fiorina قرار دارند. Deez Nuts 15 ساله که به‌عنوان یک کاندیدای مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد، در مکان ششم قرار دارد.
در بخش سلفی، بیشترین جست جوها در مورد Malia Obama، بانوی لبنان و Al Roker بود.
در آخر نیز عشق ما به حیوانات اهلی بخش مخصوص به خود را دارد. مهم‌ترین سؤال در این بخش همان راز همیشگی است که «چرا سگ‌ها دم خود را تکان می‌دهند؟».

ارسال نظر