در درون گلکسی نوت ۷ چه می گذرد؟

قبل از این که سامسونگ گوشی جدید گلکسی نوت خود را منتشر کند کارشناسان iFixit موفق به دریافت یک نمونه از آن در آزمایشگاه خود شدند.

در درون گلکسی نوت ۷ چه می گذرد؟

به گزارش کلیک، قرار است جدیدترین مدل سری گوشی های نوت در بازار های جهانی شامل ایالات متحده ، کانادا، مکزیک ، پورتوریکو، استرالیا، نیوزیلند ، سنگاپور، تایوان ، امارات متحده عربی و کره عرضه شود.

آن ها با استفاده از ابزار های معمول خود مانند iOpener و iSclack قصد دارند قسمت های داخلی این فبلت را مورد بررسی قرار دهند.
فبلت جدید سامسونگ دارای یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Super AMOLED ، پردازنده Snapdragon 820 همراه با ۴ گیگابایت رم و یک گرافیک ۵۳۰ Adreno است . دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی OIS ، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، اسکنر عنبه چشم که برای اولین بار در یک گوشی به کار رفته است، اسکنر اثر انگشت، درگاه USB -C ، قلم S Pen stylus و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری چند عناصر کلیدی از این دستگاه رده بالا می باشد.
کالبد شکافی S Pen نشان داد که قلم جدید سامسونگ رقیب جدی در برابر مایکروسافت Surface و Apple Pencil است. اگر بخوایم مقاسیه کنیم، قلم سامسونگ از هر دو قلم دیگر کوچک تر است، اما سرعت اسکن ۳۶۰ هرتز و ۴۰۹۶ حسگر سطح فشار دارد. علاوه بر این، S Pen دارای ویژگی های مثبت دیگری مانند نوک نرم برای نوشتن بر روی شیشه صاف (صفحه نمایش دستگاه بدون محافظ گوریلاگلس) و نوک سخت را برای نوشتن بر روی محافظ صفحه نمایش دارد.
این دستگاه دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری (۱۳٫۴۸ وات ساعتی) است که از رقیب دیرینه خود، یعنی آیفون ۶ اس پلاس با قدرت ۱۰٫۴۵ وات ساعت، عملکردی به مراتب بهتر دارد، اما از باتری ۱۳٫۸۶ وات ساعتی S7 Edge ضعیف تر است. کارشناسان iFixit می گویند باتری نوت ۷ در داخل دیواره منحنی قاب پشتی قرار دارد، که از باتری در برابر نفوذ آب محافظت می کند. علاوه بر این، نوت ۷ دارای سنسور IMX260 دوربین سونی است. همان سنسورهایی که در S7 و S7 Edge به کار رفته اند.

خارج کردن مادربرد دستگاه نشان داد که یک رم ۴ گیگابایتی بر روی پردازنده Snapdragon 820 قرار دارد. جک هدفون مدولار هم اجازه می دهد تا به موسیقی بدون ترس از نفوذ آب گوش کنید. علاوه بر این، برای اولین بار پورت USB-C هم بر روی نوت ۷ قرار دارد.

نوت ۷ توانست به لطف مادولار بودن نمره ۴ از ۱۰ آزمون قابلیت تعمیر را به دست آورد، چرا که قطعات آن می توانند به راحتی جایگزین شوند. این نمره حداقل بهتر از S7 Duos است که نمره سه از ۱۰ را کسب کرد.

ارسال نظر