تفاوت سرعت حافظه داخلی در هوآوی P10

اگر شما هم تحقیقی راجع به مشخصات و عکس‌های هواوی P10 انجام دهید احتمالا یکی از هوا داران هواوی P10 خواهید شد و در جستجوی ویژگی‌های آن هستید تا بدانید این تلفن هوشمند به چه میزان می‌تواند رضایت شما را جلب کند. در ادامه با کلیک همراه باشید.

تفاوت سرعت حافظه داخلی در هوآوی P10

به گزارش کلیک، هواوی P10 برای کاربرانی که نیاز به فضای حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات دارند شیار کارت حافظه micro sd در نظر گرفته است که حداکثر تا حجم ۲۵۶ گیگابایت را به راحتی پشتیبانی می‌کند. اما به طور کلی این محصول در سه نسخه‌ با حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه خواهد شد.
گفتنی است متفاوت بودن عملکرد حافظه داخلی در نسخه‌های مختلف این پرچمدار مسئله‌ای است که امروز در فضای مجازی خبر ساز شده بود.
به نقل از وب سایت معتبر "گیزمو چاینا" ، بعضی دارندگان هواوی P10 به وسیله نرم افزار " Andro bench 5.0″ تلفن هوشمند خود را آزمایش کرده و متوجه شدند که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این گوشی هوشمند ثابت نیست. به نظر می‌رسد شرکت هواوی محصولP10 خود را در بخش حافظه داخلی و رم با چیپ‌های متفاوتی ، برای بازار‌های مختلف تولید کرده است.
برای چیپ ذخیره سازی هواوی P10 سه گزینه وجود دارد:
UFS 2.0 ،UFS 2.1 و eMMC 5.1 که هر کدام بازده سرعت متفاوتی را از خود نشان می‌دهند.
بعضی از کاربران برای خواندن اطلاعات سرعت ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه داشته اند. در صورتی که عده‌ای دیگر، این سرعت را در محدوده ۵۰۰، ۴۰۰ و برخی هم زیر ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه گزارش داده اند. مشکل اصلی زمانی به چشم می‌آید که خریداران متوجه شده اند همه نسخه‌های در دسترس با یک قیمت فروخته شدند. این تفاوت وسیع سرعت در این گوشی های هوشمند خریداران بسیاری را ناراضی کرده است.
افزون بر آن گزارشاتی از تغییرات نوع رم در مدل‌های متفاوت این گوشی هوشمند منتشر شده است. در آخرین گزارشات منتشر شده فهرستی از شش ترکیب مختلف حافظه داخلی و رم هواوی P10 در فضای مجازی در دسترس کاربران قرار گرفته که به نظر می‌رسد همگی آن‌ها در بازار موجود هستند:
LPDDR 3 + eMMC 5.1
LPDDR 3 + UFS 2.0
LPDDR 3 + UFS 2.1
LPDDR 4 + eMMC 5.1
LPDDR 4 + UFS 2.0
LPDDR 4 + UFS 2.1
بر اساس اطلاعات منتشر شده اولین گزینه این فهرست بد ترین ترکیب موجود است و آخرین گزینه مناسب ترین و بهترین انتخاب برای خرید هواوی P10 خواهد بود.
سرعت خواندن اطلاعات با نسخه‌ای از این گوشی هوشمند که مجهز به چیپ UFS 2.0 بوده، به ۶۰۴ مگابایت بر ثانیه رسیده است اما بعضی کاربران سرعت‌های بالاتری را نیز به ثبت رسانده اند. این موضوع در آزمایشی که توسط وب سایت محبوب "فون آرنا" انجام شده است فاش شد.
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حتی دارندگان گران ترین نسخه هواوی P10 با مشخصات ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، هم در اظهارات خود از وجود چیپ ذخیره سازی eMMC 5.1 در این تلفن های هوشمند خبر داده اند در صورتی که این چیپ‌ ضعیف ترین دسته از فهرست گفته شده است.
استفاده از چیپ‌های حافظه مختلف امری است که ناراحتی و نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال خواهد داشت و می‌تواند تاثیر زیادی روی فروش این تلفن های هوشمند داشته باشد. متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به فکر افزایش سود دهی تلفن ‌های همراه خود هستند و نارضایتی کاربران و خریداران برای آنها اهمیتی ندارد.
در هر صورت توصیه ما به خریداران هواوی P10 این است که مطمئن شوند که در گوشی خریداری شده توسط آنها ، از چیپ‌های پر سرعت در آن استفاده شده باشد و کلا سرعت اسمارت فون‌های خود را به دقت بررسی کنند.

ارسال نظر