ماموریت محرمانه هواپیمای آمریکایی در مدار زمین چیست؟

در ۲۰ می سال ۲۰۱۵، ارتش آمریکا یک هواپیمای فضایی رباتیک X-37B را به مدار زمین فرستاد تا چهارمین ماموریت محرمانه خود را انجام دهد.

ماموریت محرمانه هواپیمای آمریکایی در مدار زمین چیست؟

به گزارش کلیک، اکنون بیش از ۵۰۰ روز گذشته و این هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی هنوز در آنجاست و اعلام نشده که تا چه مدت دیگر در مدار زمین باقی خواهد ماند و یا اینکه دقیقا در آنجا چه کاری انجام می دهد. این مساله باعث شکل گیری تئوری های توطئه شده که به دنبال ماموریت قبلی آن مطرح شده بود.

آیا در حال استقرار ماهواره های جاسوسی در جو زمین است؟ آیا در ماهواره های دیگر تداخل ایجاد می کند؟ آیا بخشی از تحقیقات پنتاگون بر روی سلاح های بدون سرنشین است و یا مراقب ایستگاه فضایی چین است؟

حدس های بسیاری وجود دارد اما آنچه می دانیم این است که در طی این ۵۰۰ روز چندین محموله با خوب برده که برخی از آن‌ها نیز مشخص شده اند. چند نمونه اولیه از موتورهای الکتریکی از نیروی هوایی و شرکت خصوصی هوافضای Aerojet Rocketdyne با خود برده است. وینستون بوشامپ، معاون نیروی هوایی ماه گذشته گفت "این راه مفید برای آزمایش موارد مختلف است."

اولین ماموریت نیروی هوایی موسوم به OTV-4 در آوریل ۲۰۱۰ آغاز شد و عموم مردم به این ماموریت مشکوک شدند. وقتی چند ناظر آماتور گزارش دادند هواپیمای بدون سرنشین هر چهار روز یک بار بالای یک منطقه خاص پرواز می کند، اوضاع بدتر شد.

نیروی هوایی به طور مبهم پاسخ داد که این ماموریت محرمانه"قابلیت های تهاجمی" ندارد بلکه "برنامه فناوری کاهش ریسک، و مفاهیم عملیاتی" است.

دومین ماموریت OTV-4 در ۵ مارس سال ۲۰۱۱ انجام شد و ۴۶۸ روز به طول انجامید. ماموریت سوم به نام X-37B حدود ۶۷۵ روز در مدار باقی ماند و ماموریت فعلی ممکن است حتی بیشتر از این نیز ادامه پیدا کند.

ارسال نظر