علت شنیده شدن صدای عجیب از آیفون ۷ چیست؟

در حالی که مشکل باتری های گوشی گلکسی ۷ و متعاقبا خبر انفجار آنها جنجال و نگرانی زیادی را به وجود آورده است اینک گزارشی منتشر شده است که کاربران بسیاری صدای عجیبی که از آیفون ۷ می شنوند.

علت شنیده شدن صدای عجیب از آیفون ۷ چیست؟

به گزارش کلیک، کاربران بسیاری گزارش شنیده شدن صدای عجیبی از آیفون ۷ در شرایط بارگذاری اطلاعات سنگین را داده اند، مدت کمی از عرضه ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل گذشته است و این کاربران از شنیده شدن این صوت عجیب که شبیه به صدای "هیس هیس" است نگرانند. اما علت آن چیست و آیا واقعا این موضوع نگران کننده است؟

این گزارشات سبب ایجاد سروصدای زیادی در فضای مجازی شده است و هم اکنون تقریبا در هر منبع خبری گزارش‌هایی در رابطه با این موضوع منتشر شده است. در مورد اینکه دقیقا چه هنگامی این صدا از آیفون ۷ شنیده می شود باید گفت که این صدا در شرایطی همچون ضبط ویدئوهای ۴K، انجام بازی‌های پرگرافیک، بازیابی فایل بک‌آپ یا پشتیبان و سایر موارد این چنینی مشاهده شده است. پر واضح است که در تمام این شرایط میزان فشار کاری و حجم اطلاعات بارگذاری شده در پردازنده دستگاه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بنابراین بدون شک صدای عجیب تولید شده با پردازنده آیفون ۷ و تراشه A10 آن ارتباط مستقیمی دارد.

iphone 7 plus

اگر می خواهید دلیل تولید این صدا را بدانید باید بگوییم که هنگامی که شما به اجرای یک بازی پرگرافیک پرداخته یا در حال بازیابی اطلاعات فایل بک‌آپ هستید، پردازنده دستگاه تحت فشار قرار می‌گیرد و فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط قطعات الکترونیکی موجود در دستگاه به دلیل افزایش شدت جریان الکتریکی به شدت داغ می‌شوند و این موضوع منجر به تولید نویزهای حرارتی و فغان کویل مجموعه می‌شود. بروز این پدیده کاملا طبیعی بوده و در تمام دستگاه‌های هوشمند موبایلی صورت می‌پذیرد اما ظاهرا شدت آن در آیفون ۷ اپل بیشتر از حد معمول است و این موضوع منجر به تولید صدای هیس هیس مانندی می‌شود.

حالا که علت مشخص شد این سوال پیش می آید که آیا نگرانی در مورد این مسئله وجود دارد؟ چون مردم خاطره خوبی از گلکسی ۷ سامسونگ ندارند، در جواب باید گفت با توجه به اینکه تولید صدای نویز مورد نظر طبیعی است، بنابراین جای نگرانی در رابطه با آن وجود ندارد. اگر به صدای تولید شده آیفون ۷ توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که شدت آن بسیار ناچیز بوده و مطالبی که این روزها در مورد این معضل نوشته می‌شوند کمی اغراق‌آمیز هستند.

البته اپل هنوز در مورد دلیل صدای عجیب تولید شده در آیفون ۷ از خود عکس‌العملی نشان نداده اما با گسترش گزارش‌های مربوط به این موضوع بدون تردید اپل وارد صحنه خواهد شد. در بدترین شرایط ممکن، اپل با یک آپدیت نرم‌افزاری و ایجاد کمی محدودیت در فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر تراشه A10 آیفون ۷ می‌تواند از تولید صدای عجیب مورد نظر ممانعت به عمل آورد. و موضوع را برای همیشه ببندد ولی اکنون در بحبوحه ی فروش این محصول این مورد به نظر زیاد پررنگ نمی آید.

ارسال نظر