گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف چه آینده‌ای خواهند داشت؟

گوشی های هوشمند قابل انعطاف همیشه یکی از پروژه های کمپانی های بزرگ ساخت گوشی های هوشمند بوده است و تا کنون نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف چه آینده‌ای خواهند داشت؟

کلیک -گوشی های هوشمند قابل انعطاف همیشه مورد توجه مخاطبان و کمپانی ها بوده است و تاکنون نیز طرح های اولیه بسیار زیادی از طرف کمپانی های بسیار مشهوری برای گوشی های هوشمند قابل‌انعطاف ارائه شده است. یکی از طرح های مفهومی که برای یک مچ بند، و یا گوشی هوشمند قابل انعطاف ارائه شده است از طرف کمپانی لنوو بوده است. کمپانی چینی و موفق لنوو در نمایشگاه خود در شهر سانفرانسیسکو از طرح اولیه و مفهومی؛ یا کانسپت، مچ بند یا گوشی هوشمند خود با عنوان CPlus و Folio رونمایی کرد. این طرح هنوز در حالت اولیه باقی مانده است و هنوز به بازار ارائه نشده است، طرح اولیه این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش انعطاف پذیر ۴٫۲۶ اینچی برخوردار بوده است. رؤیای تلفن های همراه قابل انعطاف امروز بیشتر از قبل به حقیقت نزدیک شده است و انتظار می رود در چندین سال آینده شاهد رشد این گوشی های هوشمند و در اختیار قرار گرفتن این دستگاه ها برای همه مردم باشیم.

گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف چه آینده‌ای خواهند داشت؟

امروزه تلفن های همراه مستطیل شکل برای بسیاری از مخاطبان خسته کننده و تکراری شده اند، طراحان گوشی های هوشمند هر چقدر هم که خلاقیت نشان بدهند باز هم این گوشی هوشمند جای زیادی برای اجرا طرح های بسیار خلاقانه را ندارند. اینجا است که ایده گوشی های هوشمند قابل انعطاف مطرح می شود و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. گوشی های هوشمند قابل انعطاف در صورت فراگیر شدن می توانند از قابلیت های بسیار زیادی نظیر استفاده راحت، قابلیت حمل و نقل بهتر و بسیاری ویژگی های دیگر برخوردار باشند.

چرا ما به یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر نیاز داریم؟

معمولاً گوشی های هوشمند به دلیل داشتن قطعات الکترونیکی سخت و محکم قابلیت تا شدن ندارند، اگر هم دستگاه هوشمندی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد باید از لولا برخوردار باشد، تولید انبوه گوشی های هوشمندی که برای انعطاف پذیری نیازی به لولا و جسم خارجی نداشته باشند می تواند انقلابی در تولید گوشی های هوشمند باشد. گوشی های هوشمند قابل انعطاف از نظر حمل ونقل بسیار راحت تر از گوشی های هوشمند معمولی هستند و حتی اگر رؤیای تولید انبوه این گوشی ها با تحقق بپیوندد، کمپانی ها می توانند گوشی های هوشمندی با اندازه صفحه نمایش بزرگ تری نیز تولید کنند. براساس تحقیقات گروه تحقیقاتی Canada's Queens University تولید گوشی های هوشمند منعطف حتی از نظر اقتصادی نیز می تواند مقرون به صرفه تر از گوشی های هوشمند مستطیل شکل باشد.

اگر ویدئو بالا را تماشا کنید، متوجه می شوید که گوشی های قابل انعطاف حتی می توانند برخی مفهوم ها را نیز عوض کنند. این گوشی ها نه تنها در وزن و اندازه ویژگی های مثبتی دارند حتی می توان براساس قابلیت این گوشی های هوشمند بازی ها و برنامه هایی نیز تولید کرد که کاربران بتوانند نتیجه بهتری بگیرند.

فاصله میان واقعیت و ایده

در سال ۲۰۱۲ لنوو ایده ای در زمینه گوشی های هوشمند تاشو ارائه کرد، سپس سامسونگ نیز در این زمینه فعالیت هایی انجام داد تا جایی که سامسونگ اقدام به تولید گوشی های هوشمندی کرد که دارای لبه های خمیده بود و این موضوع نیز تغییری در ظاهر روتین گوشی های هوشمند بود.

گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف چه آینده‌ای خواهند داشت؟

به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۸ بسیاری از کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند در صدد باشند تا گوشی های هوشمند قابل‌انعطافی به بازار عرضه کنند، براساس آزمایش های انجام شده تاکنون کمپانی سامسونگ در تولید صفحه نمایش OLED و ارائه طرح هایی برای گوشی های هوشمند قال انعطاف از بقیه کمپانی ها بسیار موفق تر بوده است. بقیه کمپانی هایی که انتظار می رود حرکت هایی در این زمینه انجام دهند عبارت‌اند از کمپانی های اپل، لنوو، اوو و در آخر کمپانی سامسونگ. همان طور که پیش تر هم اشاره شد هنوز زمینه ای برای تولید انبوه گوشی های هوشمند منعطف فراهم نشده است و باید تا ورود این دستگاه ها به صورت عمده به بازار صبر کرد.

سامسونگ اولین کمپانی است که به صورت بسیار گسترده در زمینه تولید گوشی های هوشمند منعطف فعالیت کرده است، گلکسی راند یکی از گوشی های هوشمندی بود که ظاهری متفاوت با گوشی های هوشمند موجود در بازار داشت. گلکسی راند دارای صفحه نمایش خمیده بود و توانسته بود به خوبی از صفحه نمایش OLED در گوشی هوشمند خود استفاده کند. بعد از گلکسی راند شاهد سری Edge سامسونگ بودیم که صفحه نمایش این دستگاه ها گوشه های گوشی هوشمند را نیز پوشانده بودو این حرکت و این خلاقیت نیز برای اولین بار توسط سامسونگ ارائه شد.

گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف چه آینده‌ای خواهند داشت؟

گوشی های هوشمند انعطاف پذیر می توانند باتری های کوچک تر با قابلیت بهتری نیز داشته باشند و یکی از مسائل اصلی که در رابطه با گوشی های هوشمند منعطف بحث شد، اندازه آن ها بود که این دستگاه ها می توانند اندازه های متنوع تر و وزن سبک تری داشته باشند.

سامسونگ در میان برندهای برتر بازار، یکی از برند هایی است که انتظار می رود اولین گویش هوشمند منعطف موفق را عرضه کند، هر چند بسیاری از کارشناسان با شکت پروژه نوت ۷ دید بدی نسبت به این کمپانی پیدا کرده اند ولی همیشه شکست های بزرگ موجب به دست آوردن موفقیت های بزرگ می شود.

ارسال نظر