اعلام علت اصلی حرکت دکمه Home دیجیتال گلکسی S8

 بسیاری از کاربران گلکسی S8 متوجه حرکت و جابه‌جایی دکمه‌ی هوم دیجیتال (مجازی) هنگام استفاده از آن شده اند.

اعلام علت اصلی حرکت دکمه Home دیجیتال گلکسی S8

به گزارش کلیک، جنبش دکمه‌ی هوم دیجیتال غیرمنتظره و قابل توجه نیست اما زمانی که شما به صورت مداوم دکمه‌ی هوم دیجیتال را می‌زنید متوجه می‌شوید که دکمه‌ی هوم دیجیتال به جلو و عقب حرکت می‌کند این حرکت تغییرات عمده‌ای را به همراه ندارد اما یک جا به جایی کمی وجود دارد. وب‌سایت هلندی Galaxy Club سه عکس را به وضوح به تصویر می‌کشد که تغییر در محل دکمه‌ی هوم دیجیتال را نشان می‌دهد.

1th pic

2th pic

3th pic

دلیل اصلی جابه‌جایی دکمه‌ی هوم دیجیتال در چیست؟

توییتر رسمی هلندی کمپانی سامسونگ طی ارسال توییتی در این زمینه دلیل اصلی این جا به جایی را شرح داده است. حرکت دکمه‌ی هوم دیجیتال برای جلوگیری از سوختگی صفحه‌نمایش انجام می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر بر روی صفحه‌ی نمایش برای یک مدت طولانی باقی می‌ماند. این مسئله پیش از آن در مانیتور‌های CRT دیده شده است در جایی که تصویر دائمی بر روی نمایشگر یک شبح مصور از تصویر را بر روی صفحه‌نمایش ایجاد می‌کند. در آن زمان شرکت، استفاده از محافظ صفحه‌نمایش (Screen Saver) را برای تغییر پیکسل بر روی صفحه‌نمایش و جلوگیری از قرار دادن یک تصویر دائمی بر روی نمایشگر به مدت طولانی، پیشنهاد کرد.

مانیتور‌های CRT به تاریخ پیوسته‌اند و به طور کلی کاربران از مسائل سوختگی صفحه‌نمایش‌ها آگاهی ندارند. اما برای صفحه‌نمایش‌های OLED استفاده شده در گوشی‌های گلکسی S8 و +S8 این مشکل همچنان وجود دارد. گوشی‌ گلکسی S8 در این مورد تنها نیست. ساعت‌های هوشمند با صفحه‌نمایش OLED می‌توانند سوختگی در صفحه‌نمایش را داشته باشند چرا که در آن‌ها نیز اگر میزان سطح روشنایی زیاد باشد و از یک تصویر برای مدت طولانی استفاده شود این مشکل می‌تواند بوجود بیاید. به همین دلیل است که Google Android Wear تنظیمات حفاظت از سوختگی صفحه‌ نمایش را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد که رابط کاربری صفحه‌نمایش را به جلو و عقب شیفت می‌دهد تا از قرارگرفتن طولانی مدت تصویر بر روی صفحه‌نمایش ساعت هوشمند جلوگیری شود. واقعیت این است که سامسونگ از تکنولوژی حفاظت از سوختگی صفحه‌نمایش در گوشی‌های هوشمند گلکسی S8 و +S8 استفاده کرده است و در واقع این یک مشکل نیست بلکه برای کمک به کاربران از این تکنولوژی استفاده شده است.

علاوه بر این، تغییر به سختی قابل درک و توجه است و ما حاضریم در این‌باره شرط ببندیم که بیشتر کاربران گلکسی S8 به سختی می‌توانند متوجه این موضوع شوند. کمپانی سامسونگ در جهت محافظت از صفحه‌نمایش و ارائه‌ی امنیت بیشتر به کاربران از این فناوری استفاده کرده است.

ارسال نظر