خطر موافقت فوری با Terms of Services سایت ها

بسیاری از نرم افزار ها و سرویس ها برای کاربران خود شروطی می گذارند که اکثر کاربران بدون این که آن شروط و قوانین را بخوانند آن ها را قبول می کنند. در این قسمت به هفت مورد از این قوانین اشاره می کنیم.

خطر موافقت فوری با Terms of Services سایت ها

به گزارش کلیک، هنگامی که شما نرم افزاری را دانلود و یا برای استفاده از آن ثبت نام می کنید، باید شرایط استفاده از آن نرم افزار را قبول کنید. در ابتدای کار با نرم افزار یک سری موارد به شما نشان داده می شود که به شما گوشزد می کند که چه کار هایی می توانید انجام دهید و از انجام چه کار هایی اجتناب کنید.

برخی از این موارد آشکار و ساده هستند، مثلا کاربران اجازه آپلود کردن ویروس را ندارند، کاربران حق فروش، پخش و انتشار برخی سرویس های نرم افزار را ندارند و مواردی از این قبیل. اما برخی از این موارد خیلی واضح نیستند و همه متوجه آن نمی شوند و به آن دقت نمی کنند. اکنون به هفت مورد آن ها اشاره می کنیم.

۱ فیسبوک صاحب تمام پست های شما است

"You grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook."

هنگامی که قصد استفاده از فیسبوک را دارید باید تمام شرایط آن ها را قبول کنید. متن بالا یکی از شرایطی است که فیسبوک برای کاربرانش گذاشته و به این معنی است که هر مطلب و پستی که در فیسبوک قرار می دهید، فیسبوک می تواند در آن دخل و تصرف کند و آن را تغییر دهد و از پست های شما برای کار های تبلیغاتی استفاده کنند.

متن زیر هم که شما با آن موافقت کرده اید به این معنا است که اگر اطلاعاتی از خود را به صورت عمومی منتشر کردید، شما به همه افراد اجازه داده اید که به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.

"When you publish content or information using the Public setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you."

۲ اسنپچت (snapchat) راضی به خطر افتادن شما برای عکس گرفتن نیست

"Do not use our Services in a way that would distract you from obeying traffic or safety laws. And never put yourself or others in harm's way just to capture a Snap."

در متن بالا که مورد توافق کاربران اسنپچت است به وضوح آمده است که خودتان و دیگران را برای گرفتن عکس به دردسر نیندازید و مزاحم کسی نشوید. مثلا اگر در حال رانندگی هستید و می خواهید از صفحه کیلومتر شمار سرعت خود که بسیار بالا است عکس بگیرید، اسنپچت این کار را ممنوع کرده است تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازید و قانون شکنی نکنید. و اگر بر خلاف آن کاری انجام دهید و کاری کنید که برای دیگران خطر داشته باشد و یا قانونی را بشکنید، اسنپچت می تواند شما را محروم کند. پس مراقب کار هایی که می کنید و عکس هایی که می گیرید باشید.

۳ پیام های تهدید آمیز در اینستاگرام ممنوع است

"You must not defame, stalk, bully, abuse, harass, threaten, impersonate or intimidate people or entities."

یک سری کار ها ازقبیل بد نام کردن، قلدر بازی در آوردن، استفاده از کلمات رکیک، آزار رساندن، ایجاد خطر کردن، جعل هویت و ترساندن مردم از کار های ناپسندی است که ممکن است در اینستاگرام رخ بدهد. در کنار این موارد، فرستادن پیام های مخاطره آمیز به خصوصی کاربران در اینستاگرام هم جزء محدودیت های اینستاگرام است که کاربران باید آن را رعایت کنند.

۴ در لینکدین (likedin) دروغ گفتن ممنوع است

"You also agree that your profile information will be truthful."

در بند بالا مشاهده می کنید که اطلاعات پروفایل تمامی کاربران باید حقیقی و درست باشد. برای این که لینکدین محل مناسبی برای استخدام و کاریابی بماند، باید تمام اطلاعات درست باشد و کاربران باید در اعلام اطلاعات شان صادق باشند.

۵ اینستاگرام می تواند نام کاربری و کلمه عبور شما را هر موقع که بخواهد تغییر دهد

"We reserve the right to force forfeiture of any username for any reason."

در متن بالا که موقع ساخت حساب کاربری در اینستاگرام مشاهده می کنید و آن را قبول کرده اید ذکر شده است که نام کاربری افراد و کلمه عبور شان قابل تغییر است. به عنوان مثال اگر نام حساب کاربری شما به اسم خودتان نباشد و از اسم شخصیت دیگری استفاده می کنید، اینستاگرام می تواند آن را تغییر دهد.

۶ توییتر در قبال هک شدن حساب شما مسئول نیست

"You are responsible for safeguarding the password that you use to access the Services and for any activities or actions under your password. We encourage you to use "strong" passwords (passwords that use a combination of upper and lower case letters, numbers and symbols) with your account. Twitter cannot and will not be liable for any loss or damage arising from your failure to comply with the above."

داشتن کلمه عبور قوی و مناسب همیشه از مهم ترین اصول برای جلو گیری از هک شدن است. اما حتی اگر کلمه عبور شما بسیار پیچیده و دارای اعداد و حروف زیادی باشد، باز هم احتمال هک شدن وجود دارد.

اگر دیتا بیس کلمات عبور توییتر هک شود و آن ها نتوانند از آن مراقبت کنند (اتفاقی که هم اکنون رخ داده است) باز هم مشکل شما است و توییتر هیچ مسئولیتی را گردن نمی گیرد.

۷ توییتر شما را برای ارسال مطالبی که حق کپی رایت دارند جریمه می کند

"Twitter will respond to reports of alleged copyright infringement, such as allegations concerning the unauthorized use of a copyrighted image as a profile or header photo, allegations concerning the unauthorized use of a copyrighted video or image uploaded through our media hosting services, or Tweets containing links to allegedly infringing materials."

در بند بالا قید شده است که استفاده و یا ارسال کردن مطلبی که حق کپی رایت دارد در توییتر ممنوع است و اگر شما این مورد را نادیده بگیرید و همچین مطلبی را انتشار دهدی، توییتر آن پست را حذف می کند و حساب شما را هم محروم می کند.

بسیاری از شما شرایط استفاده از نرم افزار ها و سرویس ها را به راحتی و بدون این که مطالعه کنید قبول می کینید و هیچ آگاهی و اطلاعی از آن ها ندارید. امیدواریم در این مقاله این تفکر در شما ایجاد شود که از این به بعد شرایط استفاده از نرم افزار ها و سرویس ها را بخوانید.

ارسال نظر