ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

ایده اصلی ساخت آیفون ها خلاقیت محض استیو جابز و گروه اپل نبوده است، دلیل اصلی ساخت آیفون ها، تنفر استیو جابز از یکی از کارکنان اصلی مایکروسافت بوده است.

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

به گزارش کلیک ، آیفون ها انقلابی در نسل گوشی های تلفن همراه ایجاد کردند، بسیاری از افراد آیفون را منحصر به فرد ترین گوشی هوشمند در بازار گوشی های هوشمند می دانند. به مناسبت دهمین سالگرد ورود آیفون به بازار گوشی های هوشمند، استیو جابز و ایده اصلی ساخت آیفون مورد توجه و بررسی های مجدد قرار گرفته است. در میان این بررسی ها خبری مبنی بر تنفر استیو جابز از یکی از کارکنان مایکروسافت و تبدیل این تنفر به حسادت و تلاش برای برتر بودن و ساخت آیفون است.

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

این سخنان از طرف اسکات فورستال، مخترع کمپانی اپل، مطرح شده است. در میان این گفتگو به اسم گریت، کارمند کمپانی مایکروسافت می رسیم که تنفر استیو جابز از او، محرک اصلی ساخت آیفون ها بوده است. اسکات فورستال رابطه دوستانه نزدیکی با استیو جابز و خانواده‌اش داشته و در واقع دوست همسر استیو جابز بوده است. او بر این نکته تأکید دارد که در بسیاری از محفل ها و مهمانی هایی که فرد مورد نظر وجود داشت، استیو جابز حضور پیدا نمی کرد و از رفتن به این مهمانی ها سر باز می زد.

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

در این میان رابطه استیو جابز و بیل گیتس همواره عجیب و جالب بوده است، این دو نابغه هیچ گاه با یکدیگر رابطه دوستانه مشخصی نداشته اند و هیچ گاه به یک اتحاد نرسیده و همواره در چالش بوده اند.

جرقه ایده آیفون زمانی زده شد که ایده ساخت لپ تاپ های پیشرفته با صفحه نمایش لمسی توسط یکی از کارکنان اصلی مایکروسافت مطرح شد و در واقع رایانه ای به دنیا معرفی شد که با استفاده از یک قلم کار می کرد. این محصول چیزی میان یک تبلت و یک لپ تاپ بود که Tablet PC نام گذاری شده بود.این موضوع استیو جابز را به یاد سال ۱۹۸۵ و عرضه اولین نسخه ویندوز انداخت و دوباره او را خشمگین و برانگیخته کرد.

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

جابز در رابطه با محصول جدید مایکروسافت با یکی از کارکنان آن صحبتی داشته و در عصر یک دوشنبه در سال ۲۰۰۰ به دفتر خود بازگشته و مجموعه ای از اطلاعت را منتشر می کند. در واقع هدف اصلی استیو جابز این بود که محصولی برتر از مایکروسافت ایجاد کند و از صفحه نمایش لمسی بهره ببرد ولی در عین حال واسطه و یا قلم که ابزار کار با این لپ تاپ بود را بردارد.

فورستال در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرده است که اولین صحبت های او و استیو در رابطه با قلم و ضرورت وجود آن بوده است. استیو جابز از واژه حماقت برای توصیف محصول جدید مایکروسافت استفاده کرده است و تاکید کرده که آن ها احمق هستند و ما از قلم استفاده نمی کنیم. استیو جابز به دم دست ترین و ساده ترین ابزار تکیه داشت و نتیجه کاوش های او نیز به یک ابزار بسیار ساده و دم دست، یعنی دست انسان رسید، حالا دیگر استیو جابز به این نتیجه رسیده بود که دست انسان می تواند به راحتی نقش قلم را بازی کند. تلاش های اولیه استیو جابز در جهت تولید یک تبلت و یا یک لپ تاپ با ابعاد بزرگ و لمسی بود.

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

استیو جابز دستور ساخت چند نمونه صفحه نمایش لمسی پیشرفته را داده بود ولی هنوز نتوانسته بود بر روی ایده آل خود تمرکز کند، این ایده تا سال ۲۰۰۴ در ذهن استیو جابز پرورش داده شد تا در سال ۲۰۰۴ با یک اتفاق کوچک همه چیز عوض شد. فورستال از خاطره یک روز معمولی و رفتن برای گرفتن دو قهوه جهت عصرانه یاد می کند. جابز و فورستال قهوه های خود را گرفته و در کافه ای مشغول نوشیدن قهوه بودند که باب گفتگویی باز می شود که چرا مردم از استفاده از گوشی هوشمند لذت نمی برند، استیو جابز بر این باور بود که استفاده از گوشی هوشمند باید چنان ساده باشد تا مردم دوست نداشته باشند گوشی هوشمند خود را لحظه‌ای رها کنند که البته این اتفاق امروز به وضوح رخ داده است!

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

ایده اصلی ساخت آیفون از کجا به ذهن استیو جابز رسید؟

در نهایت پروژه Purple متولد شد که در نهایت به ساخت اولین آیفون ها منجر شد. جابز ایده اصلی را پیدا کرده بود و حالا زمان بال و پر دادن و پرورش ایده اصلی بود.

فورستال در ادامه به مراحل سخت پروژه اشاره می کند، ایده اصلی مطرح شده و همه چیز درست سر جای خودش است، ولی این ایده ناب چگونه باید عملی شود؟ جابز ۳ سال کندو کاوکرد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ اولین آیفون معرفی شد. شاید ایده اصلی ساخت آیفون ها به نوعی از مایکروسافت بیرون آمده باشد، اگر مایکروسافت صفحه نمایشی لمسی با قلم عرضه نمی کرد هیچ گاه استیو جابز خشمگین نمی شد و این خشم محرک اصلی ساخت آیفون ها نمی شد.

استیو جابز در بسیاری از کنفرانس های خود ایده استفاده از قلم توسط مایکروسافت را مسخره کرده و قلم کمپانی مایکروسافت را به فشنگ تشبیه کرده است. این در حالی است که امروزه کمپانی اپل Apple Pencil را معرفی کرده است.

ارسال نظر