همه آنچه در MWC 2016 منتظرش هستیم

هنوز گرد و خاک نمایشگاه CES نخوابیده، دنیای فناوری به سواحل آفتابی بارسلونا چشم دوخته که در آن همایش جهانی تلفن همراه (MWC) از روز 22 فوریه به مدت سه روز کلید خواهد خورد.

همه آنچه در MWC 2016 منتظرش هستیم

کلیک - در دوره های قبلی این نمایشگاه محصولات فوق العاده ای رونمایی شدند و به احتمال بسیار زیاد امسال نیز همین روند دنبال خواهد شد. در اینجا به بررسی محصولاتی می پردازیم که می توانید در این نمایشگاه انتظار دیدن شان را داشته باشید.

سامسونگ
در سال های گذشته، سامسونگ بهترین محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه و پرچم داران تلفن همراه خود را با تمام جلال و شکوه شان در حضور هزاران بیننده رونمایی کرده و امسال هم این روند تغییر نمی کند.
تلفن همراه گلکسی اس 7 بالاخره فرصت خودنمایی را پیدا خواهد کرد و با توجه به این که گلکسی اس 6 یکی از عالی ترین تلفن همراه های سال گذشته بود، همه از این مسئله هیجان زده اند.

samsung-galaxy-s7

بر اساس شایعات منتشر شده، نمایشگر گلکسی اس 7 مانند گوشی های اپل به صورت حساس به فشار طراحی شده و از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 یا اکسینوس ام1 و حتی دوربین بهتر بهره می برد.
همه امیدوارند که شیار microSD در این تلفن همراه جدید برگردد. علاوه بر این، ظاهرا دوره پرچم داران سامسونگ با ویژگی باتری قابل تعویض به سر آمده و شاهد این ویژگی در این گوشی نخواهیم بود.
در رونمایی از گلکسی اس6، مدل اج (Edge) این گوشی نیز عرضه شد و اگر روال گذشته ادامه پیدا کند احتمال دارد در این نمایشگاه شاهد تلفن همراه گلگسی اس7 اج نیز باشیم.
دو روز قبل سامسونگ رسما دوست داران دنیای فناوری را به رویداد 2016 خود که در تاریخ 21 فوریه انجام می شود دعوت کرد. در ادامه، به بررسی سه موردی می پردازیم که احتمالا در این رویداد از آنها پرده بردای خواهد شد.
ماه گذشته میلادی، عکس لو رفته ای از ساعت هوشمند جدید سامسونگ در توئیتر منتشر شد که ساعتی با صفحه نمایشی گرد با حلقه چرخان را نشان می داد که تفاوت زیادی با مدل گیر اس2 این شرکت نداشت.
به نظر می رسد رابط گرافیکی تایزن بهینه سازی شده و اگر مایل نیستید برای بررسی وضعیت تناسب اندام تان این ساعت را بر روی مچ خود ببندید، به لطف قابلیت جداسازی ساعت از بند آن، می توانید آن را به قفسه سینه تان متصل کنید.
هیچ تضمینی برای رونمایی از ساعت SM-R150 در نمایشگاه MWC وجود ندارد ولی به احتمال زیاد آن را در کنار تلفن همراه گلکسی اس7 در بارسلونا خواهیم دید.
ظاهرا شرکت سامسونگ قصد دارد در بارسلونا غوغا به پا کند. علاوه بر رونمایی از تلفن همراه هوشمند و احتمالا یک ساعت هوشمند، از شواهد پیداست که به احتمال زیاد این غول دنیای فناوری از دستگاه واقعیت مجازی گیر 360 نیز پرده برداری خواهد کرد. این دستگاه یک دوربین 360 درجه ای با چندین لنز است و قابلیت عکس برداری و فیلم برداری برای پخش در هدست واقعیت مجازی گیر را دارد.
با توجه به محصولات گذشته شرکت سامسونگ در این زمینه، به نظر نمی رسد این دوربین با هدست ها و تلفن های هوشمند سایر شرکت ها سازگار باشد و باید منتظر بود و دید چه چیزی در انتظارمان است.

ال جی
معمولا ال جی از رونمایی تلفن هوشمند در نمایشگاه MWC اجتناب می کند ولی امسال شاید همه چیز کاملا تغییر کند.
این غول بزرگ دنیای فناوری دعوت نامه ای برای رویدادی در بارسلونا به تاریخ 21 فوریه منتشر کرده که حاوی پیام مرموزی تحت این عنوان است: "بازی شروع می شود." کسی دقیقا از معنای این پیام اطلاعی ندارد و لزوما این پیام به هیچ تلفن همراهی اشاره نکرده ولی تمام دنیای فناوری معتقدند که ال جی قصد رونمایی از تلفن هوشمند مدل G5 را دارد.

lg-g5-camera-specs

اگر این خبر صحت داشته باشد این مدل خوشبختانه چند ماه زودتر نسبت به گوشی های مدل G3 و G4 رونمایی می شود که شاید راه ال جی برای جلب نظر تعدادی از مخاطبان سامسونگ با این رونمایی زود هنگام باشد.
گوشی مدل G5 خیلی امیدوار کننده به نظر می رسد و ظاهرا با بدنه ای تمام فلزی و قاب پشتی جدا شونده که به معنی توانایی تعویض باتری است عرضه خواهد شد. دوربین بهبود یافته و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 و همچنین اسکنر اثر انگشت و حتی اسکنر عنبیه چشم برای امنیت بیشتر نیز در فهرست امکانات آن قرار دارند. البته تمام این خبرها بر اساس حدس و گمان ها است و ممکن است ال جی قصد پرده برداری از محصول هوشمند دیگری را داشته باشید.

سونی
سونی از آن دسته شرکت هایی است که پیش بینی آن مشکل است. با توجه به رونمایی از اکسپریا Z5، کامپکت Z5 و پرمیوم Z5 در سال گذشته، احتمالا در نمایشگاه امسال شاهد حضور اکسپریا Z6 پرچم دار جدید این شرکت باشیم.
بازار شایعات Z6 بسیار کساد بوده و با این اطلاعات کم نمی شود پیش بینی های زیادی انجام داد. یکی از معدود اطلاعاتی که مشاهده شده گزارشی مبنی بر روانه شدن Z6 به بازار با 5 اندازه مختلف است.
اگر این اطلاعات درست باشد، شاهد تولید اکسپریا Z6 مینی 4 اینچی، کامپکت Z6 4.6 اینچی، Z6 5.2 اینچی، Z6 پلاس 5.8 اینچی و یک Z6 آلترا غول پیکر 6.4 اینچی خواهیم بود.

2100
ظاهرا تمام این دستگاه ها، به مانند محصولات اپل و سامسونگ، مجهز به صفحه نمایش حساس به فشار خواهند بود.
پرچم دار قبلی شرکت سونی در اوایل سپتامبر سال پیش در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شد و با توجه به اطلاعات کمی که در دسترس است، اگر سری گوشی های جدید اکسپریا در نمایشگاه امسال MWC رونمایی شوند همه را متعجب خواهد کرد.
سال پیش این شرکت بزرگ ژاپنی از مدل میان رده اکسپریا M4 آکوا و تبلیت فوق باریک اکسپریا Z4 خود رونمایی کرد و از این رو، می توان به ارتقا خط تولید این محصولات پی برد.

اچ تی سی
جبهه شایعات در مورد HTC امن و امان بوده که با توجه به درز بسیار زیاد اخبار در خصوص HTC One M9 در سال گذشته در همین تاریخ، تغییر محسوسی به حساب می آید.
شرکت HTC در نمایشگاه MWC سال گذشته گوشی هوشمند M9 را رونمایی کرد، بنابراین با توجه به این که مطلقا چیزی در خصوص تلفن هوشمند جدید شنیده نشده، احتمالا یا خبری از رونمایی گوشی پرچم دار نخواهد بود یا این که شرکت HTC تدابیر امنیتی خود را برای جلوگیری از درز اخبار به طور جدی افزایش داده است.

HTC-One-M9-concept-renders5
سال گذشته این شرکت دنیا را با هدست واقعیت مجازی وایو خود متعجب کرد، بنابراین ممکن است تحولات جدید یا اطلاعیه هایی در این حوزه را شاهد باشیم.
بر اساس شایعات منتشر توسط ایوان بلس، ساعت هوشمند HTC One در اواسط آپریل روانه بازار می شود که اگر این موضوع صحت داشته باشد قویا نویدبخش یک رونمایی در نمایشگاه پیش رو است.

مایکروسافت
مایکروسافت پرچم داران ویندوز 10 خود یعنی لومیا 950 و 950XL را قبلا عرضه کرده و انتظار نمی رود به این زودی ها جایگزینی برای آنها ارائه کند. با وجود این، شایعات حاکی از پرده برداری از گوشی های میان رده لومیا 750 و/یا 850 در نمایشگاه بارسلونای امسال است.

Microsoft-Lumia-950-render-c

منبع: PCworld

ارسال نظر