حفره امنیتی در نرم افزار Whatsapp

منبع: Phone Arena

حفره امنیتی در نرم افزار Whatsapp

به گزارش کلیک، این اتفاق وقتی رخ می دهد که شخص در حال استفاده از نسخه کامپیوتری نرم افزار WhatsApp، پیامی را که حداقل دارای 5000 شکلک باشد، به یک کاربر دیگر WhatsApp بفرستد. در صورت دریافت این پیام توسط کاربر دوم، نرم افزار گوشی او از کار می افتد و بسته می شود. تنها راه استفاده دوباره از این نرم افزار بعد از متوقف شدن آن پاک کردن تمام پیامهای موجود در صندوق پیام و راه اندازی مجدد نرم افزار است.
چند نکته درباره این موضوع وجود دارد. اول اینکه این مشکل فقط برای کاربران اندروید این نرم افزار ایجاد می شود. مورد بعدی این است که نرم افزار WhatsApp دارای محدودیت 6000 کاراکتر برای هر پیام است. اما این تعداد محدودیت کاراکتر نمی تواند مانع از ارسال پیام های مخرب توسط کاربران بداندیش شود. این آسیب پذیری یک حمله مخفیانه تمام عیار است. به دلیل اینکه این پیام مخرب نیز در فرآیند بازیابی نرم افزار پاک می شود، مدرکی برای متهم کردن فرد فرستنده این پیام وجود نخواهد داشت.
فیس بوک در اکتبر 2014 به خرید WhatsApp نزدیک شد و قیمت خرید نهایی آن به بیش از 21 میلیون دلار رسید. تعجبی نخواهد بود اگر فیس بوک بخواهد راه حلی را برای این سوء استفاده ارائه کند.

منبع: Phone Arena

ارسال نظر