معنای i در ابتدای اسامی محصولات اپل چیست؟

چندین سال است که آن را می بینیم. iMac ،iPod ،iTune ،iPhone، iPad از زمان انتشار iMac در سال 1998، پیشوند همیشه حاضر ‘’i’’ در عنوان اکثر محصولات اپل وجود دارد. اما چرا؟ معنای آن چیست؟

معنای i در ابتدای اسامی محصولات اپل چیست؟

به گزارش کلیک، به تازگی اینترنت در تلاش بوده است تا معنای دقیق ''i'' اپل را به خاطر بیاورد. استیو جابز در یک کنفرانس در سال 1998، iMac را با توضیح دادن ارتباط بین ''i'' و ''Mac'' معرفی کرد.
او گفت:" iMac از ادغام هیجان Internet با سادگی Macintosh تشکیل شده است. هدف ما از ساخت این دستگاه استفاده اصلی آن است که مصرف کنندگان از یک کامپیوتر انتظار دارند یعنی وارد شدن ساده و سریع به اینترنت است."
در سال 1998، ''i'' در iMac نشانگر اینترنت بود. جابز اسلایدی را نشان داد که معانی دیگر ''i'' را برای اپل شرح می داد.
علاوه بر Internet، پیشوند اپل نشانگر individual (منحصر به فرد بودن)، instruct (تعلیم دادن)، inform (آگاهی دادن) و inspire (الهام بخش بودن) بود.
از آن زمان به بعد، ''i'' از معنای اینترنت فراتر رفت؛ احتمالاً شرکت اپل در هنگام نام گذاری iPod معنای اینترنت را برای پیشوند ''i'' مدنظر نداشته است.
وقتی iPhone در سال 2007 معرفی شد، ارتباط اینترنتی یکی از سه قابلیت اصلی آن بود، که پیشوند ''i'' را به معنای اینترنت مورد نظر اصلی خود بر می گرداند. (دو قابلیت دیگر آن موسیقی و تماس های تلفنی بود.)
از آن تاریخ تقریباً هر دستگاهی دارای نوعی از ارتباط اینترنتی در درون خود بوده است و پیشوند ''i'' ارتباط خود را با این معنای خاص از دست داده و به نمادی از برند اپل تبدیل شده است.
اما با رشد اپل در بازارهای دیگر، مانند ساعت های هوشمند و تلویزیون ها، پیشوند مشهور آن به نظر می رسد که به حاشیه رانده شده است. به غیر از iWatch و iTV، ما شاهد محصولاتی مانند Apple Watch و Apple TV هستیم. شاید این به این دلیل است که دیگر نیاز نیست بدانیم آیا دستگاه ما به اینترنت متصل می شود یا نه، بلکه اتصال به اینترنت حداقل چیزی است که ما از یک دستگاه انتظار داریم.

منبع:theverge

ارسال نظر