از طرح رجیستری چه خبر؟

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه که مدتی است دوباره مطرح شده است، این روزها مرحله پایلوت را پشت سر می گذارد.

از طرح رجیستری چه خبر؟

به گزارش کلیک، حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن درباره اجرای طرح رجیستری موبایل گفت: در حال حاضر مراحل مربوط به تست‌های این طرح در مرحله پایلوت در حال انجام است. طرح رجیستری در بخش‌های فنی از آذر سال گذشته آغاز شد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: اولین پایلوت این طرح به معنی برگزاری آزمون‌های تست سیگنالینگ، ارتباط بین اپراتورها و ارتباط بین اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که باید تست‌های مربوط به آن‌ها برقرار شود، پس از انجام این تست‌ها قرار است نتایج آن در انتهای شهریور احصاء شود.

وی ادامه داد: به دلیل برخی ریزه‌کاری‌ها و جزئیات بسیار زیاد تا حدودی طرح رجیستری کند پیش می‌رود اما کار در حال انجام است و آزمون‌ها و تست‌ها در حال انجام و پیاده‌سازی است و بعد از این مرحله و بر اساس نتایج آزمون‌های پایلوت، برای گسترده کردن طرح گام دوم آزمون‌ها را برداریم.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تا کنون نتایج تست‌های پایلوت انجام شده مثبت و موفقیت‌آمیز بوده است؛ هر چند هنوز تمامی تست‌ها انجام نشده‌است.

دهقانی‌نیا بیان کرد: یک اصل کلی در اجرای طرح رجیستری وجود دارد و آن این است که اجرای این طرح با کمترین اصطکاک و زحمت برای مصرف‌کننده پیش رود و مشکلی برای مصرف‌کنندگان گوشی تلفن همراه به وجود نیاید و این اصل در بخش‌های مختلف اجرای این طرح رعایت خواهد شد.

ارسال نظر