احتمال ممنوعیت استفاده از واتس اپ در انگلیس

پس از بررسی هایی که بر روی فرد مهاجم حوادث تروریستی اخیر در لندن صورت گرفته است، پلیس به این نتیجه رسیده است که مهاجم دقایقی قبل از حمله با خیال راحت در بین انبوه جمعیت از واتس اپ استفاده می کرده است.

احتمال ممنوعیت استفاده از واتس اپ در انگلیس

به گزارش کلیک، با توجه به این یافته ها، امبر رود درخواست رمزگشایی مکالمات و پیغام های مهاجم در اپلیکیشن واتس اپ شده است.امبر رود که با بی بی سی مصاحبه میکرد به این نکته اشاره کرد که استفاده از فناوری رمزنگاری end to end که در برخی پیام رسان ها از جمله واتس اپ و imessage اپل برای انگلستان غیرقابل قبول است و در حال حاضر از غول های فناوری جهان برای رسیدگی به این پرونده درخواست کمک می کند.

او در ادامه افزود، ما می خواهیم مطمئن شویم که واتس اپ به مکانی امن برای تروریست ها تبدیل نخواهد شد و باید از این موضوع مطمئن شویم که سرویس مخفی انگلستان در شرایط این چنینی قادر به دستیابی به اطلاعات رمزنگاری شده اپلیکیشن هایی مثل واتس اپ است.

اوایل صبح نیز نادین دوریس توییتی منتشر کرد با این مضمون که برای امن نگه داشتن خیابان ها باید به جنگ شرکت هایی مثل واتس اپ و اپل برویم که فضا را برای برقراری ارتباط تروریست ها امن کرده اند.

البته هر دوی این اظهارات با واکنش شدید گروه های مدافع حقوق شهروندی و آزادی بیان مواجه شدند.

اگرچه ممنوعیت کامل این اپلیکیشن ها تقریبا غیرممکن است، اما در شرایط فعلی نیز مشخص نیست دولت انگلستان چطور موضوع را مدیریت خواهد کرد.
در سال ۲۰۱۶ نیز، FBI در امریکا در خواست رمزگشایی از عامل حمله انتحاری در حادثه سن برناندینو را کرد که با با پاسخ منفی شرکت اپل مواجه شد.

ارسال نظر