آموزش نصب و راه‌اندازی واتس اپ در کامپیوتر برای سیستم عامل ویندوز و مک

رسانه کلیک - واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های مشهور پیام رسان بوده که مدت‌ زیادی است در این زمینه فعالیت می‌کند. امنیت بالا، قابلیت‌های مختلف و سرعت مناسب، ویژگی‌های مثبتی هستند که این پیام رسان را به این درجه از محبوبیت رسانده‌اند. اگر می‌خواهید نحوه راه‌اندازی و استفاده از واتس اپ در کامپیوتر را فرا بگیرید، این مطلب را بخوانید.

آموزش نصب و راه‌اندازی واتس اپ در کامپیوتر برای سیستم عامل ویندوز و مک

خوشبختانه واتس‌اپ ( هفت ترفند جذاب که کاربران واتس‌اپ باید بدانند ) علاوه بر پلتفرم‌های اندروید و iOS، در نسخه دسکتاپ برای ویندوز و مک هم موجود بوده و کاربران می‌توانند به راحتی و بدون هیچگونه محدودیتی از آن استفاده کنند.

برای استفاده از واتس اپ در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. جدیدترین نسخه از برنامه را از صفحه مخصوص دانلود واتس‌اپ ، دریافت و نصب کنید. در این صفحه باتوجه به سیستم عامل خود باید نسخه مربوط به ویندوز و یا مک را انتخاب نمایید.
  2. پس از نصب برنامه و اجرای آن، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که در آن یک QR Code قرار گرفته است. در صورتی که می‌خواهید به طور مداوم در حساب کاربری خود باشید، تیک گزینه "Keep me signed in" را بزنید.

واتس‌اپ در کامپیوتر

  1. در این مرحله واتس‌اپ موجود در تلفن همراه خود را اجرا کرده و با کلیک بر روی آیکون سه‌ نقطه موجود در بخش بالایی رابط، گزینه "WhatsApp Web" را برگزینید.
  2. بعد از باز شدن صفحه مخصوص اسکن، دوربین گوشی را مقابل QR Code موجود که در واتس‌اپ نسخه دسکتاپ نمایش داده شد، قرار دهید تا کد اسکن شود. به محض اسکن شدن کد، حساب کاربری شما به سرعت در اپلیکیشن نسخه دسکتاپ، همگام می‌شود.

واتس‌اپ در کامپیوتر

بعد از همگام شدن حساب کاربری در نسخه دسکتاپ، یک رابط کاربری ساده و تقریبا مشابه با آنچه در نسخه موبایل دیده‌ایم، قابل مشاهده است.

واتس‌اپ در کامپیوتر

در سمت چپ رابط، لیست چت‌های شما قرار گرفته که با کلیک بر روی هرکدام می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای شروع چت با یکی از مخاطبین جدید، کافی است بر روی دکمه + موجود در سمت چپ کلیک کرده و پس از انتخاب مخاطب مورد نظر، وارد صفحه چت شوید. در کنار این دکمه، یک آیکون سه نقطه قرار داشته که با کلیک بر روی آن، به گزینه‌های بیشتری برای کنترل برنامه دست پیدا می‌کنید که آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهیم:

New Group : ساخت گروه جدید

Profile : دسترسی به پروفایل برای تغییر نام و یا تغییر عکس

Archived : محل قرار گیری چت‌های آرشیو شده

Starred : محل قرار گیری چت‌های نشان دار

Settings : منوی تنظیمات

LogOut : بیرون آمدن از حساب کاربری

واتس‌اپ در کامپیوتر

صفحه چت در واتس‌اپ دسکتاپ شباهت زیادی به آنچه در نسخه موبایل می‌بینیم دارد. در بخش پایینی، باکس نوشتن پیام موجود بوده که در کنار آن یک آیکون ایموجی قرار گرفته است. با کلیک بر روی این آیکون به ایموجی‌ و گیف‌ها (GIF) دسترسی خواهید داشت. در بخش سمت راست باکس چت، آیکون میکروفون قرار داشته که با کلیک بر روی آن می‌توانید پیام صوتی ارسال کنید.

واتس‌اپ در کامپیوتر

در منوی Settings ، تنظیمات مربوط به اعلانات اپ، تصویر پس زمینه چت، لیست بلاک شده‌ها، تنظیمات مربوط به نسخه دسکتاپ و Help برای راهنمایی قرار گرفته است.

برای استفاده بهتر از واتس‌اپ در نسخه دسکتاپ به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، دقت کنید:

  • برای اینکه هربار پس از خارج شدن از برنامه، نیاز به اسکن مجدد QR Code ( چطور در آیفون یا گوشی های اندرویدی QR کد بسازیم؟ ) نداشته باشید، تیک گزینه "Keep me signed in" را که در مرحله 1 به آن اشاره کردیم، بزنید.
  • برای استفاده استفاده از واتس‌اپ بدون نصب اپلیکیشن در کامپیوتر، می‌توانید از نسخه تحت وب آن استفاده نمایید. واتس‌اپ تحت وب تمامی قابلیت‌هایی را که در نسخه دسکتاپ موجود بوده، در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • امکان تماس ویدیویی و صوتی واتس اپ در کامپیوتر در نسخه دسکتاپ و تحت وب وجود ندارد.
  • در طی مدتی که از واتس‌اپ در کامپیوتر استفاده می‌کنید، باید تلفن همراه‌تان به اینترنت متصل باشد. با قطع شدن اتصال، ارتباط واتس‌اپ هم قطع خواهد شد. متاسفانه راهی برای جلوگیری از این وابستگی بین نسخه موبایل و کامپیوتر وجود ندارد.
  • در صورتی که می‌خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید، بر روی آیکون سه نقطه موجود در رابط کاربری کلیک کرده و گزینه "LogOut" را برگزینید.
  • مراحل راه اندازی واتس‌اپ در نسخه تحت وب، کاملا شبیه به نسخه دسکتاپ است.
  • در اپ موبایل واتس‌اپ با وارد شدن به منوی" WhatsApp Web" ، می‌توانید دستگاه‌های متصل شده به حساب کاربری را مشاهده و در صورت نیاز حذف نمایید.

نظر شما در رابطه با واتس اپ در کامپیوتر چیست؟ آیا می‌توان این نسخه از واتس‌اپ را به عنوان جایگزینی برای تلگرام نسخه دسکتاپ انتخاب کرد؟

ارسال نظر