واتس اپ از مرز یک میلیارد کاربر گذشت

 واتس اپ هم اکنون به موفقیت بزرگی دست یافته است. سرویس پیام رسان تلفن همراه متعلق به فیس بوک در حال حاضر یک میلیارد کاربر دارد. با کلیک همراه باشید.

واتس اپ از مرز یک میلیارد کاربر گذشت

به گزارش کلیک، این خبر خوبی برای مدیر عامل شرکت فیس بوک، مارک زوکربرگ است که دو سال پیش واتس اپ را با نوزده میلیارد دلار خریداری کرد و وعده داد که در آینده تبدیل به یکی از سیستم عامل های مهم ارتباطی در جهان خواهد شد. بنابر این فیسبوک قطعا می تواند اعلام کند که این اپلیکیشن حتی از فیسبوک مسنجر که تنها هشتصد میلیون کاربر دارد، محبوب تر است.

واتس اپ، قبل از این که به مالکیت فیسبوک درآید، چهارصد و پنجاه میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه داشت. فروش سالانه آن هم تنها چیزی حدود ده میلیون دلار بود، که از طریق حق اشتراک کاربران بود. البته فیسبوک ماه پیش واتس اپ را به کلی رایگان کرد و حالا درآمد آن از طریق برقراری ارتباط با مشتریان است. زاکربرگ هم در پستی در فیسبوک درآمدزایی واتساپ را از طریق برقراری ارتباط با مشتریان و همکاری در کسب و کار دانست.

این خبر، موازی با خبر یکی دیگر از سرویس های ارتباط جمعی اتفاق افتاد. گوگل هم امروز اعلام کرد که سرویس جی میل اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اگرچه معیارهای محاسبه فعالیت بر روی سرویس جیمیل با یک برنامه تلفن همراه کاملا متفاوت است، اما هر کدام از این دو در جایگاه خود نقش مهمی را ایفا می کنند.

منبع: theverge

ارسال نظر