ایده حذف جک هدفون آیفون ۷ از کجا آمده است؟

استیو جابز در زمان حضورش در اپل، ایده حذف ورودی‌ها بر روی کامپیوترهای اپل را مطرح کرد؛ حالا امروز می‌بینیم که این آرزوی اپل در آیفون‌ جدیدش به تحقق پیوسته است.

ایده حذف جک هدفون آیفون ۷ از کجا آمده است؟

کلیک-اپل آرزوهای خود در ساخت یک کامپیوتر را در آیفون ۷ برآورده کرد. خلاقیت ساخت هدفون‌های بی‌سیم و حذف ورودی ۳٫۵ میلی‌متری چیزی است که اپل سال‌ها به دنبال آن بوده است. در زمان جوانی دو فرد خلاق اپل یعنی استیو جابز و وزنیاک (Wozniak) ؛آن دو اولین کامپیوتر خود را در یک گاراژ ساختند. در آن زمان استیو جابز ایده‌ای را مطرح کردند که تأکید آن بر روی حذف ورودی‌های اضافی بر روی دستگاه بود.

قطعاً و بدون شک تغییراتی که ما امروزه در محصولات اپل مشاهده می‌کنیم سیر تکاملی داشته و سیر تکاملی آیفون ۷ نیز از ایده ساده‌سازی در مک بوک های اپل شروع می‌شود. اگر شما به iMac و iPod نگاه کنید بی‌شک سیر تکاملی درروند شکل‌گیری آن‌ها را می‌توانید به‌وضوح مشاهده کنید.

امروزه ما کامپیوترهای همراه و یا همان لپ‌تاپ‌ها راداریم و می‌توانیم آن‌ها را با خود به هرجایی ببریم. ایده کاهش دادن ورودی‌ها بر روی مک بوک ها و کامپیوترهای اپل ایده بسیار خوبی بوده که حالا بر روی آیفون ۷ پیاده شده است.

ایده حذف جک هدفون آیفون 7 از کجا آمده است؟

حذف جک هدفون در آیفون حرکت بزرگی در عرصه تکنولوژی بوده است. اگر با دقت به این روند تکنولوژی نگاه کنید کم‌کم تمام سیم‌ها از بین می‌روند و ارتباط از طریق Wi-Fi یا بلوتوث جای آن‌ها را می‌گیرد. اگر ۱۰ سال پیش کسی از حذف شدن سیم شارژ و نداشتن نقشی در شارژ کردن صحبت می‌کرد کسی صحبت‌های او را باور نمی‌کرد ولی امروزه نه‌تنها شاهد شارژ بی‌سیم دستگاه‌ها هستیم بلکه دیگر حتی برای موسیقی گوش دادن هم نیازی به سیم نداریم و تنها امواج ارتباطی هستند که همه‌چیز را به هم متصل می‌کنند.

شرکت اپل انتقادهای زیادی را راجع به حذف جک ۳ میلی‌متری هدفون شنیده است ولی در پاسخ به همه انتقادها این‌گونه برخورد کرده است که این تغییر به نفع همه است. قطعاً انجام این کار شهامتی می‌خاست که فقط از عهده کمپانی بزرگی مانند اپل برمی‌آمد. البته یکی از معایبی که کاربران با آن اشاره‌کرده بودند کوچک بودن هدفون‌های بلوتوثی و امکان گم‌شدن آن‌ها بوده است.

حالا اپل با حذف جک هدفون همه را مجبور کرده است تا از هدفون‌های بی‌سیم که کیفیت صدای بهتری نیز دارد استفاده کنند. هم‌چنین اپل از هدفون‌های Beats که با سیستم AirPod tech ساخته‌شده‌اند خبر داد که این گام می‌تواند حرکت بسیار خوبی در بالا بردن کیفیت صدا و ترغیب مخاطبان به استفاده از هدفون‌های بدون سیم کند.

ایده حذف جک هدفون آیفون 7 از کجا آمده است؟

چالشی که اپل با آن روبرو است این است که باید در سیستم سخت‌افزاری بسیار دقیق عمل کند. مطمئناً اگر در سیستم اتصال هدفون‌های بی‌سیم به دستگاه مشکلی ایجاد شود حسابی همه را شاکی می‌کند چون دیگر حتی ورودی هدفونی هم وجود ندارد که به‌عنوان جایگزین استفاده شود.

با نگاه به تاریخچه این ایده و بودن نام استیو جابز در پشت این ایده می‌تواند گواه بر معتبر بودن و بی‌عیب بودن آن باشد، قطعاً این ایده و ایده‌های شبیه با آن در اپل یک‌شبه زاده نمی‌شوند.

یکی از عیوب بزرگ و غیرقابل‌انکار هدفون‌های بی‌سیم شارژ شدن آن‌ها است. کاربر مجبور است در هر بار شارژ کردن تلفن همراه خود هدفون‌های خود را هم شارژ کند که این موضوع برای کاربران کمی آزاردهنده است.

با این سرعت سرسام‌آور پیشرفت تکنولوژی دیدن هدفون‌های بدون سیم و حذف ورودی‌ها در دستگاه‌ها؛ کم‌کم در همه بخش‌ها فراگیر می‌شود.

ارسال نظر