محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در تصاویر سه بعدی آیفون ۸ آشکار شد

تصاویر سه بعدی که از پرچمدار بعدی آیفون با نام احتمالی آیفون ۸ (Apple iPhone 8) یا اپل آیفون ایکس (Apple iPhone X) منتشر شده، نشان داد که محل قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در این گوشی مشابه گلکسی اس ۸ خواهد بود. برای جزییات بیشتر در ادامه با کلیک همراه باشید.

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در تصاویر سه بعدی آیفون ۸ آشکار شد

به گزارش کلیک ، عکسی از مدل سه بعدی آیفون ۸ توسط یکی از کاربران وب‌سایت چینی Weibo انتشار پیدا کرد که جزییات جدیدتری از قاب پشتی این محصول را نشان می‌دهد. بر اساس این مدل سه بعدی، پرچمداران اپل و سامسونگ اشتراک‌های زیادی با یکدیگر دارند.

شرکت سامسونگ بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت حسگر اثر انگشت Galaxy S8 را در زیر صفحه نمایش قرار نداده و آن را بر روی قاب پشتی کنار دوربین تعبیه کرده است. ظاهرا شرکت اپل نیز با قرار دادن این سنسور در پایین صفحه نمایش آیفون ۸ مشکل داشته و از آن صرفنظر کرده است. بعضی تحلیلگران معتقدند که همین امر سبب شده تا احتمالا این محصول با کمی تاخیر و در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود. ولی ظاهرا مشکلات اپل به همین جا ختم نمی‌شود، به نظر می‌رسد این کمپانی با بکارگیری سنسور سه بعدی در دوربین برای شناسایی چهره مالک گوشی نیز به مشکل برخورده است.

عکس‌های منتشر شده از آیفون ۸، تفاوت بین این محصول با پرچمدار جدید سامسونگ را مشخص می‌شود؛ سامسونگ سنسور اثر انگشت را با فاصله کمی از دوربین گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تعبیه کرده است که شاید باعث شود کاربران انگشت خود را اشتباها بر روی لنز دوربین قرار دهند بجای سنسور اثر انگشت. اپل برای رفع این احتمال، میانه قاب پشتی آیفون ۸ را بهترین محل برای قرار دادن این حسگر دانسته و آن را دورتر از لنزهای عمودی دوربین قرار داده است.

لازم به ذکر است که این تنها یک طرح سه بعدی است و بطور رسمی تایید نشده، بدین معنا که ممکن است مدل نهایی کاملا متفاوت باشد.

ارسال نظر