کدام شرکت از شکست نوت۷ بیشترین نفع را می برد؟

با توجه به این که دومین فراخوان برای جمع آوری گوشی های نوت۷، پس از انفجارهای پی در پی آن، منتشر شده است، باید منتظر حضور رقبای جدیدی برای تصاحب سهم بازار سامسونگ باشیم.

کدام شرکت از شکست نوت۷ بیشترین نفع را می برد؟

به گزارش کلیک، در حالی که سامسونگ به شدت مشغول عیب یابی گوشی خود می باشد، ممکن است در این میان بسیاری از کاربران خود را از دست دهد و تنها میزان کمی به این شرکت وفادار بمانند. با وجود این که سامسونگ در این بین غرامت ۱۰۰ دلاری را هم برای کاربران به علاوه قیمت اصلی گوشی در نظر گرفته است، اما باز هم کاربران نمی توانند بدون گوشی هوشمند باشند و مسلما تعداد بالایی از آن ها برند گوشی خود را عوض می کنند. پیش بینی می شود در میان ۲٫۵ میلیون نفری که از کاربران نوت۷ بوده اند، بیش از ۲ میلیون نفر با سامسونگ خداحافظی کرده و رو به سوی کمپانی دیگری بیاورند.

در میان همه شرکت ها، به نظر می رسد بیشترین اقبال با گوشی هوشمند تازه وارد و منحصر به فرد گوگل، به نام پیکسل باشد. البته اپل آیفون۷ هم رقیب سرسختی است و با دوربین زوم اپتیکال خود می تواند رقیب جدی به حساب آید، اما چون سیستم عامل نوت۷ اندروید بوده و سیستم عامل پیکسل هم اندروید است (در واقع بهترین نوع اندروید هم هست)، انتظار می رود کاربران بیشتر به سمت پیکسل جذب شوند. البته در این میان تولیدکنندگانی مانند ال جی، سونی، هوآوی و موتورولا هم هستند که می توانند شانس استقبال کاربران سامسونگ را داشته باشند. اما خوشحال کننده ترین خبر برای سامسونگ می تواند این باشد که کاربران این شرکت به یک مدل پایین تر از سری گوشی های این شرکت روی آورند، و از انواع گوشی های رنگارنگ موجود در بازار چشم پوشی کنند. البته این تصمیم کمی سخت به نظر می رسد.

به هر حال، انفجار نوت۷ اتفاقی بوده که دامن گیر سامسونگ شده و ضربه بزرگی به این کمپانی بزرگ زده است. شاید این که برخی شرگت ها بخواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند کار درستی نباشد، اما رقابت همین است و سطح شرکت های بزرگ این جا مشخص می شود.

ارسال نظر