فعال‌ترین کمپانی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء کدام شرکت است؟

 پیشرفت تکنولوژی طی چند سال اخیر فوق‌العاده بوده است. هم اکنون تکنولوژی‌های اینترنتی و دستگاه‌های هوشمند تنها در تبلت‌ها و گوشی‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه روز به روز شاهد استفاده بیشتر آن‌ها در لوازم اطرف خود هستیم.

فعال‌ترین کمپانی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء کدام شرکت است؟

به عنوان مثال می‌توانید تلویزیون‌های هوشمند جدید و اندرویدی را در نظر بگیرید که کاملا هوشمندانه عمل کرده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

کلیک- کمپانی‌های بزرگ تولید کننده‌ی دستگاه‌های هوشمند نظیر سامسونگ، ال‌جی، اینتل و ... از دیرباز دریافتند که در آینده‌ی نزدیک تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت و دستگاه‌های هوشمند بیشتر و بیشتر در زندگی روزمره‌ی بشر مداخله خواهند داشت. از این رو آن‌ها سعی کردند که به تولید لوازمی بپردازند که نسبت به قبل هوشمندتر و دقیق‌تر عمل کنند. هم اکنون نسخه‌های متنوعی از این لوازم‌های هوشمند در بازار موجود هستند. به عنوان مثال می‌توان به یخچال‌ فریزرهای پیشرفته و هوشمند جدید و یا دستگاه های تهویه پیشرفته‌ی امروزی اشاره کرد.

هنگامی که یک لوازم الکترونیکی به طور هوشمند طراحی شود، قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت و همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های هوشمندی همچون تبلت‌ها و موبایل‌ها را خواهد داشت. این فرآیند به طور اختصاصی در دنیای پر از تکنولوژی امروزی Internet of Things یا اینترنت اشیاء نامگذاری می‌شود و در برخی از منابع به طور اختصاری با وازه‌ی loT مشخص می‌گردد. طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء بودیم و کمپانی‌هایی همچون ال‌جی و سامسونگ پروژه‌های بسیار عظیمی را در این زمینه به مرحله‌ی اجرا رساندند. بنابراین بدون تردید سرمایه‌گذاری‌های عظیمی نیز در این زمینه انجام شده است. اما به تازگی یک مرجع تحلیل اطلاعات مرتبط با تکنولوژی اشیاء با دیدی متفاوت میزان فعالیت شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی اینترنت اشیاء را مورد بررسی قرار داده و نهایتا آمار جالب توجه‌ای را ارائه کرده است.

1

این منبع اخبار روز منتشر شده از سوی تقریبا 2000 کمپانی فعال در زمینه‌ی اینترنت اشیاء را در شبکه‌‌های اجتماعی نظیر توییتر، لینکدین و ... دنبال کرده و نهایتا بر اساس تعداد مطالب و اخباری که هر یک از این شرکت‌ها در زمینه‌ی اینترنت اشیاء منتشر کرده‌اند، آن‌ها را دسته بندی کرده است. در مرحله‌ی آخر هم با تناسب‌گیری از میزان مطالب مرتبط با اینترنت اشیاء و سایر مطالب منتشر شده از سوی این شرکت‌ها و ضرب آن در عدد 100 به درصد فعالیت هر یک از این کمپانی‌ها در زمینه‌ی اینترنت اشیاء دست پیدا کرده است. بنابراین روش بررسی و آنالیز اطلاعات این منبع بسیار نو و جالب توجه محسوب می‌شود. اما نتایج به دست آمده از این هم جالب‌تر خواهند بود.

بر اساس گزارش این کمپانی، میزان فعالیت شرکت کره‌ای سامسونگ در زمینه‌ی اینترنت اشیاء برابر با 28 درصد بوده و این شدت فعالیت منجر شده که سامسونگ در لیست برترین‌ شرکت‌های فعال در زمینه‌ی اینترنت اشیاء به جایگاهی بهتر ار جایگاه نهم دست پیدا نکند. با این وجود در بین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید محصولات اندرویدی، شرکت سامسونگ فعال‌ترین کمپانی مشارکت کننده در پروژه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء بوده است. شرکت کره‌ای ال‌جی هم در این زمینه 27 درصد فعالیت داشته و رتبه‌ی یازدهم فعال‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی اینترنت اشیاء را به خود اختصاص داده است. اپل در این زمینه از رقیب همیشگی و کره‌ای خود یعنی سامسونگ پیشی گرفته و با کسب امتیاز 29 درصدی، جیاگاه هفتم را به خود اختصاص داده است. شرکت اینتل هم در این رده‌بندی با سهم 41 درصدی خود جایگاه ششم را کسب کرده است. شاید جالب است بدانید که در این لیست گوگل هم جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. درصد فعالیت شرکت گوگل در زمینه‌ی اینترنت اشیاء 53 درصد بوده است. اما برترین کمپانی لیست ارائه شده کدام شرکت است؟

بر اساس آمار ارائه شده، شرکت اینتل فعال‌ترین کمپانی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء بوده است. 71 درصد از فعالیت‌های این شرکت در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با اینترنت اشیاء بوده است. در این رده‌بندی کمپانی IBM جایگاه دوم و مایکروسافت جایگاه سوم را از آن خود کرده‌اند. هر یک از این شرکت‌هایی که در لیست ارائه شده حضور داشتند، به نوعی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء فعالیت می‌کردند. در این بین کمپانی سامسونگ تنها شرکت غیرآمریکایی بوده که در میان 10 شرکت برتر فعال در زمینه‌ی اینترنت اشیاء قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کمپانی چینی هوآوی در این لیست جایگاه چندم را به خود اختصاص داده است. طبق گزارشات ارائه شده، هوآوی جایگاه بیستم را از آن خود کرده میزان فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌ی اینترنت اشیاء چیزی در حدود 15 درصد بوده است. بنابراین هم اکنون حداقل با توجه به آمار ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی، اینتل فعال‌ترین کمپانی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء محسوب می‌شود.

2

منبع: androidheadlines

ارسال نظر