چه بازی هایی در سال 2016 منتشر خواهند شد؟

سال 2015 یکی از بهترین سال های بازی های ویدیویی بود. در نمایشگاه E3 2015 بازی های زیادی معرفی شدند که برخی از این بازی ها در سال 2015 منتشر شدند و برخی دیگر در سال آینده میلادی عرضه خواهند شد.

چه بازی هایی در سال 2016 منتشر خواهند شد؟

به گزارش کلیک ، در سال 2015 بازی های بزرگی مانند Fallout 4، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، Need For Speed 2015، FIFA 16، Call of Duty Black Ops 3، The Withcer 3، Assassins Creed Syndicate، و بازی های بزرگ دیگری برای کنسول های نسل هشتم مایکروسافت و سونی عرضه شدند. همانطور که اطلاع دارید بازی The Witcher 3: Wild Hunt بهترین بازی سال 2015 انتخاب شد و توانست رقیب های سرسختی مانند فالوت 4 را شکست دهد. کم کم به سال آینده میلادی نزدیک می شویم. سال آینده نیز سال پرباری خواهد بود چرا که همچنان عناوین بسیار بزرگی در راه هستند و قرار است این بازی ها در سال 2016 عرضه شوند. در ادامه به بررسی سال آینده خواهیم پرداخت و به اطلاع شما کاربران رسانه کلیک خواهیم رساند که در سال 2016 چه بازی هایی عرضه خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

همان طور که در بالا اشاره کردیم،در نمایشگاه های گیمز کام 2015 و E3 2015 بازی های بی نظیری مانند Uncharted 4، Mafia 3، The Division و... معرفی شدند که متاسفانه برخی از این عناوین تا سال 2016 تاخیر خوردند و برخی دیگر نیز قرار بود در سال آینده میلادی عرضه شوند. در زیر به معرفی بازی های سال 2016 خواهیم پرداخت. البته این لیست تنها بر حسب اطلاعات و خبرهای منتشر شده کنونی نوشته شده و ممکن است در ماه های آینده برخی از عناوین با تاخیر منتشر شوند. (شایان به ذکر است که در این لیست، تمامی بازی های کنسول ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی و کنسول Wii U قرار دارند)

  • Mario & Luigi Paper Jam

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQCPftet/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

کمپانی Nintendo همیشه در ساخت فرانچایز Mario محبوب بوده است! این کمپانی قصد دارد در سال آینده نسخه جدید این بازی را با نام Mario & Luigi Paper Jam برای کنسول دستی 3DM عرضه کند. نسخه جدید فرانچایز ماریو در نمایشگاه E3 2015 در کنفرانس رسمی کمپانی Nintendo رونمایی شد. استودیوی Intelligent Systems وظیفه ساخت نسخه بعدی بازی ماریو یعنی بازی Mario & Luigi Paper Jam را بر عهده گرفته است. این بازی در تاریخ 22 ژانویه سال 2016 مصادف با روز جمعه 2 بهمن سال 1394 برای کنسول 3DM عرضه خواهد شد.

  • The Witness

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQhOXn0H/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

خالق و طراح indie-darling Braid با عرضه بازی The Witness به دنیای گیم باز می گردد! در این بازی جهان باز گیمرها باید به سراغ اکتشافات جدید بروند و هدف بازی نیز یک داستان فلسفی پیچیده است که از طریق پازل مبتنی بر خط باید اکتشافات جدیدی پیدا کنند. بازی The Witness در تاریخ 26 ژانویه سال 2016 مصادف با سه شنبه 6 بهمن ماه سال 1394 برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (پلی استیشن 4) و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Unravel

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQK8cDG7/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان خلاقانه Unravel که توسط کمپانی ColdWood Interactive در حال ساخت می باشد، یکی از جالب ترین عناوین سال 2016 محسوب می شود! شخصیت اصلی بازی که توسط یک نخ ساخته شده، شروع می کند تا جهان اطراف خود را به تنهایی بررسی کند. در این بازی گیمرها و کاربران باید توجه داشته باشند که چه میزان از نخ بدن شخصیت بازی Unravel را از دست داده اند و میزان نخ بدن این شخصیت را به صورت متعادل حفظ کنند. بازی Unravel در تاریخ 9 فبریه سال 2016 مصادف با سه شنبه 20 بهمن ماه سال 1394 برای کنسول های Xbox One و PlayStation 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی توسط کمپانی نامدار Electronic Arts منتشر خواهد شد.

  • XCOM 2

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQwT6LcD/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

بازی XCOM 2 که در حال حاظر توسط دو استودیوی Firaxis Games و Feral Interactive ساخته می شود، ادامه نسخه اول این فرانچایز یعنی بازی XCOM: Enemy Unknown است. در این نسخه گیمرها در دنیایی زندگی می کنند که این دنیا توسط بیگانگان کنترل می شود و برای نجات این دنیا، باید با بیگانگان مبارزه کنند. کارگردان این عنوان بی نظیر، آقای Jake Solomon، قول داده است که بازی XCOM 2 از نظر گرافیک و کیفیت خیلی بهتر از نسخه قبلی باشد و جلوه های ویژه و بصری زیادی در این نسخه وجود داشته باشد. در پایان، بازی XCOM 2 در تاریخ 5 فبریه سال 2016 مصادف با روز جمعه 16 بهمن ماه سال 1394 برای کامپیوترهای شخصی توسط کمپانی مشهور 2K Games منتشر خواهد شد.

  • Firewatch

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQ6mtdH4/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

بازی Firewatch یک بازی ماجراجویی اول شخص است که ماجرای این بازی پس از آتش سوزی بزرگ بد نام Yellowstone fires پارک volunteer اتفاق می افتد! این آتش سوزی بزرگ در سال 1988 اتفاق می افتد. داستان بازی از اینجا شروع می شود که شخصی زندگی خودش را رها می کند و تصمیم می گیرد دیدبان پارک بزرگ volunteer بشود. در این هنگام آتش سوزی بزرگی در پارک رخ می دهد و شما باید این آتش را مهار کنید. این عنوان مستقل در نمایشگاه E3 2015 به صورت رسمی معرفی شد. بازی مستقل Firewatch در حال حاظر توسط Campo Santo ساخته می شود و قرار است در تاریخ 9 فبریه سال 2016 مصادف با سه شنبه 20 بهمن ماه سال 1394 برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (PlaySTation 4) و کامیپوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، لینوکس و MacOS منتشر خواهد شد.

  • Street Fighter V

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQYdTnNb/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

بازی Street Fighter V در حال حاظر توسط استودیوی کپ کام و Dimps در حال توسعه می باشد. کمپانی بزرگ کپ کام در این نسخه قابلیت جدید مولتی پلیر را به بازی اضافه کرده تا گیمرها بتوانند به صورت آنلاین نیز با یکدیگر به مبارزه بپردازند. همچنین در این نسخه شاهد استفاده از قابلیت Cross Play هستیم! قابلیت Cross Play این اجازه را به گیمرها و کاربران می دهد که گیمرها با پلتفرم های مختلف با یکدیگر به مبارزه بپردازند. به عبارت دیگر کاربران کنسول PlayStation 4 می توانند با کاربران کامیپوترهای شخصی مبارزه کنند. طبق اطلاعات منتشر شده از این بازی، در ابتدای این عنوان، 16 شخصیت در بازی حضور خواهند داشت که پس از گذشت چند ماه بروز رسانی هایی توسط کپ کام برای این عنوان مورد انتظار منتشر خواهد شد که در این بروز رسانی ها شخصیت های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد. شایان به ذکر است که بازی Street Fighter V در تاریخ 16 فبریه سال 2016 مصادف با روز سه شنبه 27 بهمن ماه سال 1394 برای کنسول پلی استیشن 4 و پلتفرم کامپیوتر شخصی منتشر خواهد شد.

  • Far Cry Primal

https://static1.click.ir/servev2/MjAwZQLKSo5S/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

کمپانی محبوب و مشهور یوبی سافت در سال 2015 نسخه جدیدی از فرانچایز بی نظیر Far Cry را با نام Far Cry Primal معرفی کرد. داستان بازی Far Cry Primal به 10 هزار سال قبل از مسیح بر می گردد! زمانی که انسان های نخستین برای بدست اوردن غذا و پوشاک به شکار می رفتند و حیوانات جنگل را شکار می کردند. شما در این بازی شخصیت تاکار را مدیریت می کنید! تاکار یک شکارچی حرفه ای است که متاسفانه بخاطر جنگ های قبیله ای، تمام اعضای قبیله خود را از دست می دهد. به همین خاطر تاکار تصمیم می گیرد به سرزمین اوروس مهاجرت کند. در سرزمین اوروس قبیله ها با یکدیگر جنگ می کنند و شما هم باید در این جنگ ها شرکت کنید. در پایان، بازی Far Cry Primal در تاریخ 23 فبریه سال 2016 مصادف با 4 اسفند ماه سال 1394 توسط کمپانی یوبی سافت برای کنسول های نسل هشتم کمپانی مایکروسافت و سونی (ایکس باکس وان و پلی استیشن 4) منتشر خواهد شد. شایان به ذکر است که نسخه کامپیوترهای شخصی بازی Far Cry Primal در ماه مارس سال 2016 منتشر خواهد شد.

  • Tom Clancy's The Division

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQJZEpM8/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

جمعه سیاه نیوروک بسیار شلوغ می شود! همه مردم برای خرید وسایل جدید به بیرون و بازار می روند و این فرصت زمینه را برای شیوع یک بیماری فراهم می کند. بازی بی نظیر Tom Clancy's The Division توسط کمپانی Ubisoft Massive و استودیوی Red Storm Entertainment در حال ساخت می باشد. داستان بازی از روز جمعه سیاه شروع می شود. بیماری ای که کل نیوروک را فرا گرفته و کل شهر را به آشوب کشیده است. شما در نقش یک سرباز وظیفه دارید که شهر نیوروک را از فاجعه نجات دهید و نظم را در این شهر برقرار کنید. متاسفانه این بازی قرار بود در سال گذشته عرضه شود اما به دلایل های مختلف این بازی با تاخیر منتشر خواهد شد. بنا به اطلاعات منتشر شده، بازی Tom Clancy's The Division در تاریخ 8 مارس سال 2016 مصادف با سه شنبه 18 اسنفد ماه سال 1394 برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن و همچنین کامیپوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Dark Souls III

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQu1em9z/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان بی نظیر Dark Souls III در حال حاظر توسط استودیوی FromSoftware در حال توسعه و ساخت می باشد. این عنوان در نمایشگاه بزرگ E3 2015 به صورت رسمی معرفی شد. سری های جدید بازی دارک سولز همیشه پیشرفت خوبی نسبت به سری گذشته داشته اند و استودیو فرام سافتور همیشه قابلیت ها و ایده های جدیدی در نسخه بعدی بازی دارک سولز به بازی اضافه می کند. بنا به ادعای کمپانی سازنده، نسخه سوم بازی دارک سولز وسیع تر و جذاب تر از نسخه های پیشین خواهد بود. در پایان شایان به ذکر است که بازی Dark Souls III در تاریخ 24 مارس سال 2016 مصادف با پنجشنبه 1 فروردین ماه سال 1395 برای کنسول های نسل هشتم Xbox One و PlayStation 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی توسط کمپانی فرام سافتور و استودیوی Bandai Namco Entertainment منتشر خواهد شد.

  • Quantum Break

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQJqqxq1/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

زمان به زندگی کل ما انسان ها و موجودات دیگر معنا داده است! اگر زمان را بتوانیم متوقف کنیم، بسیاری از اتفاق ها رخ نخواهد داد. سازندگان بازی بی نظیر مکس پین و بازی Alane Wake در حال توسعه بازی جدیدی با نام Quantum Break هستند! داستان بازی از اینجا شروع می شود که همه انسان ها علم و دانش بسیار زیادی دارند. بدون شک در این صورت انسان ها با یکدیگر برای بدست آوردن مقام و ثروت با یکدیگر به جنگ می پردازند. قدرت شما در این بازی علاوه بر سلاح، زمان نیز است. در واقع قدرت اصلی شما در بازی Quantum Break تسخیر زمان خواهد بود. اگر شما بتوانید زمان را تسخیر کنید، چه کاراهایی را انجام می دادید؟! بازی Quantum Break هم اکنون توسط استودیوی Remedy Entertainment در حال ساخت می باشد و قرار است در تاریخ 5 آپریل سال 2016 مصادف با سه شنبه 17 فروردین ماه سال 1395 به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتم کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان منتشر شود.

  • Ratchet & Clank

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQDnrGzT/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

اگر یکی از گیمرهای قدیمی باشید، حتما با نام بازی Ratchet آشنا هستید! کمپانی سونی در سال 2002 بازی ای با نام Ratchet برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر کرد. به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این عنوان، سونی نسخه پلی استیشن 3 بازی Ratchet & Clank را نیز منتشر کرد. حال کمپانی سونی تصمیم گرفته تا نسخه بازسازی شده عنوان Ratchet & Clank را برای کنسول نسل هشتم خود یعنی پلی استیشن 4 عرضه و خاطرات گیمرها را دوباره زنده کند. کمپانی سونی به صورت تایید کرد که نسخه پلی استیشن 4 بازی Ratchet & Clank تنها نسخه بازسازی شده نخواهد بود و محیط ه، سلاح ها و جلوه های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهد شد. در پایان لازم به ذکر است که بازی Ratchet & Clank در تاریخ 12 آپریل سال 2016 مصادف با سه شنبه 24 فروردین ماه سال 1395 برای کنسول پلی استیشن 4 به صورت انحصاری منتشر خواهد شد.

  • Star Fox Zero

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQRvcyhW/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان Star Fox Zero یک بازی در سبک 3D scrolling shooter است که توسط استودیوی Platinum Games و Nintendo Entertainment Analysis & Development در حال توسعه می باشد. این بازی ابتدا قرار بود در ماه نوامبر سال 2015 برای کنسول Wii U به صورت انحصاری منتشر شود که متاسفانه بنا به دلایلی این عنوان تا سال 2016 با تاخیر رو به رو شد. گیمرها در این بازی کنترل خلبان را به دست می گیرند و به تجربه این بازی خواهند پرداخت. نسخه قبلی این عنوان با نام Star Fox 64 حدود 18 سال پیش عرضه شده بود و کمپانی Nintendo با عرضه نسخه جدید این فرانچایز، خاطره بسیاری از گیمرهای قدیمی را زنده می کند. بازی Star Fox Zero قرار است در تاریخ 22 آپریل سال 2016 مصادف با جمعه 3 اردیبهشت ماه سال 1395 به صورت انحصاری برای کنسول Wii U عرضه شود.

  • Uncharted 4: A Thief's End

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQngVeuz/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

شاهکار استودیوی ناتی داگ نیازی به تعریف و تمجید ندارد! فرانچایز بی نظیر Uncharted سال هاست که به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن عرضه می شود و این عنوان کمک زیادی به افزایش فروش کنسول های کمپانی سونی کرده است. در آخرین نسخه از این فرانچایز شخصیت Nathan که از سفرهای ماجراجویانانه خود باز می گردد، بردار خود یعنی سم را پیدا می کند و اتفاق هایی در این نسخه رخ خواهد داد. سازندگان بازی Uncharted 4: A Thief's End مدتی پیش به صورت رسمی اعلام کردند که با عرضه Uncharted 4: A Thief's End، فرانچایز آنچارتد به اتمام خواهد رسید و دیگر شاهد عرضه نسخه جدید از این سری نخواهیم بود. در پایان لازم است بدانید بازی Uncharted 4: A Thief's End در تاریخ 26 آپریل سال 2016 مصادف با سه شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1395 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 توسط بخش سرگرمی کمپانی سونی منتشر خواهد شد.

  • Battleborn

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQjUAf5h/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان Battleborn یک بازی در سبک اول شخص شوتر است که توسط استودیوی Gearbox Software در حال ساخت می باشد و توسط کمپانی 2K Games عرضه خواهد شد. داستان این بازی مورد انتظار در آینده اتفاق می افتند. در آینده چند قهرمان امید نجات جهان را دارند و آماده مقابله با هر نوع خطری هستند. شما یکی از این قهرمانان هستید و باید کل جهان را نجات دهید. البته برای نجات جهان برخی قدرت های ویژه ای دارید که به کمک این قدرت ها جهان را نجات خواهید داد. بازی Battleborn در تاریخ 3 می سال 2016 مصادف با سه شنبه 14 اردیبهشت ماه سال 1395 برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Mirror's Edge Catalyst

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQsuotZi/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

اگر نمایشگاه E3 2013 را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که کمپانی الکترونیک آرت در کنفرانس رسمی خود از بازی جدیدی با نام Mirror's Edge Catalyst رونمایی کرد و در نمایشگاه های بعدی مانند E3 2014 و E3 2015 و همچنین گیمزکام 2015 شاهد انتشار تریلرها و خبرهای زیادی از این عنوان بودیم. در واقع بازی Mirror's Edge Catalyst ادامه نسخه قبلی این فرانچایز است که در این نسخه جدید به دنبال اهدافی خواهید بود که در سال 2008 و در نسخه قبلی به آن ها دست نیافتید. البته سازندگان درباره بازی Mirror's Edge Catalyst اعلام کردند که طراحی شهر کاملا جدید است و با نسخه قبلی تفاوت های زیادی دارد. شخصیت اصلی بازی Mirror's Edge Catalyst کامل تر شده و به دنبال یافتن جواب سوالاتی مانند: چه کسی بوده؟ چه اتفاق هایی رخ داده تا به این مکان برسد؟ خواهد بود. عنوان محبوب و مورد انتظار Mirror's Edge Catalyst در تاریخ 24 می سال 2016 مصادف با سه شنبه 4 خرداد ماه سال 1395 برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و کامیپوترهای شخصی توسط کمپانی الکترونیک آرت منتشر خواهد شد.

  • Deus Ex: Mankind Divided

https://static1.click.ir/servev2/MjAwZQx8ZUqF/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عملیات اکشن cyberpunk بار دیگر باز می گردد! نسخه قبلی این فرانچایز با نام Deus Ex: Human Revolution در سال 2011 منتشر شد و توانست یکی از محبوب ترین بازی های نسل هفتم شود. کمپانی Square Enix به دلیل محوبیت زیاد و موفقیت این عنوان تصمیم گرفت که نسخه بعدی این بازی را تولید کند. داستان بازی Deus Ex: Mankind Divided ادامه نسخه قبلی خواهد بود اما این بدان معنی نیست که نسخه جدید یک عنوان تکراری باشد. یکی از دلایل محبوبیت این بازی، آزادی عمل گیمرهاست که برای به اتمام رساندن مراحل راه های بسیاری زیادی وجود دارد که گیمرها متناسب با سلیقه خودشان می توانند یکی از این راه ها را انتخاب کرده و مراحل را به اتمام برسانند. نسخه بعدی بازی Deus Ex این آزادی عمل را حفظ کرده تا موفقیت نسخه قبلی را بدست آورد. در حال حاظر استودیوی Eidos Montreal و استودیوی Nixxes Software BV وظیفه ساخت این نسخه را به عهده دارند. عنوان Deus Ex: Mankind Divided در تاریخ 23 آکوست سال 2016 مصادف با سه شنبه 2 شهریور ماه سال 1395 برای پلتفرم های Xbox One، PlayStation 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • No Man's Sky

https://static1.click.ir/servev2/MjAwZQ3RXvf5/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان No Man's Sky را می توان جز سبک های اکشن علمی-تخیلی دسته بندی کرد. بنا به ادعای کمپانی سازنده بازی No Man's Sky، استودیوی Hello Games، این عنوان مستقل یکی از بهترین بازی های تاریخ ویدیویی خواهد بود و سازندگان قول داده اند که گیم پلی این بازی ماجراجویی پایان ناپذیر است و گیمرها هیچ گاه احساس خستگی نخواهند کرد. در شروع بازی همه گیمرها از یک نقطه بازی خود را شروع نخواهند کرد بلکه هر گیمر در سفینه و کشتی فضای منحصر به فردی بازی را آغاز می کنند و در آسمانی بی کران به سفر کردن مشغول می شوند. در هنگام سفره های خود وارد حریم منطقه فضایی دیگر گیمرها خواهید شد و در این صورت حریف شما تصمیم جنگ با شما را می گیرد. عنوان بی نظیر و مستقل No Man's Sky توسط استودیوی Hello Games در حال ساخت می باشد. این بازی در ماه ژوئن سال 2016 مصادف با خرداد-تیر ماه سال 1395 برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (پلی استیشن 4) و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Mass Effect Andromeda

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQpNgXp6/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

بدون شک فرانچایز Mass Effect یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی های ویدیویی محسوب می شود. نسخه قبلی این فرانچایز با نام Mass Effect 3 در سال 2012 منتشر شد که فروش بسیار بالایی را تجربه کرد. مدتی پیش در نمایشگاه بزرگ E3 2015 استودیوی BioWare و شرکت الکترونیک آرت از نسخه جدید این فرانچایز با نام Mass Effect Andromeda رونمایی کردند. داستان بازی Mass Effect Andromeda در خلاف نسخه های پشین کاملا متفاوت است و دیگر شاهد حضور شخصیت دوست داتشنی شپرد نخواهیم بود. البته سازنده این بازی به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه جدید بازی Mass Effect از نظر داستانی و گیم پلی مشابه نسخه های پیشین است اما داستان این نسخه، ادامه داستان های نسخه پیشین نخواهد بود. عنوان مورد انتظار Mass Effect Andromeda در تاریخ نامشخصی از سال 2016 برای کنسول های نسل هشتم کمپانی مایکروسافت و سونی (ایکس باکس وان و پلی استیشن 4) و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Crackdown 3

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQIzjA0O/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

در کنفرانس رسمی کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2014، مایکروسافت از عنوان جدیدی با نام Crackdown 3 رونمایی کرد. طبق اطلاعات منتشر شده این بازی به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. این عنوان توسط شعبه بریتانیا استودیوی Reagent Games در حال ساخت می باشد و وظیفه انتشار این بازی بر عهده کمپانی بزرگ مایکروسافت است. کارگردان عنوان Crackdown 3 آقای David Jones است که ایشان یکی از افراد مشهور صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شوند. بنا به ادعای ایشان، محیط بازی Crackdown 3 به صورت صد در صد تخریب پذیر خواهد بود و گیمرها می توانند محیط بازی را تخریب کنند. برای ساخت این عنوان، استودیوی Reagent Games از موتور قدرتمند Unreal Engine 4 استفاده کرده تا یک بازی بی نظیری را در اختیار گیمرها قرار دهد. لازم به ذکر است که بازی Crackdown 3 در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول هشتم کمپانی مایکروسافت (ایکس باکس وان) منتشر خواهد شد.

  • Cyberpunk 2077

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQrKdc6z/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

همیشه پیشرفت بشر موجب ایجاد جنگ و دعوا بوده و پیشرفت تنها دشمنی و جنگ را برای بشر بیشتر کرده است. عنوان محبوب Cyberpunk 2077 که توسط استودیوی نامدار CD Projekt Red (سازنده بازی بی نظیر The Witcher 3: Wild Hunt) در حال ساخت می باشد، روایت گر این موضوع خواهد بود. داستان بازی Cyberpunk 2077 از سال 2077 شروع می شود، زمانی که بشر به علم تقویت بدن دست یافته است. هدف این پروژه نجات جان انسان ها بود که متاسفانه همه چیز همان طور که پیش بینی می شد پیش نرفت و جهان را به سمت نابودی کشاند. دیوانگان قابل کنترل نیستند و مردم به braindance وابسته شده اند و همه این ها بخاطر پروژه تقویت بدن به وجود آمد. عنوان بی نظیر Cyberpunk 2077 قرار است در سال 2016 منتشر شود. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این بازی برای کدام پلتفرم ها منتشر خواهد شد، اما طبق پیش بینی های انجام شده شاهد عرضه این بازی بر روی کنسول های نسل هشتم Xbox One و PlayStation 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی خواهیم بود.

  • Dishonored 2

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQQSzlH6/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

در 9 اکتبر سال 2012 شاهد عرضه بازی Dishonored از سوی کمپانی Bethesda Softworks بودیم. در نمایشگاه E3 2015 کمپانی بتسدا از نسخه دوم فراچایز محبوب Dishonored رونمایی کرد. داستان بازی Dishonored 2 مربوط به 15 سال بعد از شکست پادشاه Lord Regent است. در این زمان شخصی ناشناس تاج و تخت پادشاهی را از امپراتور Emily Kaldwin گرفته و خود را پادشاه سرزمین معرفی می کند. در این هنگام وضعیت سرزمین نامناسب و شهر پر از هرج و مرج و شلوغی است. در حال حاظر استودیوی Arkane Studios در حال ساخت نسخه دوم فرانچایز Dishonored است و کمپانی Bethesda Softworks نیز وظیفه انتشار این بازی را به عهده دارد. متاسفانه کمپانی بتسدا هنوز تاریخ انتشار دقیق این بازی را مشخص نکرده و طبق گفته ها و اطلاعات منتشر شده، بازی Dishonored 2 در سال 2016 برای پلتفرم های Xbox One, PC, PlayStation 4 منتشر خواهد شد.

  • DOOM

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQmauVt9/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

بدون شک سری بازی DOOM یکی از محبوب ترین و بهترین عناوین تاریخ دنیای گیم است. اگر یک گیمر قدیمی باشید، حتما نام بازی DOOM را بارها شنیده اید. در سال 2008 کمپانی Bethesda Softworks به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه جدید بازی DOOM در حال ساخت می باشد. پس از گذشت 3 سال، یعنی در سال 2011 این کمپانی مجددا اعلام کرد که ساخت نسخه جدید بازی DOOM از نو شروع شده است. سرانجام در نمایشگاه بزرگ E3 2015 در کنفرانس کمپانی بتسدا، نام بازی DOOM بر روی نمایشگر صفحه نمایش داده شد و استودیوی بتسدا به صورت رسمی از نسخه بعدی بازی دوم با نام DOOM 4 رونمایی کرد. داستان نسخه جدید این عنوان ادامه داستان نسخه های پیشین خواهد بود. البته استودیوی سازنده این بازی، استودیوی id Software، ادعا می کند که عنوان DOOM 4 با نسخه های پیشین تفاوت های زیادی خواهد داشت و این نسخه یک نسخه تکراری به حساب نخواهد آمد. هم اکنون کمپانی بتسدا سافتور و استودیوی id Software در حال توسعه نسخه چهارم بازی DOOM هستند. متاسفانه تاریخ انتشار دقیق این نسخه هنوز مشخص نشده و طبق خبرهای موجود در این رابطه، بازی DOOM 4 در سال 2016 برای کنسول های نسل هشتم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Dreams

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQwxdQR8/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

همان طور که اطلاع دارید در حال حاظر کمپانی Media Molecule، سازنده سری بازی های LittleBigPlanet و Tearaway، هم اکنون مشغول ساخت و توسعه بازی عجیب Dreams است. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در خصوص بازی Dreams قابل دسترس نیست. استودیوی سازنده این عنوان، در آخرین صحبت های خود اعلام کرده است که بازی Dreams یک عنوان سرگرم کننده ای خواهد بود و این بازی می تواند گیمرها را برای مدت زیادی سرگرم نگه دارد. همچنین استودیوی Media Molecule هیجان انگیز بودن و جذاب بودن بازی Dreams را شبیه بازی محبوب LittleBigPlanet می داند و اعتقاد دارد که بازی انحصاری Dreams یک محصول پر از نوآوری است. هنوز اطلاعاتی در خصوص داستان این بازی منتشر نشده و کمپانی سازنده دلیل آن را کامل نبودن بازی می داند. عنوان Dreams به کارگردانی آقای Alex Evans در سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

  • Final Fantasy VII Remake

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQdkiyXd/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان Final Fantasy VII Remake ساخته کمپانی CyberConnect2 و Square Enix یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2016 ترقی می شود. این عنوان که قرار است به صورت انحصاری در سال 2016 برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (PlayStation4) منتشر شود. کمپانی Square Enix در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که بازی Final Fantasy VII Remake به صورت چند قسمتی برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. بدین صورت پس از گذشت چند ماه شاهد عرضه قسمت های بعدی این بازی خواهیم بود. شخصیت اصلی این عنوان، کلود استرایف نام دارد. داستان بازی از اینجا شروع می شود که شرکتی با نام شرکت شینرا در حال نابود کردن دنیا است. در این هنگام شخصیت کلود استرایف به کمک دیگران سعی می کند که جهان را نجات دهد و برای جلوگیری از نابود شدن دنیا به مبارزه می پردازد. در پایان، شایان به ذکر است که بازی Final Fantasy VII Remake در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول playStation4 توسط استودیوی Square Enix منتشر خواهد شد.

  • Final Fantasy XV

https://click.ir/wp-content/uploads/2015/12/Final-Fantasy-XV.jpg

بازی محبوب Final Fantasy XV هم اکنون توسط چهار استودیوی Square Enix, Avalanche Studios, XPEC Entertainment, HexaDrive در حال ساخت می باشد و در پایان کمپانی Square Enix وظیفه انتشار این بازی را بر عهده دارد. شما در این بازی در نقش نوکتیس خواهید بود. پدر نوکتیس، رجیس، پادشاه سرزمین خود است. رجیس برای محافظت از سرزمین و قبیله خود محافظ های جادویی را در اطراف سرزمین خود قرار می دهد تا امنیت را در سرزمین و قبیله خود به وجود بیاورد. متاسفانه این محافظ های جادویی دیگر نیرویی نداشته و به همین خاطر قبیله رجیس و فرمانروایی این سرزمین را در برابر دشمن خود یعنی سرزمین نایفلهایم آسیب پذیر کرده است. شما در بازی Final Fantasy XV باید به همراه دوستان از سرزمین خود محافظت کنید و پادشاهی را به دست نایفلهایم ها دهید. متاسفانه کمپانی Square Enix تاریخ انتشار دقیق این بازی را مشخص نکرده ولی بنا به اطلاعات منتشر شده در نمایشگاه توکیو گیم 2015، بازی Final Fantasy XV در سال 2016 برای کنسول های نسل هشتم شرکت مایکروسافت و سونی (Xbox One و PlayStation 4) منتشر خواهد شد.

  • Abzu

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQXdEK6I/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

استودیوی تازه ساخت Giant Squid Studios در حال حاظر مشغول ساخت عنوان خلاقانه ای به نام Abzu است. داستان بازی Abzu برگرفته از افسانه های Mesopotamian است که گیمرها در بازی Abzu به کشف اسرار پنهان در اقیانوس ها و زیر آب ها خواهند پرداخت. عنوان خلاقانه Abzu اولین پروژه آقای Matt Nava در استودیوی تازه ساخت Giant Squid Studios محسوب می شود. ایشان در کارنامه خود ساخت بازی های محبوب Flower و Journey را دارد. همچنین استودیوی 505 Games قرار است که در سال 2016 بازی Abzu را برای کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر کند. متاسفانه تاریخ انتشار دقیق این بازی مشخص نشده است.

  • Gears of War 4

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQgmf1Zb/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

فرانچایز خارق العاده Gears of War یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های تاریخ دنیای گیم است. کمپانی مایکروسافت با عرضه انحصاری بازی Gears of War برای کنسول ایکس باکس توانست فروش کنسول خود را افزایش دهد. صاحب امتیاز فرانچایز Gears of War، کمپانی معروف Epic بود که مدتی پیش این کمپانی اعلام کرد که قصد ساخت نسخه بعدی بازی محبوب Gears of War را ندارد. سپس کمپانی بزرگ مایکروسافت وارد عمل شد و امتیاز این سری را از کمپانی اپیک خریداری کرد. سرانجام در نمایشگاه E3 2015 در کنفرانس رسمی کمپانی مایکروسافت، نام Gears of War 4 مشاهده شد و مایکروسافت به صورت رسمی از نسخه بعدی سری گرز اف وار رونمایی کرد. بنا به اطلاعات منتشر شده، استودیوی The Coalition وظیفه ساخت نسخه چهارم این فرانچایز بی نظیر را بر عهده دارد. متاسفانه کمپانی مایکروسافت و The Coalition هنوز اطلاعاتی درباره داستان بازی Gears of War 4 منتشر نکردند. در آخرین تریلر منتشر شده از این بازی، شاهد دو شخصیت به نام های JD و Kait بودیم و خبری از قهرمان و فرمانده مارکوس نبود! هنوز مشخص نیست که فرمانده مارکوس و همراهان او در نسخه چهارم بازی گرز اف وار حضور دارند یا خیر. همچنین تا به امروز اطلاعاتی درباره دشمنان بازی Gears of War 4 منتشر نشده است. در پایان شایان به ذکر است که بازی بی نظیر و مورد انتظار Gears of War 4 در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتم کمپانی مایکروسافت (ایکس باکس وان) منتشر خواهد شد.

  • The Last Guardian

https://static1.click.ir/servev2/MjAwZQNwCwmY/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

عنوان The Last Guardian یا همان آخرین نگهبان در حال حاظر استودیوهای Team Ico, Sony Computer Entertainment, SCE Japan Studio, Gen Design در حال ساخت می باشد. متاسفانه این عنوان برای اولین بار در نمایشگاه E3 2009 حضور داشت اما تا به امروز شاهد عرضه این بازی نبودیم. هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان بازی The Last Guardian منتشر نشده است ولی طبق تریلرهای منتشر شده از این بازی می توانیم حدس بزنیم که گیمرها در این بازی شخصیت یک پسر بچه را مدیریت خواهند کرد. گویا دوست این پسر بچه یک هیولا است و بدون شک این هیولا در مراحل بازی به شخصیت اصلی بازی کمک خواهد کرد. در نمایش های اولیه از بازی The Last Guardian مشاهده کردیم که هیولا داستان ما یعنی تریکو زخمی شده و گویا شکارچیان قصد شکار این هیولا را داشتند. در پایان باید خدمت شما کاربران عزیز رسانه بزرگ کلیک عرض کنیم که بازی The Last Guardian در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

  • Hellblade

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQPBNhMv/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

در نمایشگاه E3 2015 و در کنفرانس رسمی کمپانی سونی شاهد نمایش تریلر جدیدی از یک بازی نا آشنا بودیم. پس از اتمام تریلر کمپانی سونی به صورت رسمی از بازی جدیدی به نام Hellblade رونمایی کرد. بنا به اطلاعات منتشر شده در حال حاظر استودیوی Ninja Theory مشغول ساخت بازی Hellblade می باشد. تا به امروز شاهد عرضه اطلاعاتی در خصوص داستان بازی Hellblade نبودیم و از تریلرهای منتشر شده از این بازی می توانیم دریافت کنیم که شخصیت اصلی بازی، Senua نام دارد که در قصد سفر به جهنم را دارد. سازندگان ادعا می کند که بازی Hellblade از نظر داستانی بسیار پربار خواهد بود و یک داستان بی معنی و بی هدفی را نخواهد داشت. همچنین استودیوی Ninja Theory اعلام کرد که بازی Hellblade یک عنوان AAA خواهد بود. این عنوان در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. اما کاربران و دارندگان کنسول Xbox One نگران نباشند چرا که این بازی پس عرضه برای PlayStation 4، برای کنسول Xbox One نیز عرضه خواهد شد.

  • Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

https://static2.click.ir/servev2/MjAwZQqzwlXe/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

کمپانی مشهور یوبی سافت به تازگی از نسخه جدید فرانچایز محبوب Tom Clancy's Ghost Recon به نام Wildlands رونمایی کرده است. اما نسخه Wildlands بازی Tom Clancy's Ghost Recon تفاوت زیادی با نسخه های پیشین داشته و در این نسخه بازی به صورت جهان باز طراحی شده است. عنوان Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands هم اکنون توسط چند استودیوی Ubisoft Paris, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Milan, Ubisoft Romania, Ubisoft Reflections, Ubisoft Annecy در حال ساخت می باشد و در نهایت این بازی مورد انتظار را کمپانی یوبی سافت در سال 2016 منتشر خواهد کرد. در این عنوان جهان باز، Bolivia یکی از بزرگترین تامین کننده های کوکائین است و شما وظیفه مقابله با Bolivia را دارید. در حال حاظر اطلاعات زیادی درباره گیم پلی و داستان نسخه Wildlands بازی گاست رکون در دسترس نیست. این عنوان در تاریخ نامشخصی از سال 2016 برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Horizon Zero Dawn

https://static0.click.ir/servev2/MjAwZQC2wDci/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

فرانچایز Killzone یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن است! سازندگان این بازی تصمیم گرفتند که با ساخت بازی جدیدی در سبک اکشن به نام Horizon Zero Dawn دوباره به صنعت گیم باز گردند. داستان اصلی بازی Horizon Zero Dawn در آینده رخ می دهد. زمانی که تعداد انسان های روی کره زمین کاهش یافته و ربات های حیوانی روز به روز بیشتر و بیشتر می شوند و زندگی در کره زمین را برای انسان ها به نحوی غیرممکن کرده اند. هم اکنون استودیوی Guerrilla Games مشغول توسعه بازی Horizon Zero Dawn می باشد. طبق ادعای این استودیو، بازی Horizon Zero Dawn دارای چرخه شبانه روزی است و در محیط بازی کوهستان، جنگل و خانه های ویران شده انسان ها وجود خواهد داشت و گیمرها احساس تکراری و خستگی نخواهند کرد. بازی مورد انتظار Horizon Zero Dawn در تاریخ نامشخصی از سال 2016 به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (پلی استیشن 4) توسط کمپانی Sony Computer Entertainment منتشر خواهد شد.

  • Homefront: The Revolution

https://static1.click.ir/servev2/MjAwZQrhKZgR/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

شاید یکی از بدشانس ترین بازی های تاریخ، عنوان Homefront: The Revolution باشد! بازی Homefront: The Revolution ابتدا توسط کمپانی THQ در حال توسعه بود که بخاطر مشکلات مالی ورشکست شد. کمپانی کرایتک از فرصت پیش آمده استفاده کرد و حق امتیاز بازی Homefront: The Revolution را از کمپانی تی اچ کیو خریداری کرد. متاسفانه کمپانی کرایتک نیز در سال 2014 ورشکست شد و کمپانی Deep Silver امتیاز این بازی را خریداری کرد. در حال حاظر استودیوی Deep Silver در حال توسعه و ساخت بازی Homefront: The Revolution می باشد. این عنوان یک بازی شوتر و جهان باز است. داستان بازی چهار سال بعد از واقعه نسخه اول بازی را بازگو می کند. در این زمان کره شمالی که تعداد نیروهای جنگی خود را افزایش داده، به ایالات متحده آمریکا حمله می کند و شما در نقش یک سرباز وفادار، با دشمنان خود جنگ خواهید کرد. بازی Homefront: The Revolution در تاریخ نامشخصی از سال 2016 برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

  • Mafia III

https://static3.click.ir/servev2/MjAwZQXvKXve/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

فرانچایز مافیا از گذشته از نظر داستانی بسیار غنی بوده و همه گیمرها عنوان مافیا را با داستان آن می شناسند! در سال 2010 کمپانی 2K Games نسخه دوم بازی خارق العاده مافیا را عرضه کند و تا نمایشگاه E3 2015، خبری از عرضه نسخه جدید این فرانچایز به گوش نمی رسید. حوادث بازی در سال 1368 و در شهر New Orleans اتفاق خواهد افتاد. زمانی که یک سرباز ویتنامی از جنگ باز می گردد و وارد گروه The Black Mob می شود و به دنبال انتقام می رود. شما در نسخه مافیا 3 در نقش این سرباز ویتنامی خواهید بود. عنوان Mafia III در حال حاظر توسط استودیوی 2K Czech در حال ساخت می باشد و کمپانی 2K Games وظیفه انتشار این بازی را بر عهده دارد. بازی Mafia III در تاریخ نامشخصی از سال 2016 برای کنسول های نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

در پایان خدمت شما کاربران عزیز رسانه کلیک عرض می کنیم که تمامی اطلاعات و توضیحات و همچنین بازی های ذکر شده در این پست، برحسب اطلاعات قابل دسترس در این تاریخ گردآوری شده و ممکن است برخی از این عناوین با تاخیر رو به رو شوند و همچنین عناوین جدیدی در آینده معرفی و در سال 2016 عرضه شوند.

در پایان این مقاله، دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رابطه با عناوین سال آینده (2016) با ما و دیگر کاربران رسانه بزرگ کلیک در میان بگذارید.

منبع: Cnet

ارسال نظر