نقد و بررسی بهترین خودرو های برقی

اگرچه خودروهای هیبریدی سروصدای زیادی در بازار فروش راه انداختند، اما صنعت وسایل نقلیه الکتریکی اعم از خودرو برقی نیز به طرز آرام و مطلوبی در حال پیشرفت است.

نقد و بررسی بهترین خودرو های برقی

کلیک- نکته عجیب قیمت نسبتاً پایین این نوع خودروهاست که رانندگی با آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. البته نگرانی‌هایی در مورد طول عمر باتری وجود دارد. البته زیرساخت‌های شارژ عمومی (حدود 6000 مکان شارژ در بریتانیا وجود دارد و به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها در منطقه 1 از راه‌آهن زیرزمینی لندن قرار دارند) می توانند این مشکل را تا حدودی رفع کند.
در اینجا به معرفی 10 خودروی برقی می‌پردازیم که تا به امروز به مرحله آزمایش رسیده‌اند. از ابرخودروی جدید Tesla، نمونه‌های مستحکم سبک‌وزن (که هزینه سوخت آن‌ها متناسب با میزان کارکردشان است) گرفته تا خودروهایی که به عنوان " دلقک ماشین‌های عجیب‌و غریب" شناخته می‌شوند.
قابل‌ذکر است که قیمت‌ها به صورت تقریبی یا پایه‌ای اعلام می‌شود.

1

  • BMWi3

بهترین انتخاب برای همه علاقه‌مندان به رانندگی

i3 اولین و برترین خودروی برقی جهان به عنوان نمونه نهایی اتومبیل الکتریکی شهری، رونمایی شده و جایزه T3 2014 را دریافت کرد.
موتور قدرتمند الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار- طی مسافت 62-0 مایل برساعت در 7.2 ثانیه- تحسین‌برانگیز است. هنر طراحی داخلی آن با دو صفحه‌نمایش خودنمایی می‌کند.
امکانات داخلی آن، نمونه خاصی از سیستم Connect Drive شرکت BMW است. دارای دو صفحه نمایشگر روی فرمان خودرو و دیگری روی داشبورد است. تجهیزات خارجی BMWi یک Remote iPhone جدید و نرم‌افزار اندرویدی است که با اتصال به اتومبیل قبل از حرکت قادر به کنترل میزان باتری و نظارت و تغییر شرایط آب و هوایی مانند به خارگیری شیشه‌ها خواهد بود.
مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین ویژگی i3 حرکت سریع و برق‌آسای آن است که آینده را به ما یادآوری می‌کند. ترکیب جدید Range Extender i3 جوابگوی نگرانی در مورد برد حرکتی این اتومبیل است.

  • قیمت: شروع از 25.680 پوند
  • برد حرکتی: 120 مایل 60-0 در 7.2 ثانیه

2

  • Volkswagen e-Golf

اتومبیل نمادین گلف از شرکت فولکس، بیانگر بازار متوسط در صنعت اتومبیل‌سازی است.
اکنون این مدل تمام الکتریکی و تنظیمات سفارشی مانند توقف خودکار و کنترل کروز تحت نظارت رادار در دسترس است. به پوشیدن لباسی شباهت دارد که صفحه‌نمایش لمسی روی آن نصب شده است. این ماشین مانند i3 مقرون به صرفه و مناسب برای رانندگی است اما قطعاً احساس ارزشمندی یا کسل‌کنندگی را القا نمی‌کند.
خودرو برقی که تمام ذهنیات ما را در مورد وسایل نقلیه برقی به چالش می‌کشد.

  • قیمت: 25000 پوند

3

  • Tesla Model S P90D

بهترین انتخاب برای رقابت با ابرخودروها

صحبت در مورد Tesla با توجه به قوانین متعارف اتومبیل‌سازی دشوار است زیرا شرکت سازنده در کالیفرنیا از اقدام هرکاری بر اساس اصول متداول سرباز می‌زند. به‌عنوان‌مثال مدل P90D را در نظر بگیرید که درست شبیه مدل دیگری از S است اما فن‌آوری موتور دوگانه و اجزای باتری پیشرفته باعث شده تا گوی سبقت را از سایر ابرخودروها برباید.
طراحی جذاب P90D بر اساس مدل P85D بوده که به نوبه خود مبتنی بر مدل موتوردوگانه استاندارد است اما عملکرد آن به ویژگی‌های آن می‌افزاید. اعداد پسوندی برابر با انرژی خروجی از باتری‌های لیتیوم یونی است (85 کیلووات در ساعت)، بنابراین نیازی نخواهد بود که یک ریاضیدان اجزا P90D را موشکافی کند.
در واقع، این دانلود برنامه نرم‌افزار نامعقولی است که بر یک صفحه‌نمایش سرگرم‌کننده، کلیدی اضافه کرده که 'Ludicrous Mode' نام دارد. این حالت بیشترین مقدار نیرو را رها کرده و موجب می‌شود در مدت 2.8 ثانیه، 62-0 مایل بر ساعت فضایی مانند یک سالن مسطح را طی کند. در ضمن هنگامی‌که شما در هر نقطه‌ای با قابلیت اشتعال زیاد از رانندگی باز می‌ایستید، 300 مایل از محدوده کلی را می‌پیماید. آیا این قابل‌توجه‌ترین خودروی برقی حال حاضر در بازار فروش است؟ بدون شک این‌طور خواهد بود.

  • قیمت: 85700 پوند
  • برد حرکتی: 300 مایل 60-0 در 2.8 ثانیه

4

  • Renault ZOE Dynamique Nav

بهترین انتخاب اقتصادی و سازگار با محیط‌ زیست

اقتصادی‌ترین خودروی برقی شرکت رنو با رنگ و لعاب تیره‌تری وارد بازار شده که jet-black Dynamique Nav نام دارد، مدلی با امکانات داخلی که مکان خوبی را برای گردش و رانندگی چندساعته ایجاد می‌کند.
باتری‌ها و موتورها بدون تغییر باقی‌مانده‌اند بدین معنی که برد رانندگی در حدود 100 مایل است اما وجود شارژر سریع Chameleon مشخصه جدیدی در امکانات داخلی است که باتری را در حدود 30 دقیقه شارژ می‌کند.
از دیگر امکانات داخلی اضافه شده می‌توان به سیستم صوتی سه‌بعدی ARKAMYS، حسگرهای عقبی جهت پارک ماشین و دوربین وارونه برای جلوگیری از برخوردهای ناخواسته اشاره کرد. نمونه مجهز به شارژ سریع هم با مقدار 500 پوند بیشتر قابل‌دسترس است.

  • قیمت: 15045 پوند
  • برد حرکتی: 130 مایل 60-0 در 8.4 ثانیه

5

  • Nissan Leaf 2015-16

بهترین انتخاب برای رانندگان پیرو شیوه قدیمی

ممکن است به سراغ Specsayers بروید و بخواهید نگاه دقیق‌تری بر مدل به‌روزرسانی شده LEAF داشته باشید اما مطمئن باشید تغییراتی اتفاق افتاده است. بدنه خارجی آن دستخوش پیشرفت‌های آئرودینامیکی و چراغ‌های جلویی LED کم‌نور اضافه شده و سیستم پارک خودکار و مشاهده اطراف ماشین و صفحه لمسی جدید نیز به طراحی داخلی آن شکل جدیدی بخشیده است.
اما بزرگ‌ترین تفاوت، وجود باتری 30 کیلوواتی است که نیرو برای حرکت در شعاع 155 مایلی و شرایط جوی معمولی را تأمین می‌کند.
با مبلغ 19490 پوند (البته با هزینه ماهانه اجاره باتری; می‌توانید ماشین و باتری را یک‌جا خریداری کنید) می‌توان صاحب یک خودروی برقی شد. قیمت، عملکرد پیشرفته باتری و تعداد دفعات کمتر شارژ آن را به آسان‌ترین و ارزان‌ترین مدل تبدیل می‌کند.

  • قیمت: 19490 پوند
  • برد حرکتی: 155 مایل

6

  • Kia Soul EV

بهترین انتخاب برای طرفداران محیط‌ زیست با لوازم زیاد

درحال حاضر، SUVهیبریدی مدل جذابی بوده و در کنار برندهایی چون مرسدس بنز، ولوو و پورشه قرار می‌گیرد اما تعداد کمی از آن‌ها به عنوان خودروی کاملاً برقی شناخته می‌شوند.
KIA در سال گذشته با مدل Soul EV وارد این چالش شد. مدلی که در آن موتورها و باتری برقی جایگزین موتورهای آلوده‌کننده شده است. هزینه شارژ آن 2.80 پوند بوده و در صورت کنترل جریان انرژی و تهویه مطبوع، شما را تا 132 مایل همراهی خواهد کرد.
ظاهر خوبی دارد و برخی ویژگی‌های سفارشی EV آن را برجسته‌تر می‌سازد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از چرخ‌های آلیاژی سبک‌وزن 16 اینچی با لاستیک‌های مقاومت نورد فوق‌العاده پایین، پنجره مشبک صاف برای بهبود کارایی ایرودینامیکی، سیستم نقشه‌یاب پیشرفته که نزدیک‌ترین محل شارژ را نمایش می‌دهد.

  • قیمت: 23695 پوند
  • برد حرکتی: 133 مایل 60-0 در 10.8 ثانیه

7

  • VW e-up

بهترین انتخاب برای افرادی با پارکینگ‌های کوچک

اجازه ندهید این ظاهر کوچک شما را نا امید کند زیرا e-up در زیر این ظاهر کوچکش فن‌آوری قابل‌توجهی را پنهان کرده است. وزن سبک، راحتی، باتری‌های یونی لیتیومی (60 کیلوواتی) و جدیدترین موتوربرقی با آخرین فن‌آوری (قدرت 80 اسب بخار) از ویژگی‌های این خودروی کوچک است.
ممکن است مورد چشم‌گیری نداشته باشد اما برای رانندگی در شهر به اندازه کافی تیز و چالاک به نظر می‌رسد و نیروی گشتاوری خوبی دارد. حداکثر برد حرکتی آن 90 مایل است و باتری‌ها با اتصال به جریان مستقیم برق تنها در 30 دقیقه شارژ می‌شوند.
این خودرو عمدتاً با توجه به نیازهای ساکنین شهرها طراحی شده اما برای مسافت‌های طولانی‌تر نیز امکاناتی دارد. در واقع آخرین سیستم سرگرمی، چراغ‌های LED، کروز کنترل، ترمز اضطراری و سیستم ناوبری ماهواره‌ای از مشخصه‌های این خودرو است. به خاطر حفظ سلامت باتری هرگز آن‌ها را به طور هم‌زمان روشن نکنید.

  • قیمت: 24795 پوند
  • برد حرکتی: 93 مایل 60-0 12.4 ثانیه
ارسال نظر