کدام نکسوس اندروید N و O را می‌گیرد؟

گوگل به‌تازگی یک لیست منتشر کرده و در آن زمان انتشار نسخه‌های اندروید و دستگاه‌های نکسوس را درج کرده است. با توجه به این لیست می‌توان فهمید کدام‌یک از دستگاه‌ها دیگر به‌روز نخواهند شد.

کدام نکسوس اندروید N و O را می‌گیرد؟

به گزارش کلیک، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت سری نکسوس گوگل این مساله است که آن‌ها معمولا اولین‌هایی هستند که به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند و همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی دارند.

گوگل به‌وضوح می‌گوید که دستگاه‌های نکسوس وی هر نسخه جدید اندروید را دو سال پس از ورود به پلی استور دریافت خواهند کرد درحالی‌که وصله‌های امنیتی به دستگاه‌های سازگار سه سال پس‌ازآنکه آخرین بار برای نکسوس در دسترس بوده‌اند ارسال می‌شود.

درحالی‌که بیانه گوگل کاملا واضح است اما همچنان چشم‌انداز معینی برای آن‌ها داشت. گوگل اخیرا یک لیست ارائه کرده است که برخی از دستگاه‌های جدید نکسوس و تاریخ پایان دریافت به‌روزرسانی اندروید آنان را درج کرده است.

No guaranteed Android version updates after Device
September 2017 Nexus 5X
September 2017 Nexus 6P
October 2016 Nexus 9
October 2016 Nexus 6
October 2015 Nexus 5
July 2015 Nexus 7 (2013)
November 2014 Nexus 10

نکسوس ۶P و ۵X آخرین‌هایی هستند که به سهام اندروید افزوده‌شده‌اند و هردو اندروید N و احتمالا سال آینده اندروید O را خواهند گرفت. علاوه بر این نکسوس ۶ و نکسوس ۹ پس از اکتبر ۲۰۱۶ هیچ به‌روزرسانی دریافت نخواهند کرد. این به این معنی است که ما کاملا مطمئن نیستیم برای آن‌ها اندروید N منتشر شود. در گذشته انتشار نسخه‌های اندروید چیزی را به ما آموختند و آن این است که معمولا گوگل، اندروید را در اواخر اکتبر و یا اوایل نوامبر منتشر می‌کند. متاسفانه مالکین تلفن‌ها و تبلت نکسوس قدیمی سهمی از اندروید جدید نخواهند داشت.

ارسال نظر