کدام گوشی بهترین سلفی های دنیا را می گیرد؟

اگر مثل خیلی از کاربران گوشی های هوشمند اهل گرفتن سلفی باشید حتما کنجکاو هستید که بدانید کدام یک از گوشی بهترین سلفی ها را می گیرد. برای دانستن این موضوع ادامه مطلب را بخوانید.

کدام گوشی بهترین سلفی های دنیا را می گیرد؟

کلیک- در طول سال های اخیر دوربین‌ های سلفی خیلی مورد توجه خریداران قرار گرفته‌ است. در این بین گوشی ‌های هوشمند که پرچمدار بازار هستند به دلیل داشتن سخت افزار های قدرتمند و دوربین ‌های با کیفیت اهمیت بیشتری دارند. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کدام گوشی هوشمند بهترین دوربین سلفی را دارد؟ در این مطلب سعی می کنیم مقایسه ای بین دوربین های سلفی چهار پرچمدار موجود در بازار انجام دهیم تا از بین آن ها گوشی که بهترین سلفی را می گیرد مشخص کنیم.

این مقایسه بین گوشی‌ های هوشمند آیفون ۷ پلاس، گلکسی اس ۷ اج ، ال جی V20 و سونی اکسپریا XZ صورت می گیرد و در آن همه مشخصات دوربین و کیفیت آن‌ ها بررسی می شود. تصاویری که در متن آورده شده است همه از یک جهت گرفته شده و از تنظیمات پیش ‌فرض برای گرفتن آن‌ ها استفاده شده است.

۱- چمن ‌زار سبزتر به نظر می ‌رسد

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

دوربین سامسونگ گلکسی اس 7 اج سامسونگ گلکسی اس ۷ اج اکسپریا XZ اکسپریا XZ ال جی V20 ال جی V20 آیفون 7 پلاس آیفون ۷ پلاس

تصویری که با گوشی آیفون ۷ پلاس گرفته شده در گوشه بالایی سمت چپ و گلکسی اس ۷ اج در گوشه بالایی سمت راست، ال جی V20 در قسمت پایینی راست و اکسپریا XZ در قسمت پایینی سمت چپ گذاشته شده است.

آخرین عکس با آیفون ۷ پلاس گرفته شده که همانطور که می بینید تصویر را شاد و زنده نشان می دهد. این دوربین بهترین کیفیت را از نظر رنگ در تصاویر بالا ارائه داده است.

عملکرد گلکسی اس ۷ اج کاملا فرق می کند. در این تصویر رنگ ‌ها بسیار کسل کننده به نمایش در ‌آمده است.

گوشی هوشمند ال جی V20 دارای عملکرد بهتری میان سه دستگاه اندرویدی دیگر است. دوربین این گوشی رنگ پوست را صاف نشان می دهد و رنگ ‌ها تقریبا زنده هستند.

گوشی هوشمند اکسپریا XZ هم برای عکاسی سلفی مناسب است. این گوشی دنیای متفاوت تری از تصاویر دیگر را ایجاد کرده است. به این ترتیب باید بگوییم در این مرحله آیفون ۷ پلاس بهترین دوربین سلفی را دارد.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم سونی اکسپریا XZ
سوم ال جی V20
چهارم گلکسی اس ۷ اج

۲-همان شخص، همان نور: تفاوت زیاد

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

apple-iphone-7-plus-1 آیفون ۷ پلاس lg-v20-1 ال جی V20 samsung-galaxy-s7-edge-1 گلکسی اس ۷ اج sony-xperia-xz-1 سونی اکسپریا

با اینکه در تصاویر گرفته شده از یک شخص و از یک نور یکسان استفاده شده اما نتایج کار باهم تفاوت زیادی دارد. تصویر اول با آیفون ۷ پلاس گرفته شده و چشم انداز مناسبی را از چهره شخص و نور کلی نشان می دهد. غیر از این هر چهار مدل چهار رنگ اصلی متفاوت را از صورت شخص ارائه کرده اند.

گلکسی اس ۷ اج در این مورد نیز خوب عمل نکرده و در معرض تاریکی قرار دارد. تصویر گرفته شده توسط این گوشی بیش‌تر از سه تصویر دیگر مصنوعی به نظر می ‌رسد.

ال جی V20 نسبت به گلکسی اس ۷ اج بهتر عمل کرده است اما اکسپریا XZ سونی هم چنان برای عکاسی مناسب تر است. البته باید گفت که این مدل نیز در این زمینه عالی نیست و رنگ سفید صورت متمایل به آبی نشان داده شده است.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم سونی اکسپریا XZ
سوم گلکسی اس ۷ اج
چهارم ال جی V20

۳- تفاوت چشم‌ انداز

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

lg-v20-2 ال جی V20 samsung-galaxy-s7-edge-2 گلکسی اس ۷ اج sony-xperia-xz-2 اکسپریا XZ apple-iphone-7-plus-2 آیفون ۷ پلاس

در مرحله سوم مقایسه ای را از نظر چشم انداز بین گوشی های مختلف انجام داده ایم. در کل چشم انداز تصاویر با هم متفاوت است. اما آیفون ۷ پلاس چشم انداز بهتری را ارائه داده است. با اینکه همه تصاویر در یک فاصله گرفته شده اما نمونه های متفاوتی را ارائه کرده اند.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم سونی اکسپریا XZ
سوم ال جی V20
چهارم گلکسی اس ۷ اج

۴- سلفی دسته‌ جمعی

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

lg-v20-3 ال جی V20 sony-xperia-xz-3 سونی اکسپریا samsung-galaxy-s7-edge-3 گلکسی اس ۷ اج apple-iphone-7-plus-3 آیفون ۷ پلاس

مورد دیگری که باید بررسی شود نحوه و کیفیت دوربین ها در سلفی دسته‌ جمعی است. همانطور که می دانید برای سلفی گرفتن دسته‌ جمعی نیاز به چشم‌ انداز وسیعی داریم. اما کدام یک از این پرچمدار ها برای سلفی دسته‌ جمعی مناسب تر هستند؟

جزییات در تصویر مربوط به گلکسی اس ۷ اج حالت زبری دارد. اما در مجموع باید گفت کیفیت مطلوبی را در سلفی دسته‌ جمعی یا گروهی ارائه نمی‌ دهد.

ال جی V20 لبه‌ های نرمی را در تصویر ایجاد کرده و نسبت به گلکسی اس ۷ اج ضعیف ‌تر است.

اکسپریا XZ سونی تمرکز زیادی را روی تشخیص چهره دارد و جزئیات را خیلی دقیق نشان می دهد. اما ایرادی که می توانیم برای آن مطرح کنیم این است که رنگ پوست را متمایل به نارنجی ارائه کرده است. آیفون ۷ پلاس میان پرچمداران بهترین کیفیت و بهترین چشم ‌انداز را دارد و رنگ‌ های اضافی در تصویر گرفته شده با آن محو شده است.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم اکسپریا XZ
سوم گلکسی اس ۷ اج
چهارم ال جی V20

۵- نگاه کارشناسی

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

lg-v20-4 ال جی V20 apple-iphone-7-plus-4 آیفون ۷ پلاس samsung-galaxy-s7-edge-4 گلکسی اس ۷ اج sony-xperia-xz-4 سونی اکسپریا

اگر به تصاویر بالا نگاه کنید می بینید که گلکسی اس ۷ اج تصویر را بسیار کارتونی نشان داده است. تنها دوربین آیفون بهترین حالت را به نمایش گذاشته است.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم اکسپریا XZ
سوم ال جی V20
چهارم گلکسی اس ۷ اج

۶- داخل خانه

مقایسه دوربین سلفی گوشی های پرچمدار

sony-xperia-xz-5 اگسپریا XZ samsung-galaxy-s7-edge-5 گلکسی اس ۷ اج lg-v20-5 ال جی V20 ۷-img-0384-1-custom آیفون ۷ پلاس

تصاویر سلفی که بیرون از محیط خانه گرفته شده است تفاوت ‌های زیادی با تصاویر گرفته شده در خانه دارد. تصاویر در زیر نور شدید دارای جذابیت زیادی نیستند اما می ‌توان گفت که همه تصاویر در محیط خانه کیفیت بهتری دارند.

رتبه بندی

اول آیفون ۷ پلاس
دوم اکسپریا XZ سونی
سوم ال جی V20
چهارم گلکسی اس ۷ اج

جمع بندی

بررسی های مختلفی برای انتخاب بهترین دوربین سلفی در میان پرچمدار های موجود در بازار صورت گرفت. اما خود تصاویر گرفته شده با دوربین ها به طور کاملا واضح تفاوت بین آن ها را نشان می دهد.

خیلی از برند ها هستند که تلاش می کنند بهترین دوربین را برای گوشی های تولیدی خود در نظر بگیرند اما با بررسی گوشی های اندرویدی که در سال جاری وارد بازار شده اند می توان پی برد سازندگان اندروید زیاد به این موضوع توجه نداشته و در زمینه دوربین سلفی خوب عمل نکرده اند. این موضوع را می توان به راحتی با دیدن تصاویر مشاهده کرد.

برعکس در رابطه با گوشی های اپل مثل آیفون ۷ پلاس باید گفت با کیفیتی که دوربین آن دارد می توان بهترین سلفی ها را گرفت.

ارسال نظر