چه گوشی هایی اندروید ۷ نوقا را دریافت می کنند؟

در این مطلب لیستی از گوشی های شرکت های مختلف را ارائه خواهیم داد که اندروید ۷ نوقا در حال حاضر برای آن ها منتشر شده است و یا در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد. البته ممکن است در آینده تغییراتی در این لیست ایجاد شود.

چه گوشی هایی اندروید ۷ نوقا را دریافت می کنند؟

به گزارش کلیک - اندروید ۷ جدیدترین نسخه عرضه شده اندروید است که تاکنون برای برخی از گوشی ها منتشر شده است و برخی از گوشی ها نیز همراه با آن عرضه شده اند؛ اما تعداد بسیار زیادی از گوشی ها این نسخه از اندروید را هنوز دریافت نکرده اند. در این مطلب قصد داریم اسامی گوشی هایی که این نسخه را دریافت کرده اند و یا به زودی دریافت خواهند کرد، بیان کنیم؛ برخی از اطلاعات ذکر شده در این مطلب توسط شرکت های سازنده گوشی ها تایید شده است و برخی از اطلاعات نیز بر اساس حدسیات و شایعات مطرح شده است. اطلاعات ذکر شده در این مطلب بر اساس اطلاعات رسمی و غیر رسمی منتشر شده تا تاریخ ۸ فروردین سال جاری، بیان شده است و ممکن است در آینده تغییراتی در لیست گوشی های مذکور ایجاد شود.

برخی از شرکت ها این نسخه از اندروید را به صورت تدریجی برای گوشی های خود منتشر می کنند و ممکن است همه کاربران یک گوشی به صورت همزمان این نسخه از اندروید را دریافت نکنند؛ بنابراین ممکن است این نسخه از اندروید برای یک گوشی خاص در یک کشور منتشر شود؛ اما کاربران همان گوشی در کشورهای دیگر باید چندین هفته و یا حتی چندین ماه برای دریافت این نسخه از اندروید منتظر بمانند. در ضمن در برخی از موارد، فایل آپدیت اندروید ۷ باید توسط اپراتورهای عرضه کننده گوشی، نیز تایید شود؛ بنابراین کاربرانی که گوشی های آن ها توسط اپراتورهای خاصی عرضه شده است، حتی باید زمان بیشتری منتظر بمانند. به هر حال برای اطلاع یافتن از اسامی گوشی هایی که امکان به روزرسانی آن ها به اندروید ۷ در آینده نزدیک و یا در حال حاضر وجود دارد، با ما همراه باشید.

گوگل چندین مرتبه این نسخه از اندروید را مورد آزمایش قرار داده است و اگر شما هم می خواهید اندروید ۷ نوقا را امتحان کنید، می توانید نسخه آزمایشی آن را که برای تعداد زیادی از گوشی ها منتشر شده است، دریافت کنید.

گوشی ها و وسایل گوگل

همیشه زمانی که نسخه جدیدی از اندروید عرضه می شود، گوشی های نکسوس جزء نخستین گوشی های دریافت کننده نسخه جدید هستند. البته گوشی نکسوس ۵ به دلیل اینکه سه سال پیش عرضه شده است و سخت افزار آن کمی قدیمی است؛ قادر به دریافت این نسخه از اندروید نیست.

گوشی های نکسوس ۵x، نکسوس ۶، نکسوس ۶P، نکسوس ۹، نکسوس Player (انتشار برای این گوشی آغاز شده است).

گوشی نکسوس ۵ (منتشر نخواهد شد)

گوشی های قدیمی تر نکسوس (مشخص نیست)

دستگاه های Google Play ( آگوست ۲۰۱۶)

دستگاه های Android One (آگوست ۲۰۱۶)

موتورولا

زمانی که موتورولا متعلق به گوگل بود، نسخه های جدید اندروید سریعا برای گوشی های این شرکت منتشر می شد، اما از زمانی که این شرکت تحت مالکیت لنوو قرار گرفته است، متاسفانه سرعت روند انتشار نسخه های جدید اندروید برای گوشی های این شرکت، کمی کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که سیستم عامل برخی از گوشی های این شرکت مانند موتو E3 و برخی از گوشی های قدیمی سری Moto G این شرکت، دیگر به روز رسانی نخواهند شد.

گوشی های Moto G4، Moto G4 Plus و Moto Z (به روز رسانی آغاز شده است)

گوشی های Moto G4 Play، Moto X Pure Edition، Moto X Play، Moto X Force، Moto X style، Moto Z Play و Moto Z Play Force (در سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود)

سامسونگ

معمولا نسخه های جدید اندروید چندین سال پس از عرضه گوشی های پرچم دار این شرکت، نیز برای آن ها عرضه خواهد شد؛ اما در مورد گوشی های میان رده این شرکت این چنین نیست و این گوشی ها نسخه های جدیدتر کمتری دریافت خواهند کرد. در مورد گوشی های ارزان قیمت این شرکت هم باید گفت که حداکثر یکی از نسخه های جدید اندروید، پس از عرضه آن ها برای آن ها منتشر می شود و حتی ممکن است هیچ نسخه جدیدی برای این گوشی ها منتشر نشود. هنوز لیست کامل گوشی های سامسونگ که نسخه اندروید ۷ را دریافت خواهند کرد، کاملا مشخص نیست؛ اما انتظار می رود که این نسخه از اندروید برای گوشی های پرچم دار این شرکت تا پایان سال جاری میلادی عرضه شود.

گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج (به روز رسانی آغاز شده است)

گوشی های گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی A3 و گلکسی A5 (در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شده است)

گوشی های گلکسی نوت ۴ و نوت ۵ (هنوز مشخص نیست)

ال جی

همانطور که می دانید ال جی تاکنون گوشی های متنوعی را عرضه کرده است؛ اما انتظار می رود اندروید ۷ تنها برای گوشی های پرچمدار این شرکت یعنی گوشی های سری G و سری ۷ عرضه شود. هنوز مشخص نیست که گوشی های سری K و گوشی های سری x این شرکت این نسخه از اندروید را دریافت خواهند کرد یا نه. اندروید ۷ هم اکنون برای گوشی جی ۵ این شرکت منتشر شده است

گوشی های G4 و V10 (در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر شده است)

گوشی V20 (همراه با اندروید ۷ عرضه شده است)

سونی

این شرکت نسخه های جدید اندروید را تا چندین سال پس از عرضه گوشی های خود، برای آن ها منتشر می کند و در زمینه عرضه نسخه های جدید اندروید برای گوشی هایی که چند سال از عرضه آن ها می گذرد، در میان سایر شرکت ها بهترین عملکرد را دارد؛ به عنوان مثال هنوز هم نسخه های جدید اندروید برای گوشی Xperia Z این شرکت که حدوداً ۴ سال از عرضه آن می گذرد، منتشر می شود و سونی اعلام کرده است که جدیدترین نسخه اندروید برای گوشی های سری Xperia X و Xperia S این شرکت منتشر خواهد شد؛ اما متاسفانه این نسخه از اندروید برای گوشی های Xperia Z3 و Xperia Z3 Compact منتشر نخواهد شد.

گوشی های Xperia X، Xperia X Performance، Xperia X Compact، Xperia XZ، Xperia Z5، Xperia Z5 Compact، Xperia Z5 Premium، تبلت Xperia Z4، گوشی Xperia Z3 Plus (به روز رسانی آغاز شده است)

گوشی های Xperia XA و Xperia XA Ultra (در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شده است)

اچ تی سی

شرکت اچ تی سی اعلام کرده است که اندروید ۷ نوقا برای تمام گوشی های رده بالای این شرکت که اخیرا عرضه شده اند، منتشر خواهد شد. البته هنوز زمان عرضه اندروید ۷ برای گوشی های رده بالای این شرکت مشخص نیست؛ اما این شرکت در سال های اخیر نسخه های جدید اندروید را حدودا ۹۰ روز پس از عرضه آن ها، برای گوشی های خود منتشر کرده است.

گوشی های HTC 10 ،One M9 و One A9 (به روز آسانی آغاز شده است)

گوشی های One M8 و Desire 10 Lifestyle (هنوز مشخص نیست)

OnePlus

شرکت OnePlus سعی می کند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند، بنابراین نسخه های جدید اندروید را در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه آن ها، برای گوشی های خود منتشر می کند. هنوز مشخص نیست که اندروید ۷ نوقا برای گوشی OnePlus One منتشر می شود یا نه؛ اما این نسخه از اندروید برای گوشی های جدید این شرکت در مدت زمان بسیار کوتاهی منتشر خواهد شد.

گوشی های OnePlus 3T و OnePlus 3 (به روز رسانی آغاز شده است)

گوشی های OnePlus 2، OnePlus X و OnePlus One (هنوز مشخص نیست)

هوآوی و Honor

هوآوی برخلاف سونی در زمینه ارائه نسخه های جدید اندروید برای گوشی های خود، اصلا عملکرد خوبی ندارد و این شرکت برای گوشی هایی که بیش از یک سال از عرضه آن ها می گذرد، هیچ نسخه جدیدی ارائه نمی کند و به نظر می رسد که هوآوی نسخه های جدید اندروید را فقط برای گوشی های رده بالای خود عرضه می کند، هنوز مشخص نیست که جدیدترین نسخه اندروید چه زمانی برای گوشی های این شرکت عرضه می شود.

گوشی های P9 ،P9 Lite ،Nova ،Mate 8 (در سه ماهه نخست سال جاری منتشر شده است)

گوشی های P8، P8 lite، Ascend P7، Mate S (به روز رسانی نخواهند شد)

برند Honor که متعلق به هوآوی است، نیز همان سیاست هوآوی را برای انتشار نسخه های مختلف اندروید دنبال کنید و با وجود اینکه آپدیت های مختلفی را منتشر می کند؛ اما آن ها را تنها برای تعداد معدودی از گوشی های خود عرضه می کند؛ البته به روز رسانی گوشی ها، مدت کوتاهی پس از انتشار فایل های آپدیت انجام می شود.

گوشی های Honor 8 و Honor 6x (درسه ماهه اول سال جاری عرضه شده است)

گوشی های Honor 7، Honor 6 Plus، Honor 6 (مشخص نیست)

ایسر

ایسر هر سال چند گوشی ارزان قیمت اندرویدی تولید می کند؛ اما نسخه های جدید اندروید را برای هیچ کدام از آن ها منتشر نمی کند و هیچ برنامه ای هم برای انتشار اندروید ۷ نوقا برای گوشی های خود اعلام نکرده است و احتمال انتشار این نسخه از اندروید برای گوشی های جدید این شرکت بسیار کم است.

آلکاتل

در مورد آلکاتل نیز همین موضوع صدق می کند. این شرکت نیز هر ساله چند گوشی اندرویدی تولید می کند؛ اما نسخه های جدید اندروید را برای هیچ کدام از آن ها عرضه نمی کند. البته شاید اندروید ۷ برای پرچمدار جدید این شرکت یعنی idol 4 عرضه شود.

Wileyfox

تمام گوشی های این شرکت مجهز به سیستم عامل Cyanogen هستند که نسخه سفارشی سازی شده اندروید است و انعطاف پذیری بالایی دارد. اخیرا شرکت WileyFox اعلام کرده است که این سیستم عامل اختصاصی به پایان راه خود رسیده است و هیچ نسخه جدیدی از آن ارائه نخواهد شد؛ اما تمام گوشی های این شرکت نسخه اندروید ۷ را که تمام ویژگی های Cyanogen در آن جای داده شده است، دریافت خواهند کرد.

گوشی های WileyFoX swift 2 و WileyFox swift 2 plus (فایل آپدیت در مارس ۲۰۱۷ منتشر شد)

گوشی های WileyFox Spark X، Wileyfox Spark+ ،Wileyfox Storm (فایل آپدیت در آپریل ۲۰۱۷ منتشر شد)

بلک بری

اگرچه شرکت بلک بری در زمینه تولید گوشی های اندرویدی فعالیت زیادی ندارد؛ اما نسخه های جدید اندروید را مرتبا برای گوشی های خود منتشر می کند و همچنین فایل های آپدیت امنیتی را نیز مرتبا برای برای گوشی های خود منتشر می کند. اندروید ۷ نوقا برای گوشی های Priv و DTEK 50 این شرکت منتشر شده است.

ارسال نظر