کاخ سفید بودجه سال 2017 ناسا را نجومی بست

طبق گزارش اعلام شده از کاخ سفید، بودجه اختصاصی ناسا برای سال  2017 بالغ بر 19 میلیارد دلار در نظر گرفته شده و برای تایید به کنگره ارسال شده است.

کاخ سفید بودجه سال 2017 ناسا را نجومی بست

به گزارش کلیک، کاخ سفید طی گزارشی بودجه پیشنهادی سال 2017 سازمان فضایی ناسا را بالغ بر 19 میلیارد دلار در نظر گرفته است که به اعتقاد کارشناسان این مبلغ از میزان بودجه (18 میلیارد دلار) درخواستی سال گذشته ناسا بیشتر بوده است. در این گزارش، به برسی پروژه های سازمان ناسا و بودجه های در نظر گرفته شده آن می خواهیم پرداخت.

پروژه های کاوشگری انسان در فضا

بخش عظیمی از بودجه دریافتی ناسا صرف پروژه های کاوشگری انسان در فضا می شود. این پروژه که حدود 8.4 میلیارد دلار از سرانه در نظر گرفته شده را به خود اختصاص داده، صرف هزینه های نگهداری و تعمیر ایستگاه های بین المللی فضایی می شود. بخشی دیگر نیز به پروژه های برنامه همکاری تجاری با شرکت های بین المللی خصوصی اختصاص می یابد. از جمله این شرکت ها می توان به بوئینگ، SpaceX و .... که با همکاری این سازمان به ساخت فضاپیما می پردازند، اشاره کرد.

این بودجه همچنین به منظور تکمیل پروژه ساخت دومین راکت فضایی غول پیکر سازمان ناسا، سیستم پرتاب فضایی و ایستگاه های اسکان فضا نواردان نیز اختصصاص یافته است. لازم به ذکر است پروژه سیستم پرتاب فضایی به تنهایی 1.3 میلیارد دلار هزینه در بر دارد. این دو پروژه برای سازمان ناسا در سال جاری میلادی بسیار حائز اهمیت است.

باتوجه به بودجه پیشنهادی دولت آمریکا برای پروژه های فضایی ناسا، این سازمان سال 2017 را با تمرکز بیشتر بر روی پروژه اقامت و راه اندازی پایگاه فضایی بر روی ماه آغاز خواهد کرد. اگرچه این پروژه ها برای ناسا هزینه بسیار بالایی را در پی خواهد داشت، ولی این سازمان برای سال 2017 قصد ارسال فضانورد به نزدیکی کره ماه برای مطالعه بیشتر دارد.

علوم سیاره ای

ناسا برای مطالعات علمی و دقیق بر علوم سیاره ای و دانش تغییر و تحول های ماورایی هزینه 1.5 میلیارد دلاری در نظر گرفته است، که نسبت به کل بودجه این سازمان مبلغ قابل توجهی به شمار می رود. مطالعه بر روی مریخ و تغییر و تحولات سیاره سرخ تا سال 2020 از پروژه های کلان این سازمان خواهد بود.

منبع: theverge

ارسال نظر